Gå til innhold

småfluer på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har fått sånne små irriterende fluer på kjøkkenet nå.. selvom det er helt strøkent der.. jeg vasket der nemlig i går for å få disse bort.. men ser ikke ut som at det hjalp noe særlig, plutselig var de tilbake..

vi har det ikke møkkete på kjøkkenet, har det vel sånn som folk flest :)

noen som vet om noe man kan sette på benken for at de skal forsvinne???

de er ganske så irriterende ekle syns jeg...

jeg prøvde med eddikk, men det gikk ikke syns jeg..

Skrevet

Jeg ville først funnet tilholdsstedet til disse små jævlene, dersom du ikke allerede har lokalisert boligen deres.

matavfall/kaffegrut?

Bananer, annen frukt?

Blomsterjord?

Rødvinskartong?

Så slipper du at det kommer nye generasjoner av fluer etterpå.

En liten skål med vin vil gjøre susen, drikker seg fulle og dør lykkelige etterpå :ler:

Gjest lykkelitn
Skrevet

kast blomster eller skift jord på dem.

tøm matsøppel ofte! det bruker å hjelpe:)

Skrevet

tusen takk for tips alle sammen, jeg trur jeg skal prøve meg på vinen først jeg så får vi se hva som skjer.. ;)

Skrevet

Er de svarte eller er de rødbruneoransje i kroppen?

Gjest Elastica
Skrevet

Hos er de helt uutholdelige for tiden. De er litt rødaktige i kroppen og kommer bare jeg setter ut litt frukt.

Jeg fikk følgende råd forleden dag som fungerer ganske bra:

Sett frem en skål med litt fruktrester e.l. Dekk skålen med plastfolie og prikk små hull i den med en skarp kniv. Fluene vil søke seg ned i skålen, men kommer ikke opp. I tillegg legger jeg litt væske i bunnen med zalo i, slik at fluene drukner. Dessuten støvsuger jeg dem vekk hver dag.

Krek!

Skrevet

Jeg har brukt hvitvin eller hvitvinsedikk med et par dråper zalo i. Da drukner en hel del av de. Bytter ut blandingen hver dag.

• 1 år senere...
Gjest navnelapp
Skrevet

Det er ikkje nødvendig å bytte blandinga kvar dag, den står godt i tre-fire dagar.

Skrevet

vin, øl, eddik, saft. Alle disse funker med en dæsj zalo oppi. :)

Skrevet

Jeg ble kvitt dem da jeg sluttet å la frukt ligge åpent, og vasket utsatte områder med klorin:)

Skrevet

Ja, det er forferdelig irriterende med småfluer. - Og jeg synes de er vanskelig å bli kvitt!

Har hørt flere tips om ting man kan legge i blomsterpottene for at de ikke skal trives, men husker ikke hva det var, og vet heller ikke om det fungerer.

Har selv satt fram et lite glass hvitvin med zalo, og der ligger det 15 fluer akkurat nå. problemet er at jeg ønsker å ta problemet ved roten!

Si ifra om dere finner en kur! ;)

Gjest navnelapp
Skrevet

Fluene kjem frå utsida, så å ta problemet ved rota ville vere å late att vindauga. Men lufte må ein jo, så eg trur ein må satse på å få dei fanga i zalo-fella.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...