AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Dette kommer til å bli et langt innlegg så hvis noen tar seg tid til å lese å komme med råd så setter jeg stor pris på det jeg er 23 år og jeg har hatt dårlig hud de siste 12 årene. Jeg begynte å få kviser da jeg gikk på barneskolen så jeg kan egentlig ikke huske hvordan det var å ha ren hud i det hele tatt.Jeg rakk ikke sette pris på det før det var borte. Jeg skal forklare hvilke produkter jeg har prøvd lenger ned, vil bare gi et inntrykk av huden min først. Huden min er fet, foundation(også mineralsminke)svømmer i fett etter en time, mange kremer trekker ikke inn og ligger som glinsende hinner på overflaten. Men huden er samtidig fuktfattig, etter rens kjennes den stram og jeg flasser en del. I tillegg får jeg av og til allergiske reaksjoner på produkter.Også er det urenhetene..Jeg har ekstremt mye tette porer, porene er også store. Jeg får ikke vanlige kviseutbrudd, men fordi jeg alltid har hatt vanskelig for å ikke klemme de tette porene(mye av det er psykisk)har jeg masse arr og store kviser som jeg har fremprovosert ved å klemme. Problemet er at jeg har prøvd "alt". Jeg har gått på diane p-piller i mange år, uten effekt. Alt av innvendig og utvendig antibiotika fra lege, aberela(a-vitaminsyre), roaccutane er jeg sikker på at jeg ikke kvalifiserer til og vil heller ikke pga de mulige psykiske bivirkningene, alle renseserier herfra til månen fra rimi til estethique, decleor, md formulations, exuviance, listen er eviglang... Jeg føler meg vanvittig stygg og det tærer så mye på selvtilliten min. Jeg føler at jeg går rett fra tenåringshud til rynker uten å ha fått oppleve å ha fin hud én dag..Håper det er noen her som har funnet sin løsning som vil dele den med meg.
Farrah Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Jeg vil anbefale deg å bestille time hos en hudelege. Det koster,men forhåpentligvis vil det være verdt det. Har selv slitt med huden i mange år og ser endelig bedring. Helt bra er det fremdeles ikke,men jeg har fått beskjed om å være tålmodig så satser på at jeg blir pen i huden igjen jeg også
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Jeg vil anbefale deg å bestille time hos en hudelege. Det koster,men forhåpentligvis vil det være verdt det. Har selv slitt med huden i mange år og ser endelig bedring. Helt bra er det fremdeles ikke,men jeg har fått beskjed om å være tålmodig så satser på at jeg blir pen i huden igjen jeg også Hva slags produkter/medisiner/program får du hos din hudlege? TS
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Min løsning var å begynne med 100% naturlige produkter, og endre kostholdet. Men dra til en hudlege ja, h*n kan finne ut om det er langt mer dyptliggende årsaker til hudtilstanden.
DesertRose Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Hudlege og hudpleierspesialist har mer utvalg av effektive midler enn en vanlige lege eller hudpleier. Også mer kunnskap. Høres ut som du har prøvd det meste. Da kan du få en medisin som heter isotretinoin (tidligere rouccatan). Kun hudleger kan skrive denne ut. Og man får den kun ved alvorlige hudproblemer og ikke ingenting annet har fungert
Winona Skrevet 7. september 2010 #6 Skrevet 7. september 2010 Dette kommer til å bli et langt innlegg så hvis noen tar seg tid til å lese å komme med råd så setter jeg stor pris på det jeg er 23 år og jeg har hatt dårlig hud de siste 12 årene. Jeg begynte å få kviser da jeg gikk på barneskolen så jeg kan egentlig ikke huske hvordan det var å ha ren hud i det hele tatt.Jeg rakk ikke sette pris på det før det var borte. Jeg skal forklare hvilke produkter jeg har prøvd lenger ned, vil bare gi et inntrykk av huden min først. Huden min er fet, foundation(også mineralsminke)svømmer i fett etter en time, mange kremer trekker ikke inn og ligger som glinsende hinner på overflaten. Men huden er samtidig fuktfattig, etter rens kjennes den stram og jeg flasser en del. I tillegg får jeg av og til allergiske reaksjoner på produkter.Også er det urenhetene..Jeg har ekstremt mye tette porer, porene er også store. Jeg får ikke vanlige kviseutbrudd, men fordi jeg alltid har hatt vanskelig for å ikke klemme de tette porene(mye av det er psykisk)har jeg masse arr og store kviser som jeg har fremprovosert ved å klemme. Problemet er at jeg har prøvd "alt". Jeg har gått på diane p-piller i mange år, uten effekt. Alt av innvendig og utvendig antibiotika fra lege, aberela(a-vitaminsyre), roaccutane er jeg sikker på at jeg ikke kvalifiserer til og vil heller ikke pga de mulige psykiske bivirkningene, alle renseserier herfra til månen fra rimi til estethique, decleor, md formulations, exuviance, listen er eviglang... Jeg føler meg vanvittig stygg og det tærer så mye på selvtilliten min. Jeg føler at jeg går rett fra tenåringshud til rynker uten å ha fått oppleve å ha fin hud én dag..Håper det er noen her som har funnet sin løsning som vil dele den med meg. Two words: Hilde Christina :D (www.hildechristina.com)
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 Two words: Hilde Christina :D (www.hildechristina.com) Eller oppsøk en hudpleier som faktisk SER på huden din i vikeligheten
DesertRose Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 (endret) Les og lær selv om hud og bli kjent med din hud og dens reaksjon. Finn ut din hudtype og tilstand selv om mulig. Ja, en hudpleier kan være til god hjelp. Men ikke alle er like flinke. Jeg har møtt på en del som jeg lurer på kan noe i det hele tatt. Så å ha litt kunnskap selv er lurt. Endret 8. september 2010 av DesertRose
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 jan marini bioglycolic facial cleanser
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 TS her. Takk for svar alle sammen Jeg vet ikke helt hva jeg ville oppnå med denne tråden, annet enn å lufte litt av håpløsheten ut. Jeg prøver, som Desertrose sier, å lære meg om hud og jeg kan faktisk ganske mye. Problemet er at den kunnskapen ikke hjelper å finne en løsning, alle behandlingene og produktene jeg kommer frem til har jeg prøvd før uten hell. Og mange av disse produktene er variasjoner over samme ingrediens.. Sukk...
Farrah Skrevet 8. september 2010 #11 Skrevet 8. september 2010 Hva slags produkter/medisiner/program får du hos din hudlege? TS Jeg hadde fire forskjellige produkter for huden av merket exuviance. En gel for å vaske med,en for å ha på problemområdene og deretter gode fuktighetskremer for dag og natt. I tillegg går jeg på antibiotikatabletter som heter tetralysal.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #12 Skrevet 8. september 2010 Jeg hadde fire forskjellige produkter for huden av merket exuviance. En gel for å vaske med,en for å ha på problemområdene og deretter gode fuktighetskremer for dag og natt. I tillegg går jeg på antibiotikatabletter som heter tetralysal. Been there, done that...Uten hell.. men takk likevel
Winona Skrevet 10. september 2010 #13 Skrevet 10. september 2010 Eller oppsøk en hudpleier som faktisk SER på huden din i vikeligheten Mente ikke nødvendigvis hudpleieprogram. Men å lese innleggene hun skriver og produktene hun anbefaler
Lilandry Skrevet 10. september 2010 #14 Skrevet 10. september 2010 Dette høres ut som om det skulle vert meg selv...! Jeg også har prøvd uendelig mye, de siste 3 månedene har jeg nå forsøkt Jan Marini. Jeg anbefaler deg å lese litt om det og gi det en sjanse? Jeg anbefaler virkelig en runde med Teen Clean (Benzoyl Peroxide 10%), denne gjorde underverker for huden min på kort tid. Etter en runde med denne ble huden super fin. Du kan forsøke kitet, som er i små str.. Men huden min rakk faktisk å bli fin før dette ble tomt. Jeg vurderer nå å kjøpe store str. å ha i skapet, som jeg bruker når huden kommer i ubalanse igjen. Sammen med dette, kan du bruke Transformation Cream som fukt på kveldene, slik at du ikke blir så tørr\ sår. Denne kremen er fantastisk!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #15 Skrevet 10. september 2010 Dette høres ut som om det skulle vert meg selv...! Jeg også har prøvd uendelig mye, de siste 3 månedene har jeg nå forsøkt Jan Marini. Jeg anbefaler deg å lese litt om det og gi det en sjanse? Jeg anbefaler virkelig en runde med Teen Clean (Benzoyl Peroxide 10%), denne gjorde underverker for huden min på kort tid. Etter en runde med denne ble huden super fin. Du kan forsøke kitet, som er i små str.. Men huden min rakk faktisk å bli fin før dette ble tomt. Jeg vurderer nå å kjøpe store str. å ha i skapet, som jeg bruker når huden kommer i ubalanse igjen. Sammen med dette, kan du bruke Transformation Cream som fukt på kveldene, slik at du ikke blir så tørr\ sår. Denne kremen er fantastisk! passer teen clean for fuktfattig hud også?
moncabang Skrevet 10. september 2010 #16 Skrevet 10. september 2010 passer teen clean for fuktfattig hud også? Det ville ikke jeg gjort hvis jeg var deg. 10% benzoyl peroxide er veldig sterkt. Prøv produktene på acne.org, de går ut på det samme, men kun 5% BP. Har prøvd det selv, og det reddet min hud. Gå inn på acne.org og les litt, masse god info. Og ikke så veldig dyre produkter heller
AnonymBruker Skrevet 10. september 2010 #17 Skrevet 10. september 2010 Det ville ikke jeg gjort hvis jeg var deg. 10% benzoyl peroxide er veldig sterkt. Prøv produktene på acne.org, de går ut på det samme, men kun 5% BP. Har prøvd det selv, og det reddet min hud. Gå inn på acne.org og les litt, masse god info. Og ikke så veldig dyre produkter heller tror jeg holder meg til rensen fra jan marini da jeg, den virker veldig god Har fått mindre kviser, og huden er mykere og klarere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå