Gjest Abelone Skrevet 3. oktober 2003 #1 Del Skrevet 3. oktober 2003 Noen som har et godt litteraturtips til meg? Ei venninne er sykemeldt, og tror ikke hun klarer å gå tilbake til jobb pga. store samarbeidsproblemer på jobben. Hun driver og leser psykologi og prøver å "henge" hele problemet over på seg selv og måten hun er på. Jeg mener hun trenger å balansere dette, med å kanskje lese noe om maktkamp og hersketeknikker i forhold til arbeidsplasser og kollegium. Noen gode tips? Det må være forholdsvis leservennlig, for hun har ikke det helt store overskuddet. På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 12. oktober 2003 #2 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg har ikke noen konkrete tips, men jeg vet at det er akkurat det de jobber med på PK-studiet (personalledelse og kompetanseutvikling) på HiA i Grimstad. Kanskje det kunne lønnet seg å tatt en telefon dit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
placebo Skrevet 12. oktober 2003 #3 Del Skrevet 12. oktober 2003 Då får si til din venninne at hun er i ferd med å begå "den fundamentale attribusjonsfeil". Hun skjønner nok hva du mener med det, siden hun leser psykologi. Skjønner hun ikke begrepet så be henne slå det opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke pålogget Skrevet 13. oktober 2003 #4 Del Skrevet 13. oktober 2003 Ingen lesetips, men medfølelse med din venninne. Sitter på jobb og er helt utfrosset. Har prøvd å ta opp problemene og kommer ingen vei. Her er det slik at jeg heldigvis SER at andre prøver å skyve skyld over på meg og jeg vil ikke ha den. Kan bare si at det er et langt lerret å bleke... Håper venninnen din hr kontakt med fagforening, de skal kunne bistå i slike saker! Ønsk henne lykke til! Det er forresten en side HER som er veldig interessant, og som viser hva som er mobbing og trakassering på arbeidsplassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå