Gå til innhold

Ble nektet å kjøpe mat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det ble litt overtid på jobben i går og jeg rakk ikke bussen. Så jeg hadde vel ikke vært hjemme før rundt 21 og da tenkte jeg at det sikkert ikke var noe vits i lage middag så jeg stakk innom et gatekjøkken på veien for å kjøpe noen pølser. Garekjøkkenet stenger 21 og jeg var der kvart på og ba om to pølser. Men det ble jeg nektet. Hun sa at de stenger snart og de gidder ikke å sette i gang med mat. Også så sa hun bak disken ganske frekt at jeg måtte se til å komme tidligere. Da sa jeg bare at jeg kom litt sent hjem i dag så da orket jeg ikke å lage middag. Da svarer hun bare "da tenker jeg meg du ikke er så sulten av likevel", på en veldig ukoselig måte.

Jeg sa også at de stenger jo 21, men da sa hun bare noe sånt som "det betyr ikke at vi selger til folk som kommer rett før stengetid". Jeg spurte til og med om det var mulig å få pølsene i hånda så jeg kunne varme dem hjemme. Da sa hun bare "synes du sa du ikke orket og lage middag". Så da bare jeg gikk jeg så sa jeg bare at da fikk jeg sulte da og fikk til svar "ja, ja, det er ikke mitt problem".

Hun virket veldig frekk og ekkel synes jeg. Kanskje hun hadde hatt en lang og dårlig dag, men man behandler vel ikke kunder sånn?

Hva synes dere om den oppførselen? Og hvor lang tid tar det egentlig for et gatekjøkken å sette på pølser? Kan de nekte når man faktisk kommer før stengetid, selv om det er et kvarter før? For det står heller ingenting om det på åpningtidene heller. Det står kun fra 08.00 til 21.00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes litt spesielt ut. Kan skjønne personen på en måte, men det er vel vanlig at de jobber til 21.15? Kanskje denne personen hadde ryddet sammen alt slik at hun måtte fikse og styre mye for å lage pølser? Det er fortsatt ingen unnskyldning da du kom 15 minutter før stengetid.

Hun hadde nok håpet på å være ferdig nøyaktig 21.00. Dessverre er det mange plasser som ikke betaler de ansatte en eneste krone etter at det stenger, så det kan jo ha vært problemet?

Gjest Mahareth
Skrevet

Den ansatte oppførte seg ikke mye greit nei.

Du spør om hvor lang tid det tar å lage klar pølser. Spurte du etter wienerpølser tar det 3-4 min, så lenge pølsekokeren er i gang fortsatt. Grillpølser tar 45. Stekte pølser tar 15.

Da jeg jobbet på gatekjøkken for noen år siden slo vi gjerne av pølsegrillen inntil en time før tida om det ikke var kunder og vi måtte stekt nye pølser. Da snakker jeg selvsagt om grillpølser ;)

Skrevet

Det er 45 minutter og ikke sekunder (som høres litt for raskt ut) du mener?

Det var grill jeg skulle ha, ja. Tar det 45 minutter er jo det forståelig, men burde dem ikke skrevet det noe steder eller noe, kanskje skrevet at pølsesalget slutter da og da? Har ingen anelse hvor lang tid slikt tar, men trodde ikke grill tok noe mer enn 5 minutter, slik som hjemme i stekovnen på grill.

Men liksom, hadde hun kanskje bare sakt ", nei beklager, det tar for lang tid og vi stenger snart" så hadde det jo egentlig vært greit. Virket nesten som hun var ute etter å krangle.

Vet ikke om jeg er kanskje litt hårsår men synes det egentlig var litt sårende å få slikt slengt i seg når man kommer sulten etter en lang arbeidsdag.

Gjest Mahareth
Skrevet

Ja, det tar 45 minutter.

Enig i at hun burde sagt ifra på en hyggeligere måte, eller foreslått noe annet du kunne spise i det minste.

Skrevet

Det er 45 minutter og ikke sekunder (som høres litt for raskt ut) du mener?

Det var grill jeg skulle ha, ja. Tar det 45 minutter er jo det forståelig, men burde dem ikke skrevet det noe steder eller noe, kanskje skrevet at pølsesalget slutter da og da? Har ingen anelse hvor lang tid slikt tar, men trodde ikke grill tok noe mer enn 5 minutter, slik som hjemme i stekovnen på grill.

Men liksom, hadde hun kanskje bare sakt ", nei beklager, det tar for lang tid og vi stenger snart" så hadde det jo egentlig vært greit. Virket nesten som hun var ute etter å krangle.

Vet ikke om jeg er kanskje litt hårsår men synes det egentlig var litt sårende å få slikt slengt i seg når man kommer sulten etter en lang arbeidsdag.

Selvsagt ønsker man å ha pølser etc. til de som kommer på slutten, men dessverre så er ikke flyten av kunder noe man kan påvirke. Man kan ha fulle griller ti over halv og få besøk av et par store familier, og da er faktisk løpet kjørt.

Når det er sagt så var betjeningen i TS sitt tilfelle utrolig uforskammet.

Skrevet

Tja, de er jo ikke pliktig til å servere deg frem til stengetid, de kan fint ha regler om at siste bestilling er for eksempel en halvtime før.

Når det er sagt er selvsagt en oppførsel som du beskriver helt uakseptabel, og det hadde vært på sin plass med en klage til hennes overordnede.

Skrevet

Tja, de er jo ikke pliktig til å servere deg frem til stengetid, de kan fint ha regler om at siste bestilling er for eksempel en halvtime før.

Helt enig. For min del kan de også fjerne alt av varer (og nei, ikke ironi), men burde det ikke stå skrevet noe sted? Jeg er ganske sikker på at de fleste ikke tenker en slik tanke når de er sulten og vil kjøpe seg mat.

Synes uansett de kunne vært litt heggeligere for er jo let å gå i forsvarmodus når man opplever sånt også. Også blir det gjerne enda verre.

Skrevet

Jeg ville skrevet en skriftlig klage til gatekjøkkenets eier. Tipper hun dama ville vært ute av døra ganske kjapt..

Da skriver du det som skjedde, så skriver du at du siden dette var en veldig negativ opplevelse vil du aldri handle der igjen, og du vil anstrenge deg for å fortelle så mange som mulig at dette var en pyton opplevelse.

Skrevet

På det gatekjøkkenet jeg jobber på stenger vi også klokken ni. Dersom det er lite kunder den siste timen begynner vi også å stenge litt før ni. Kan hende hun som jobbet hadde hatt en veldig stressende dag med mange kunder og liiiten lønn som det ofte er på slike plasser.

Jeg vet hvertfall der jeg jobber får jeg kun lønn til kl ni, og bare 100 kr timen likevell om jeg er over 18. Dermed blir man lite lysten til å gjøre noe ekstra og jobbe overtid. En kunde blir fort til ti. Tro meg.

Skrevet

Jeg ville ha ringt dit imorra for å snakke med sjefen og snakke med ham/henne. Ikke pga at du ikke ble servert pølse, men pga hvordan hun snakket til deg! Tviler på at noen sjef har lyst på en slik ansatt!

Skrevet

Jeg hadde gitt faen og heller kjøpt pølse et annet sted neste gang. Hadde ikke giddet å bruke mer tid på det.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde ALDRI gått dit igjen.

En ting er at de er tom for mat - det kan skje. Og det er fullt forståelig. Men så lenge pølsekokeren er på kunne hun tilbudt deg en wiener.

Hvis hun likevel valgte å ikke gjøre det, burde hun svart høflig "dessverre, det klarer vi ikke i kveld" uten å legge seg opp i hvorfor du ikke var der før, osv. Det har da vitterligen hun ikke noe med.

Forøvrig opplevde jeg nesten det samme på et hotell - jeg spurte før jeg gikk i møtet jeg skulle når de stengte kjøkkenet: kl 22. Jeg kom inn døren kl 1 minutt på 22 og da var det ikke mulig overhodet å få mat. Jeg ble stående å gape - dette var et sted i hutaheiti med ikke for mange alternativer. Hvis noen spør når kan jeg få servert mat (det var det jeg spurte om) og får som svar "frem til kl 22" og når man da er der før 22 og får beskjed om at det likevel ikke går DA er man vrang med vilje.

Jeg gikk til nabohotellet og fikk en helt annen behandling.

Skrevet

...du fikk ikke mat 21.59, når de stenger kjøkkenet kl 22? Så dårlig service da :ironi:

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

...du fikk ikke mat 21.59, når de stenger kjøkkenet kl 22? Så dårlig service da :ironi:

Poenget var at de svarte feil. Jeg spurte ikke når stenger dere. Jeg spurte når må jeg være tilbake for å få servert. Svaret var 22. Da jeg kom tilbake 2159 viste det seg at det var da de stengte.

Jeg spurte pent om jeg kunne få 3 skiver med pålegg bare - nei nå var det stengt. De erkjente ikke å ha informert feil, og de viste null forståelse.

Endret av Blondie65
Skrevet

Hun hørtes særdeles frekk ut, og det kan du godt klage på, men når det gjelder å ikke servere deg mat har hun sitt på det tørre. Det er helt normalt at grillen/kjøkkenet stenger en halvtime før stengetid. Den siste halvtimen er for folk som skal spise ferdig, eller handle andre varer.

Hvor lang tid det tar å lage noe har ikke så mye å si. Det er vel mer det at da må ting vaskes på nytt, og man får tross alt bare betalt frem til 9.

Skrevet

Jeg ville skrevet en skriftlig klage til gatekjøkkenets eier. Tipper hun dama ville vært ute av døra ganske kjapt..

Da skriver du det som skjedde, så skriver du at du siden dette var en veldig negativ opplevelse vil du aldri handle der igjen, og du vil anstrenge deg for å fortelle så mange som mulig at dette var en pyton opplevelse.

Wow, du er drøy.

Jeg synes ikke det var akseptabel oppførsel jeg heller, men jeg synes ikke det hørtes ut som du var noen spesielt enkel kunde heller. Kunne du ikke bare godtatt det første gang hun sa nei?

Skrevet

Hvorfor sier du det til meg, jeg har da ikke vært på noe gatekjøkken...?

Tror du er litt for rask med reply-knappen din, jeg ;)

Gjest Anjelika
Skrevet

Utrolig frekk måte å svare på!

Jeg har selv jobbet med mat og har litt forståelse for saken da. Man får gjerne bare betalt til et visst tidspunkt og vanlig praksis er å begynne å stenge og vaske ting lenge før for å bli ferdig. Kommer det noen 5 min før stengetid og skal ha masse mat da så blir det (gjerne ubetalt) overtid fordi man må pakke ut og vaske om igjen. Det er kjipt etter en lang dag.

Og noen ganger er man tom/har ikke tid til å lage det før stenging. Men da sier man det jo på en høflig måte. Hadde sendt klage til eieren jeg.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Poenget var at de svarte feil. Jeg spurte ikke når stenger dere. Jeg spurte når må jeg være tilbake for å få servert. Svaret var 22. Da jeg kom tilbake 2159 viste det seg at det var da de stengte.

Jeg spurte pent om jeg kunne få 3 skiver med pålegg bare - nei nå var det stengt. De erkjente ikke å ha informert feil, og de viste null forståelse.

de hadde sikkert kastet brødet da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...