Gå til innhold

har vi ansvar for feilsendt post?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når det ligger feil brev i postkassen min så pleier jeg å legge denne i riktig postkasse, siden postbudet har "blinksa".

Når det ligger brev med min adresse på men ikke mitt navn, (tydeligvis til den som bodde der før meg)

har jeg virkelig ansvaret for at denne posten blir videresendt?

eller kan jeg bare kaste disse brevene?

eller hjelper det å si fra til posten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det står avsender utenpå konvolutten, krysser du bare over mottakernavnet og skriver "Retur, ukjent adressat" på konvolutten. Deretter putter du den i nærmeste postkasse.

Skrevet

Når det ligger feil brev i postkassen min så pleier jeg å legge denne i riktig postkasse, siden postbudet har "blinksa".

Når det ligger brev med min adresse på men ikke mitt navn, (tydeligvis til den som bodde der før meg)

har jeg virkelig ansvaret for at denne posten blir videresendt?

eller kan jeg bare kaste disse brevene?

eller hjelper det å si fra til posten?

Hvis du tror at du selv ville satt pris på at DIN feilsendte post ble videresendt til deg, så tror jeg at det ville være fornuftig av deg å bidra til at feilsendt post videresendes i størst mulig grad, gjerne slik at det blir en selvfølgelighet at man gjør det. En slags sosial verdi, en av de tingene man gjør fordi det bare er sånn.

Som amerikanerne sier: "What goes around, comes around." Jeg tror ikke noen ville komme på å stille deg til ansvar for det om du ikke gjør det, men er det ikke bedre, generelt sett, om flest mulig mennesker sørger for at feiladressert post kommer dit den skal, og ikke havner i søpla? Neste gang kan det være deg.

• Liker 1
Skrevet

Hadde du satt pris på å få purringer og betalingsanmerkninger fordi noen andre har kastet posten din? Ta heller kontakt med Posten enn å ødelegg for mottakeren.

Skrevet

Du bør selvsagt ta kontakt med Posten, slik at de kan ta opp dette med de som leverer post der du bor.

Å kaste andres brev i søpla er selvfølgelig galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...