Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg er ei jente i slutten av 30 åra, gift og har tre barn... Har vært gift i 15 år... Vi har hatt våre "ups and downs" oppigjennom tidene, men nå er jeg skikkelig lei, og vet ikke hva jeg skal gjøre...

Jeg har gjennom hele ekteskapet vært en "føyelig" og snill kone, vært hjemme og stelt hus og passet barn, og jeg ser jo i ettertid at dette har vært en bjørnetjeneste overfor min mann, fordi dette har ført til at han er blitt mer og mer dominerende, og sikkert har følt at han kan gjøre som han vil...

For noen år siden fant jeg ut at han har vært utro, men jeg var såppass dum at jeg tilga, sikkert fordi jeg ikke var trygg nok på meg selv, og ikke trodde jeg kunne klare meg alene... Etter det har det også vært flere anledninger hvor ting har skurret, og jeg har hatt mistanke til utroskap, men når jeg har konfrontert han har han fått meg til å tro at dette bare er noe jeg innbiller meg, og at det ikke har vært noe...

I løpet av det siste året har det skjedd endel ting som har fått meg til å bli tryggere på meg selv og jeg begynner å se at jeg kanskje har blitt behandlet på en måte som ikke er helt bra... Jeg har begynt å si ifra om ting som jeg reagerer på i samlivet, og dette er selvfølgelig ikke blitt godt mottatt... Vi har hatt flere store krangler og han ser ikke at vi ikke kan slå en strek over det som har hendt, og finne tilbake til det "gode" ekteskapet.. Han mener at jeg ikke gidder prøve å få ekteskapet på fote igjen, sikkert mye fordi jeg akkurat nå ikke klarer hverken sex eller nærhet fra han...

Rett før sommeren fikk jeg en følelse om at noe var galt, og jeg sjekket telefonen hans (Vet det er stygt gjort av meg...) Der lå det flere meldinger fra han til en dame, og de meldingene var ikke til å misforstå.. Jeg har sjekket telefonen hans ved et par anledninger etterpå også, hvor det har ligget meldinger til den samme damen... og for to helger siden da han var ute på byen alene, lå det meldinger som viste at han hadde avtalt å møte henne; "på samme sted som sist"....

Nå sliter jeg med hvordan jeg skal forholde meg til dette.. Har kjempelyst til å konfrontere han med det jeg vet, men er redd det slår tilbake på meg siden jeg var ei "drittkjerring" og sjekket telefonen hans, noe jeg vet er et tillitsbrudd....

Jeg klarer ikke leve med en mann som gang på gang bedrar meg, men vet ikke om jeg er tøff nok til å gå heller... Føler ikke at jeg har noen følelser igjen for han, og håper egentlig han skal komme hjem og si han har funnet en annen..... (denne damen tror jeg derimot han bare treffer for sex...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes du skal fortelle ham det du har oppdaget - og si at du vet at han har en elskerinne. Så får du se hvordan han reagerer og "ta det derfra". Du trenger i første omgang ikke si hvordan du har fått rede på det men forsøke å "røyke ut" sannheten med hva som har gitt deg mistanker og hva det er som har gitt deg følelsen av at " noe" er galt. Vi kan jo håpe på at han forteller sannheten i første runde (skjønt jeg tviler ut fra det du skriver). Da får du ta neste runde og henvise til det du har funnet på telefonen (men kanskje best å være sikker på at meldingene ligger der ennå og ikke allerede er slettet)

Hvia han blir rasende når du viser ham det du har sett, og flytter fokuset fra seg selv og til "det at du har snoket" på telefonen, så lukk igjen ørene, pust dypt og si at det er ikke det dette handler om. Ja - du vet at det ikke er greit å snoke på telefonen men jeg synes i ditt tilfelle at det er "kvalifiserte" grunner. (vanligvis har jeg litt aversjon mot denne type virksomhet)

Endret av Havbris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...