Gå til innhold

hund som klør i pelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene hunden min klør en del i pelsen,samt røyter en del.(det er en liten korthårshund)

den har også litt "rosa" ben,ser litt irritert/gjennomsiktig ut på bena liksom..den går nå på eukanuba cavalier king c.for,men vurderer å bytte for å prøve et annet fòr..noen tips?

Royal C.kansje..?De har fått det før da de var små,tror det var bedre da uten å si det med sikkerhet..:klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt 2 allergihunder og begge har røytet mer en vanlig.

Det lureste er å ta en allergitest hos dyrlegen, det er ikke så lett å finne ut hva hunden evt. er allergisk mot på egenhånd.

Skrevet

ok ja kansje det er lurt..får ta det sammen med tannskraping som bør gjøres snart:)

Skrevet

Det taes en blodprøve og vetrinæren burde sjekke pels og hud samtidig

Min fikk påvist allergi mot pollen ved en blodprøve.Han hadde økt kløe og nesen rant .Ikke alle mister mye pels mens noen nesten blir naken.

Lykke til med vovva

Skrevet

Vi har vært mye plaget med kløe hos vår hund, men da vi skiftet fôr endret det seg. Ifølge vår vetrinær koster en allergitest mye, og man får ikke et garantert svar på hva det er hunden reagerer på...

Så, vi endret til Norwegian Polar hundemat, og kløen er borte.

Skrevet (endret)

vi betalte i alt litt over 900 kr.Det inkl.blodprøve,testing av pels/hud,generell helsesjekk

Det er enkelte prøver en starter med,som f. simpel pollenallergi.Noen blodprøver er dyre ja,disse sendes bla.til England for testing.

Hør med vetrinæren hva den anbefaler,noen ganger er forbytte alt som trengs.

når begynte kløen,tilsatte dere noe i kosten,fjernet noe?

Endret av Kårky
Skrevet

hmm husker ærlig talt ikke akkurat når det begynte,eg synes vel egentlig at det har tiltatt etter hvert..er ikke sånn sinnsykt masse kløing,men ser hun klør seg en del ganger pr dag bak/på siden på magen og halsen,står på 3 ben og klør med bakpoten.

hun får plakk-off da,kan dette gi allergi på noen måte muligens?

tror kansje eg prøver med nytt fòr først,siden de testene er så dyre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...