iskaffe Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 Skal flytte snart, og er nødt til å ta med meg en god del bagasje, og derfor lurer jeg på om noen vet: Hva skjer hvis kofferten min veier mer enn 20kg? Må jeg betale høye summer per kg overvekt, eller 60kr for et ekstra kolli? (Jeg reiser med norwegian).
Honesty Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Du må da betale for overvekt. Ekstra kolli gjelder ekstra koffert e.l., men hver koffert kan allikevel ikke veie mer enn vektgrensen. Så det er lurt å pakke smart.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Det står priser på norwegian.no. Om du har mer enn 20 kilo betaler du mer. Du kan vel ha opptil 10-15 kilo i håndbaggasjen, så jeg pleier å ha en sekk jeg putter f.eks bøker og tyngre ting i. Går litt i surr siden jeg flyr forskjellig selskap hver gang, men sjekk på siden til norwegian. Noen selskaper som KLM og SAS er litt med laidback på om du har et par kilo ekstra, de er jo store, men disse selskapene som norwegian og ryan air etc tar jo gjerne alle penger de kan få hendene på.
iskaffe Skrevet 2. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2010 Takk! Hvorfor tenkte jeg ikke på å sjekke siden til norwegian... Uansett så synes jeg 20kg er for lite.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #5 Skrevet 2. september 2010 Hva tar du med deg da? Jeg har alltid med bøker, og myyyye klær, og ender som regel opp på rundt 18-20. Som sagt: ta noe i sekk som håndbagasje også!!
Olive Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 Du kan kjøpe et ekstra kolli på forhånd, men da må du pakke to kofferter (eller noe annet), og ingen av dem kan veie mer enn 20 kilo. Dette koster vel rundt en hundrelapp når det gjøres etter man allerede har kjøpt og betalt for reisen. Sist jeg fløy med Norwegian (innenriks) betalte jeg nesten 400kr for litt over 5 kilo overvekt. Så du burde bestille på forhånd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå