Gå til innhold

Hvor mye i husleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal leie ut et rom til en kompis, og lurer på hvor mye jeg skal ta i husleie.. Jeg eier leiligheten og har ikke lån el.l på den. Han skal leie et rom på ca 10-12 kvm og dele bad, stue og kjøkken med meg.

Han sier jeg bare må komme med en pris, men jeg er så usikker på hva jeg skal "kreve" i husleie.

Håper noen har forslag! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest lykkelitn
Skrevet

husk at det går litt penger ut til strøm me tanke på at dere nå blir flere som bruker varmt vann, vasker klær osv...:)

Skrevet

Han skal betale halvparten av strømregninga, så det kommer utenom :)

TS

Gjest strykebrett
Skrevet

Hvis du sier noe om hvor det er hen i landet så er det enklere å komme med forslag. Ikke samme leiemarkedet i Oslo og Kirkenes for eksempel.

Gjest lykkelitn
Skrevet

Han skal betale halvparten av strømregninga, så det kommer utenom :)

TS

da hadde jeg ikke tatt mye.. regner med han holder seg med mat og div selv.. så da er det jo ikke så mye man kan ta betalt for:p annet enn vist du betaler en form for leie selv? da kan du jo dele den i to? eller kansje 1/3 vist du synes det er for mye:)

Skrevet

Skal leie ut et rom til en kompis, og lurer på hvor mye jeg skal ta i husleie.. Jeg eier leiligheten og har ikke lån el.l på den. Han skal leie et rom på ca 10-12 kvm og dele bad, stue og kjøkken med meg.

Han sier jeg bare må komme med en pris, men jeg er så usikker på hva jeg skal "kreve" i husleie.

Håper noen har forslag! :)

Det har stor betydning hvor i landet du bor, er leiligheten midt i sentrum i en stor by eller i en avsidesliggende kommune med lite innbyggere? Sjekk priser på hybel på 10-12 kvadrat på finn.no i f.eks oslo, trondheim o.l. Jeg mener du kan ta 3000,- for en sentrumsnær hybel i en stor by :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...