AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Jeg vet at lanolin tetter porer og generelt ikke er bra for huden. Men gjelder dett også hvis det finnes i leppepomader eller f.eks. håndkrem? Eller gjelder det kun når det kommer til ansikt og skjør hud?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Nei det går bra, bortsett fra at det er sauetalg. Men det kan tette porene som ligger helt inntil leppene!
Gjest Serena Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Lanolin fukter ikke faktisk leppene, men det gir et lag av voks, som tørker ut, dette er det som gjør at man blir "avhengig" av lypsyl, etc.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Lanolin fukter ikke faktisk leppene, men det gir et lag av voks, som tørker ut, dette er det som gjør at man blir "avhengig" av lypsyl, etc. Ja, jeg har i hvert fall fått for meg at det legger seg som et 'lag' over huden. Så det er lurest å velge en leppepomade uten lanolin? Fikk et produkt på apoteket mot et munnsår (vanlig - ikke herpes) som inneholder lanolin. Føler ganske sikkert at det eneste som virker på apoteket er det man får på resept av legen :S Takk for svar!
Karmosin Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Lanolin kan vel tørke ut munnsårutbruddet, men ellers skal lanolin fortrinnsvis tilføres ull, ikke hud. Det er Herstat du snakker om, ikke sant? Det er effektivt på mine herpes 1-sår, i hvert fall.
Gjest Elyssa Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 (endret) Edit: Feil innlegg. Endret 3. september 2010 av Elyssa
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Lanolin kan vel tørke ut munnsårutbruddet, men ellers skal lanolin fortrinnsvis tilføres ull, ikke hud. Det er Herstat du snakker om, ikke sant? Det er effektivt på mine herpes 1-sår, i hvert fall. Nei, den heter ProLip. Første gang jeg prøver den. Men den var ikke spesielt til herpes. Får kun sår fordi jeg sprekker opp. : )
skandale Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Kanskje det er fordi den skal dekke over og isolere såret også, så du ikke smitter deg selv. Under hinna vil dermed såret myknes opp og gro i fred. Det har iallefall jeg tenkt om ProLip når jeg har brukt den.
Karmosin Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 Nei, den heter ProLip. Første gang jeg prøver den. Men den var ikke spesielt til herpes. Får kun sår fordi jeg sprekker opp. : ) Det er den samme. Den heter vel egentlig ProLip Herstat, som jeg har forkortet til Herstat i hodet mitt... Den er ikke spesielt for herpes, nei, men den funker i hvertfall for å tørke og lukke mine munnsår. Lebepomade med lanolin ville jeg ikke brukt, men ProLip Herstat osv osv virker, så lanolinen har nok effekt for å tørke og dekke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå