AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Jeg var 17 år da jeg meldte min mor til barnevernet. Jeg hadde med meg helsesøster og måtte legge ut om alt som hadde skjedd. Jeg har aldri bodd i fosterhjem, men flyttet ut før jeg meldte moren min. Det var mye som skjedde på den tiden, men heldigvis har ikke mamma fått vite om det jeg gjorde. Pappa fikk vite om det og nå presser han meg ikke mer for å kontakte mamma. Har du noen gang meldt moren eller faren din til barnevernet? Hvorfor og hvordan gikk det?
Gjest hunj Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 ja, og det gikk ikke spesielt bra. men: dette var iallefall 15 år siden..... kort sagt så vokste vi opp i en ganske forferdelig situasjon, var under overvåking av barnevernet. min søster la alle kortene på bordet, de sa : "javel? hva skal vi liksom gjøre med det?" - ringte hjem å fortalte hva hun hadde sagt(var tydligvis ikke så opptatt av taushetsplikt) - og da var jo helvetet løs......... så det gikk ikke noe særlig bra nei. fikk ingen virkning for oss.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Har omtrent samme erfaring som gjesten over. Var ikke under bv, men tok kontakt med dem da jeg var 13. Ble akuttplassert på en institusjon, men etter 3 uker måtte jeg dra hjem. Da ble situasjonen tusen ganger verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå