JessyMi Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Hei, Jeg trenger sårt hjelp til å sette opp en blogg hos wordpress og med bloggdesignet. Er det noen der ute som kan være så snill å hjelpe meg? Har lest masse masse på nett, men jeg synes bare dette er vanskelig. Jeg betaler selvsagt.
Line B Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Hei JessyMi Jeg har en sånn side. interiørtips.no det finnes masse videoer på dette på youtube som lærer deg om Wp step by step. der har du en link. Hvis du bare søker på Wordpress finner du masse videoer. Lykke til Hei, Jeg trenger sårt hjelp til å sette opp en blogg hos wordpress og med bloggdesignet. Er det noen der ute som kan være så snill å hjelpe meg? Har lest masse masse på nett, men jeg synes bare dette er vanskelig. Jeg betaler selvsagt.
JessyMi Skrevet 5. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2010 Hei JessyMi Jeg har en sånn side. interiørtips.no det finnes masse videoer på dette på youtube som lærer deg om Wp step by step. der har du en link. Hvis du bare søker på Wordpress finner du masse videoer. Lykke til Hei Kjempfin blogg du har! og takk for link. Jeg lurer på en ting, om du vet, eller om noen andre her gjør det? hvordan får jeg endra tema på bloggen? Jeg har funnet et eksternt (gratis) som jeg vil bruke. Men all forklaring jeg finner på nett,så har jeg ikke den funksjonen på bloggen min som dem bruker "add new themes". Jeg har sjekket at jeg har siste versjon og.. så river meg litt i håret her..
Colargol Skrevet 5. september 2010 #4 Skrevet 5. september 2010 Men bruker du wordpress.com eller wordpress.org? For hos wordpress.com så kan du ikke bruke et eksternt tema, kun de 100 eller noe som de WP.com tilbyr. Wordpress.com er et tilbud på lik linje med blogger.com eller blogg.no, der du selv slipper å stå for all tenkingen og kodene bak en nettside -her kan du bare begynne å skrive. Wordpress.org er en helt annen sak. Her er du din egen sjef, og du må enten kjøpe deg et domene eller leie et hos et webhotell. Du trenger også mer kunnskap for å bruke .org, noe du fint kan lære deg ved å lese litt på nett, men det krever tid og interesse om du vil ha noe som ser bra ut og fungerer skikkelig. De gratis (eller betal) wordpress-temaene du finner på nett er for .org brukere.
JessyMi Skrevet 8. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2010 Men bruker du wordpress.com eller wordpress.org? For hos wordpress.com så kan du ikke bruke et eksternt tema, kun de 100 eller noe som de WP.com tilbyr. Wordpress.com er et tilbud på lik linje med blogger.com eller blogg.no, der du selv slipper å stå for all tenkingen og kodene bak en nettside -her kan du bare begynne å skrive. Wordpress.org er en helt annen sak. Her er du din egen sjef, og du må enten kjøpe deg et domene eller leie et hos et webhotell. Du trenger også mer kunnskap for å bruke .org, noe du fint kan lære deg ved å lese litt på nett, men det krever tid og interesse om du vil ha noe som ser bra ut og fungerer skikkelig. De gratis (eller betal) wordpress-temaene du finner på nett er for .org brukere. Hei, ja, jeg fant ut det etter flere dager med prøving og feiling.. så jeg kjøpte meg et eget domene, men nå står jeg egentlig bare fast igjen.. jeg har lest og prøvd så mange ganger, med disse såkalt "enkle" brukermanualene, men jeg skjønner ingenting. Denne tekstkodinga og logge på server med adresser og koder, og legge inn her og der, blir bare helt gresk for meg! Jeg ønsker wordpress.org, fordi jeg gjerne ønsker å kan endre utseende og ha mest mulig råderett over min egen blogg. Tilbyr du blogghjelp??
Independent_ Skrevet 8. september 2010 #6 Skrevet 8. september 2010 Ikke for å være offtopic, men jeg har et annet spørsmål ang. wordpressblogg: Min blogg er privat, og jeg skal invitere noen til å lese bloggen min. Hvordan gjør jeg det?
Colargol Skrevet 8. september 2010 #7 Skrevet 8. september 2010 Hei, ja, jeg fant ut det etter flere dager med prøving og feiling.. så jeg kjøpte meg et eget domene, men nå står jeg egentlig bare fast igjen.. jeg har lest og prøvd så mange ganger, med disse såkalt "enkle" brukermanualene, men jeg skjønner ingenting. Denne tekstkodinga og logge på server med adresser og koder, og legge inn her og der, blir bare helt gresk for meg! Jeg ønsker wordpress.org, fordi jeg gjerne ønsker å kan endre utseende og ha mest mulig råderett over min egen blogg. Tilbyr du blogghjelp?? Tilbyr og tilbyr -jeg kan sikkert se på det, men har desverre ikke tid til å "gjøre hele jobben" for deg. Ta kontakt på PM du, så kan jeg se hva jeg kan få gjort, men lover ikke gull og grønne skoger altså. Må ha litt opplysninger om webhotell, passord/brukernavn osv. som du ikke kan skrive her.
Colargol Skrevet 8. september 2010 #8 Skrevet 8. september 2010 Ikke for å være offtopic, men jeg har et annet spørsmål ang. wordpressblogg: Min blogg er privat, og jeg skal invitere noen til å lese bloggen min. Hvordan gjør jeg det? Har du bloggen din på .org eller .com?
Independent_ Skrevet 8. september 2010 #9 Skrevet 8. september 2010 Har du bloggen din på .org eller .com? .com
Colargol Skrevet 8. september 2010 #10 Skrevet 8. september 2010 Independent: På wordpress.com så kan du skjule hele bloggen din for offentligheten -noe du kanskje allerede har gjort? Etter at du har skjult bloggen din så kan du kun gi tilgang til andre .com brukere. Altså -de som skal få lov til å lese bloggen din må også være registrerte brukere på wordpress.com (de trenger ikke ha egen blogg, men må altså være reg. med brukernavn og passord). Steg for steg forklaring (både på engelsk og norsk): Skjul bloggen din 1. Finn "Options" (Innstillinger) på menyen til venstre. 2. Gå inn på Privacy (Fortrolighet) 3. Huk av "I would like my blog to be visible only to users I choose" (Jeg vil at bloggen min skal være privat, kun synlig for brukere jeg velger) Legg til venner Rett under der du nå har huket av så ser du at det står "Username" (brukernavn) og du ser en knapp med "Add user" (Legg til bruker). Der skriver du bare inn dine venners kallenavn/brukernavn som de har registrert seg med og lagrer ved å trykke på knappen. Når du har lagret så vil de vises som en liste med bilde (om de har lagt inn bilde i profilen sin) og de vil ha et kryss ved siden av seg som du kan bruke om du vil slette de fra å ha innsyn til din blogg. Grei nok forklaring?
Independent_ Skrevet 8. september 2010 #11 Skrevet 8. september 2010 Independent: På wordpress.com så kan du skjule hele bloggen din for offentligheten -noe du kanskje allerede har gjort? Etter at du har skjult bloggen din så kan du kun gi tilgang til andre .com brukere. Altså -de som skal få lov til å lese bloggen din må også være registrerte brukere på wordpress.com (de trenger ikke ha egen blogg, men må altså være reg. med brukernavn og passord). Steg for steg forklaring (både på engelsk og norsk): Skjul bloggen din 1. Finn "Options" (Innstillinger) på menyen til venstre. 2. Gå inn på Privacy (Fortrolighet) 3. Huk av "I would like my blog to be visible only to users I choose" (Jeg vil at bloggen min skal være privat, kun synlig for brukere jeg velger) Legg til venner Rett under der du nå har huket av så ser du at det står "Username" (brukernavn) og du ser en knapp med "Add user" (Legg til bruker). Der skriver du bare inn dine venners kallenavn/brukernavn som de har registrert seg med og lagrer ved å trykke på knappen. Når du har lagret så vil de vises som en liste med bilde (om de har lagt inn bilde i profilen sin) og de vil ha et kryss ved siden av seg som du kan bruke om du vil slette de fra å ha innsyn til din blogg. Grei nok forklaring? Tusen hjertelig takk kjempegod forklaring!!
Colargol Skrevet 8. september 2010 #12 Skrevet 8. september 2010 You're welcome! Btw så har wordpress.com en ganske grei support-side. Men om det skulle være noe mer så er det bare å spørre i vei -er ingen ekspert-nerd (vel...) men det er ikke bare vakum her oppe heller.
JessyMi Skrevet 9. september 2010 Forfatter #13 Skrevet 9. september 2010 Tilbyr og tilbyr -jeg kan sikkert se på det, men har desverre ikke tid til å "gjøre hele jobben" for deg. Ta kontakt på PM du, så kan jeg se hva jeg kan få gjort, men lover ikke gull og grønne skoger altså. Må ha litt opplysninger om webhotell, passord/brukernavn osv. som du ikke kan skrive her. You got mail!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå