Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet
Skrevet

I begynnelsen av forholdet med kjæresten min var han enormt opptatt av hva som var lov og ikke lov i et forhold og hvordan han ville ha det, for det var SÅ mange damer som var utro mot kjæresten sin. Jeg vet det er mye utroskap og var forsåvidt enig med han i det han snakket om som "lov". For å gjøre en lang historie kort, han var utro mot meg etter en stund, men jeg tilga etter mye frem og tilbake, ga forholdet en sjans til fordi jeg var så forferdelig glad i han. Han er en flørtete type av seg, selvom det etter hans mening egentlig ikke er "lov". Så vi har hatt noen diskusjoner på byn etter dette hvor han flørtet åpenlyst, sendte meldinger til ex damer når han var full osv. (Han er 34 år)

Vi var på en fest sammen forrige helg. Vi satt ved et bord og en mann kom forbi og sa "hei" til meg. Jeg svarte automatisk hei tilbake, tenkte ikke noe på det.(Kjæresten min satt og pratet med en annen dame) Jeg var også på dansegulvet, men danset alene, kjæresten mente jeg hadde vekslet blikk med en annen mann der. (Ikke noe jeg har gjort bevisst hvertfall)I dagene etter dette har han kommet med alt mulig til meg om at han MÅ kunne stole på meg, han hater damer som oppfører seg slik på byen. Jeg skal ikke gi noen andre menn min oppmerksonhet. Jeg har svart at vi må respektere hverandre og at han ikke har respektert meg tidligere. Og at jeg overhode ikke gjør noe med noen andre menn mens vi er sammen. Nå hører jeg nesten ikke no fra han, han ble altså SÅ sur pga dette, mens han vet hvordan han selv har holdt på. Hva i all verden er dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld meg, men for en tosk. Han har vært utro selv, og så har han laget seg et sett med regler som du skal leve etter fordi "så mange damer er utro"? Det blir for dumt. Nå er det jo en gang sånn at vi lever i en verden med mange andre mennesker, og selv om du faktisk hadde danset med en mann på byen, så trenger det ikke være mer enn en dans.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hva i all verden er dette?

Det er en god grunn til å være på vakt.

Skrevet

Han tror selvfølgelig at du er redd for å miste han og at du sannsynligvis vil jobbe med å følge HANS REGLER. Det er her du må gjøre noe. Det eneste som hjelper er å sette foten ned,Gjøre det helt klinkende klart at du ikke godtar slik oppførsel og at du skjønner han blir sjalu men at det han tenker er helt irrasjonelle tanker som ikke har hold i virkeligheten og som kun foregår i hans eget hode.

Han er usikker på seg selv, og vil kontrolere deg. Og han kommer til å gjøre det også hvis du ikke stopper han

Skrevet (endret)

Hva er det slags egoistisk og svak fyr du har funnet deg?

Han er utro, for så å beskylde deg på denne måten.

Årsaken til at han ikke kan stole på andre finner han nok i sitt eget utro tankesett.

Jeg hadde mistet lysten med en sånn sjalu og usikker kontrollfrik.

I begynnelsen av forholdet med kjæresten min var han enormt opptatt av hva som var lov og ikke lov i et forhold og hvordan han ville ha det, for det var SÅ mange damer som var utro mot kjæresten sin. Jeg vet det er mye utroskap og var forsåvidt enig med han i det han snakket om som "lov". For å gjøre en lang historie kort, han var utro mot meg etter en stund, men jeg tilga etter mye frem og tilbake, ga forholdet en sjans til fordi jeg var så forferdelig glad i han. Han er en flørtete type av seg, selvom det etter hans mening egentlig ikke er "lov". Så vi har hatt noen diskusjoner på byn etter dette hvor han flørtet åpenlyst, sendte meldinger til ex damer når han var full osv. (Han er 34 år)

Vi var på en fest sammen forrige helg. Vi satt ved et bord og en mann kom forbi og sa "hei" til meg. Jeg svarte automatisk hei tilbake, tenkte ikke noe på det.(Kjæresten min satt og pratet med en annen dame) Jeg var også på dansegulvet, men danset alene, kjæresten mente jeg hadde vekslet blikk med en annen mann der. (Ikke noe jeg har gjort bevisst hvertfall)I dagene etter dette har han kommet med alt mulig til meg om at han MÅ kunne stole på meg, han hater damer som oppfører seg slik på byen. Jeg skal ikke gi noen andre menn min oppmerksonhet. Jeg har svart at vi må respektere hverandre og at han ikke har respektert meg tidligere. Og at jeg overhode ikke gjør noe med noen andre menn mens vi er sammen. Nå hører jeg nesten ikke no fra han, han ble altså SÅ sur pga dette, mens han vet hvordan han selv har holdt på. Hva i all verden er dette?

Endret av miss~Audrey
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Dere må følge felles regler, enkelt og greit.

Dere må sette dere ned og finne ut hva som er greit og ikke, kanskje tilogmed skrive en liste og henge på kjøleskapet så dere har noe skriftlig og forholde dere til begge to.

Men hvis han blir sjalu fordi du veksler blikk på dansegulvet kan den lista bli ganske vanskelig å forholde seg til, tror jeg.

Skrevet

Hva i all verden er dette, spør du; jo, det skal jeg si deg!

HYKLERI OG DOBBELTMORAL AV VERSTE SORT!!

Han har lov til alt.

Du har ikke lov til NOE.

Det verste er at han forsvarer falskheten sin med å skylde på deg!

Han er den som står i med andre, men beskylder DEG for å gjøre det!?

"På seg selv kjenner man andre..."

Dette har jeg sett så altfor ofte: den som er oversjalu er nettopp den som har noen svin på skogen selv.

Dette kan du være sikker på at han ikke kommer til å slutte med, det er hans natur.

Samme hvor glad du er i ham!

Beklager at jeg sier det, men fyren har jo null respekt for deg.

Så kan du spørre deg selv om det er et slikt forhold du vil ha?

Skrevet

Da jeg leste begynnelsen av dette innlegget tenkte jeg. Wow, det er jo meg/oss to!! hehe. Bare at min ikke har vært utro, så vidt jeg er klar over.

Enden på visa var at all praten om regler og grenser og at "alle" er jo utro gjorde at jeg, som ikke er noen sjalu person, ble det grønneste av de grønne monster. Det var forferdelig å være mistenksom til alt.

Dette med at noe var greit for han og kunne forklarest, men det var ikke greit for meg, da var jeg plutselig respektløst. Så ble jeg anklaget for noe, der han sier: "du bortforklarer alt du gjør, alt er greit for deg å ingenting er greit for meg"!! haha. Jeg trodde ikke mine egne ører.

Vel, han slo opp med meg, for "det var bare styr og problemer med meg". hehe. Jeg skjønner fortsatt like lite. Velger å tro han er i en litt tidlig midtlivskrise med store eksistensielle spørsmål å besvare før han kan slå seg til ro å slappe av (han er 30).

Nesten som at til eldre de blir til merkligere oppfører de seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...