Gå til innhold

Hva er lykke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg på :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ha det kjekt samme hvor lite eller stort det jeg driver med er...

Skrevet

Å være VARM, mett og uten de altfor store bekymringene ;)

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Å se på Hotel Cæsar!! Og kose med pusekatten min :)Gjerne samtidig hehe.

Gjest Upsidaisy
Skrevet

Å ri. Være i stallen. Å skrive på boken, og kjenne at det bare flyter avgårde.

Skrevet

Lykke er, for meg, en flyktig følelse, som heldigvis dukker opp ganske ofte.

Jeg har det jevnt over bra, jeg er tilfreds med meg selv og har de tingene som mange ulykkelige savner (trofast mann, barn, hus, jobb, en slekt som står meg nær, flere nære venner osv).

Men en går jo ikke rundt og føler seg konstant lykkelig over de store tingene en har i livet.Jeg føler lykke når små ting i hverdagen går min vei. Og jeg føler meg ulykkelig når den hjemmelagede pizzaen havner opp ned på gulvet på tur ut fra ovnen, eller når jeg føler at jeg presterer dårlig på jobben eller på hjemmebane.

Følelsen av ulykke går imidlertid over ganske fort!

Skrevet

Å våkne om natten og kjenne at kjærsten min har lyst på meg, demre for meg at han har sex med meg og sovne helt igjen med et smil om munnen::

Skrevet

Å være fornøyd med meg selv, med omgivelsene og folk rundt meg. Når jeg kjenner i meg og vet med sikkerhet at det skal mye til for å knekke den stoltheten og gleden jeg kjenner ved å være til :) Makes me happy.

Skrevet

Det vet jeg ikke, men finner vel ut av det en gang (forhåpentligvis)

:)

Skrevet

Lykke for meg..

Familien holder sammen, ingen krangling. Kjæresten min ville aldri ha gjort noe med vilje for å såre meg, venner.. de få jeg har.. stort hus, mye penger og en fet bil betyr ingenting, om man er ulykkelig. Om jeg fikk velge mellom 100 000 000 kr, stort hus OG bil eller familie,kjæresten min og vennene, så hadde jeg ikke vært i tvil..

Gjest Raindrops
Skrevet

Det er for det meste små episoder og ting som gir meg en lykkefølelse. Kan være alt fra å kline med kjæresten til å finne ut at de har bamsemums på tilbud på Rema. Jeg tror ikke det er mulig å være kunn lykkelig til enhver tid, så jeg tar de øyeblikkene jeg får.

Skrevet

At jeg er tilfredsstillt, og ikke har noe drama i livet- Smuuud Sailing.

Skrevet

Lykke for meg er for eksempel å kjenne lukten av nytresket åker.......minner meg noe veldig om en lykkelig barndom. Å trekke inn den lukten er som å bli satt tilbake i tid! :)

Skrevet

lykke, den finnes ikke der hvor vi pleier å lete etter den hvertfall...

Skrevet

God kommunikasjon med sønnen min er det første som slår meg.

Skrevet (endret)

Lykke er å se vakre blomser, en skogsdue som kommer flyvende rundt hushjørnet når jeg tenker depressive tanker og lurer på hva fred i all evighet er, men jeg lurer på hvorfor himmelen er blå selv om verdensrommet er svart der ute selv om jeg har lest i et illustrert vitenskapsblad og fått en forklaring (jeg ville ikke vite det, enten er det dag eller så er det natt)

Jeg er en av de typiske som alle spør om hvor hvor bussen går fra og hvor er t-banen, så jeg lurer meg på hvordan jeg ser ut egentlig... Ser jeg rar ut eller ser jeg ut som en som alltid har bodd i Oslo? Ofte møter jeg tilfeldige smil, helt uten grunn og uten videre og så går vi forbi hverandre og da smiler jeg raskt tilbake og da føler jeg at det finnes godhet. De fleste som smiler er kvinner og ofte utenlandske med en annen religion, gjerne fra India. Kan de se på meg at jeg mediterer, lurer jeg på... Jeg tenker ikke på det, men det kan redde en morgen når jeg føler meg ikke målbar.

Lykken er flyktig og ikke målbart, så jeg vet ikke hva lykke er.

Lykke er en sørgmodig greie, spør dere meg. Det kan være lykke å se en liten fugl mens man plukker bær, disse små tingene som alle spør om.

I en leilighet er lykken at jeg har penger til å betale for å bo. I et forhold kan et kyss innebære lykke og når du er på jobb som sykepleier at du endelig kan gå hjem igjen.

Hva er lykke? Lykke er vel veien og ikke livet. Det er noe du møter på veien, men ikke noe som er konstant. Det er for sent for meg nå, jeg husker ikke hvordan man definerte det, men lykke er ikke noe konstant.

Endret av Alvina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...