lilletuss87 Skrevet 2. september 2010 #1 Skrevet 2. september 2010 vi har fått sånne små irriterende fluer på kjøkkenet nå.. selvom det er helt strøkent der.. jeg vasket der nemlig i går for å få disse bort.. men ser ikke ut som at det hjalp noe særlig, plutselig var de tilbake.. vi har det ikke møkkete på kjøkkenet, har det vel sånn som folk flest noen som vet om noe man kan sette på benken for at de skal forsvinne??? de er ganske så irriterende ekle syns jeg... jeg prøvde med eddikk, men det gikk ikke syns jeg..
Lancelot Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Jeg ville først funnet tilholdsstedet til disse små jævlene, dersom du ikke allerede har lokalisert boligen deres. matavfall/kaffegrut? Bananer, annen frukt? Blomsterjord? Rødvinskartong? Så slipper du at det kommer nye generasjoner av fluer etterpå. En liten skål med vin vil gjøre susen, drikker seg fulle og dør lykkelige etterpå
Gjest lykkelitn Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 kast blomster eller skift jord på dem. tøm matsøppel ofte! det bruker å hjelpe:)
Gjest navnelapp Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Her er mi "oppskrift", den funkar garantert! http://altgodt.wordpress.com/2009/09/16/desse-bananfluene/
lilletuss87 Skrevet 2. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2010 tusen takk for tips alle sammen, jeg trur jeg skal prøve meg på vinen først jeg så får vi se hva som skjer..
Villbringebær Skrevet 2. september 2010 #6 Skrevet 2. september 2010 Er de svarte eller er de rødbruneoransje i kroppen?
Gjest Elastica Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Hos er de helt uutholdelige for tiden. De er litt rødaktige i kroppen og kommer bare jeg setter ut litt frukt. Jeg fikk følgende råd forleden dag som fungerer ganske bra: Sett frem en skål med litt fruktrester e.l. Dekk skålen med plastfolie og prikk små hull i den med en skarp kniv. Fluene vil søke seg ned i skålen, men kommer ikke opp. I tillegg legger jeg litt væske i bunnen med zalo i, slik at fluene drukner. Dessuten støvsuger jeg dem vekk hver dag. Krek!
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Jeg har brukt hvitvin eller hvitvinsedikk med et par dråper zalo i. Da drukner en hel del av de. Bytter ut blandingen hver dag.
Gjest navnelapp Skrevet 17. september 2011 #9 Skrevet 17. september 2011 Det er ikkje nødvendig å bytte blandinga kvar dag, den står godt i tre-fire dagar.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2011 #10 Skrevet 17. september 2011 vin, øl, eddik, saft. Alle disse funker med en dæsj zalo oppi.
altflyter Skrevet 17. september 2011 #11 Skrevet 17. september 2011 Jeg ble kvitt dem da jeg sluttet å la frukt ligge åpent, og vasket utsatte områder med klorin:)
fink Skrevet 18. september 2011 #12 Skrevet 18. september 2011 Ja, det er forferdelig irriterende med småfluer. - Og jeg synes de er vanskelig å bli kvitt! Har hørt flere tips om ting man kan legge i blomsterpottene for at de ikke skal trives, men husker ikke hva det var, og vet heller ikke om det fungerer. Har selv satt fram et lite glass hvitvin med zalo, og der ligger det 15 fluer akkurat nå. problemet er at jeg ønsker å ta problemet ved roten! Si ifra om dere finner en kur!
Gjest navnelapp Skrevet 18. september 2011 #13 Skrevet 18. september 2011 Fluene kjem frå utsida, så å ta problemet ved rota ville vere å late att vindauga. Men lufte må ein jo, så eg trur ein må satse på å få dei fanga i zalo-fella.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå