AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Hvor ofte skal man ta rotpermanent for å holde det ved like? Kan jeg ta det igjen nå når jeg gjorde det for 2 uker siden?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Jeg vil ikke kuppe tråden, men jeg er interessert i å ta permanent og håper at noen kan dele erfaringer de har fra å ta permanent:)
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Når du føler du har fått virvelen tilbake, om det var derfor du tok rotpermanent, så er det på tide med en ny. det kommer litt an på hvor fort håret ditt vokser, alt fra 1 måned til 3. svar til hun andre: jeg har tatt permanent 2 ganger, en gang i langt hår(under puppene) og en gang i kort hår, ala lang bob. Da jeg tok det i det lange ble det brukt de største spolene de hadde hos frisøren. Da fikk jeg kjempefine krøller, slakke krøller men helt fantastisk fint. ganske nøyaktig som dette: http://www.hipsterama.com/wp-content/uploads/2009/03/hairstyles-jennifer_aniston-natural-curls.jpg andre gangen ble det brukt samma spoler, og håret ble ca likt som dette: http://hairstyleschat.com/wp-content/uploads/2009/05/short-curly-hair-styles.jpg Jeg personlig likte ikke hvordan det ble den andre gangen, ble litt for "søtt" med det korte håret osv til meg. Men fine krøller. Du må regne med at det sliter på håret, en del. Det kommer litt an på hvilken type permanent olje frisøren bruker, det finnes forskjellig for forskjellig type hårstruktur. det skal holde i ca 3 måneder eller lengere. Da jeg hadde langt hår så holdt det i 1 år. Da jeg hadde kort så retta jeg det ut hele tiden, og føna det rett. så den er helt borte nå (ca et halvt år siden jeg tok den) bortsett fra litt fall i tuppene.
Maud Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Jeg har tatt permanent i mange, mange år nå. For min del holder det å ta det to ganger i året, krøllen sitter veldig godt i håret mitt. Jeg pleier å bruke de minste spolene, slik at det blir små korketrekkere. Jeg har halv-kort hår, så får nesten en afro Utrolig nok har det gått veldig bra med håret mitt hittil, håret har ikke tatt noe særlig skade av den vanlige permanenten. Men i våres var jeg uheldig med valg av frisør. Min faste var syk og jeg var dum nok til å si ja til ei annene ei. Det endte med svidde tupper og enkelte steder var det ikke krøll, men heller rette, harde partier. Så ikke ut! Måtte ha tre timer hos frisøren for å fikse det.. Hadde jeg gått til min faste frisør, så hadde ikke dette skjedd, så det var ikke fordi håret mitt var slitt/ødelagt fra før av, men fordi denne frisøren ikke kunne ta permanent skikkelig. Så det er altså viktig at du velger en frisør som faktisk kan sakene sine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå