Gå til innhold

Matchmaking

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har en søster og en kompis jeg så gjerne skulle likt å spleise :) Jeg tror de hadde vært perfekt sammen selv. De er begge single, litt klumsete med det motsatte kjønn. Jeg tror de begge syns hverandre er litt rare, men hvis de bare ble kjent så tror jeg at de kanskje kunne likt hverandre. Kanskje jeg har sett for mange romantiske komedier :fnise:

Men vet ikke hvordan vi skal få dem til å møtes. Noen morsomme ideer på hvordan vi kan spleise dem uten at det blir for synlig at vi prøver å spleise dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om dette sikkert hadde vært koselig, så er romantiske komedier ikke et speilbilde av virkeligheten, dessverre. Du har nok sett litt for mange :)

De har allerede truffet hverandre, og derfra må de ta det selv hvis de vil.

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt spleiset med flere, og jeg må si at folk generelt er skikkelig dårlige til å spleise folk. Selv om du tror de passer sammen, er det slettes ikke sikkert de gjør det.

Jeg er selv en klumse med ti tommeltotter - jeg ønsker meg ikke en mann som er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg har aldri satt pris på å bli "forsøkt spleiset". Enten har jeg slett ikke vært interessert, eller så har jeg vært interessert og syntes at "spleisingsarbeidet" bare har skap avstand mellom meg og den potensielle kjæresten.

Introdusering derimot har jeg tro på. Dersom to personer kunne passe sammen, skal man ikke være redd for å la dem møtes og hilse på hverandre. Derifra synes jeg derimot man skal overlate det til dem det gjelder.

Siden disse to allerede har møttes synes jeg altså at du skal ligge unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Joda de har møttes, men de kjenner hverandre ikke. Mulig jeg har sett for mange romantiske komedier :fnise: , men de er begge litt sjenerte så det hadde vært koselig å gi dem et lite dytt. Jeg har helt forståelse for hvordan kjærligheten fungerer alså og er det ingen gnist så vet jeg jo at jeg ikke kan gjøre noe med det.

Men de er jo begge så søte oppegående mennesker og har så lyst at de skal finne kjærligheten, fordi de er litt sjenerte i forhold til dating og begge har så mye kjærlighet å gi, men ingen å gi den til.

Som sagt kjenner de hverandre ikke og tanken var jo å introdusere dem nærmere og la dem få muligheten til å bli litt kjent, derfor lurte jeg på om noen hadde noen ideer på å introdusere dem for hverandre uten at det blir opplagt at vi ønsker at de skal se om de er en match.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Sjenerte mennesker pleier å finne ut av ting de også ;) Og "et lite dytt" kan ofte gjøre mer skade enn nytte -spesielt hos de som er sjenerte.

Og så må du huske på -som det er nevnt over her- det er da slett ikke sikkert noen av dem er det minste interessert i den andre selv om du har fått for deg at de ville bli et godt par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er snill, jeg, som vil hjelpe disse på vei. Er ikke lett å være single og litt sjenert. Hadde noen gjort det for meg hadde jeg blitt kjempeglad :)

Hva med å invitere begge på en spillkveld, men brettspill eller kort? Ikke playstation, man må snakke sammen også :) Da får de hengt med hverandre i en avslappet atmosfære. Skogstur kan også funke kanskje? Gjør noe aktivt, det er en bra platform for å bli bedre kjent.

Da blir det ikke så veldig matchmaking, mer å henge sammen som venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er snill, jeg, som vil hjelpe disse på vei. Er ikke lett å være single og litt sjenert. Hadde noen gjort det for meg hadde jeg blitt kjempeglad :)

Hva med å invitere begge på en spillkveld, men brettspill eller kort? Ikke playstation, man må snakke sammen også :) Da får de hengt med hverandre i en avslappet atmosfære. Skogstur kan også funke kanskje? Gjør noe aktivt, det er en bra platform for å bli bedre kjent.

Da blir det ikke så veldig matchmaking, mer å henge sammen som venner :)

Takk! Det var akkurat noe sånt jeg mener,- å kunne la de henge sammen litt, og jeg vil jo ikke pushe dem noe mer enn det :)

Og til dere andre: Tanken bak det er jo bare god. Jeg tror på kjærligheten i en ellers kynisk verden og jeg unner begge å finne kjærligheten, og siden begge er sjenerte og har vært mer eller mindre single i snart 40 år, så syns jeg det er på tide at de finner kjærligheten. De ønsker jo det selv også, men som sagt er begge litt klumsete på datingfronten. Det virker nesten som at de har gitt litt opp og tror at det ikke skjer dem.

Jeg får dem kanskje til høres litt håpløse ut og det er derfor jeg vil spleise dem, men de er høyst oppegående mennesker som bare har mistet litt troen på kjærligheten og så har de litt lik personlighet og det var derfor jeg tenkte at kanskje det kunne være verdt et forsøk.

De har jo så mye å gi, kanskje de ikke liker hverandre etter å bli introdusert og få muligheten til å snakke, og selvfølgelig skal jeg respektere det, men tenk om det hadde vært en liten gnist der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier jo at du tror begge synes den andre er litt rar. Det har de jo sin fulle rett til å synes. Hvis de er mange-og-tredve er de helt sikkert gamle nok til selv å vite om de er interesserte i hverandre. Få ting er verre enn å bli forsøkt spleiset med noen man ikke synes noe særlig om på "den" måten. Det kan jeg forsikre deg om. Jeg har også vært utsatt for panisk spleising, og jeg prøvde å fraråde deg det på en pen måte i mitt første innlegg. Venner kan synes at en passer såååå godt sammen med noen, mens en selv ser at det ikke er slik.

Jeg ble for øvrig introdusert for min mann i et selskap, gjennom felles venner. Det var veldig vellykket, men ikke noe spleiseopplegg. Kjemien var der bare. Derfor vil jeg råde deg til å ta det veldig pent med spleisingen. Inviter dem gjerne til noe sosialt, men helst med flere venner samtidig. Det blir lett for tydelig spleising med bare de to og dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spleiset en gang ei venninne og en kompis som ikke kjente hverandre. Først ba jeg inn til en liten fest- vi var vel omtrent ti stykker. Når jeg visste at begge to ville komme, passet jeg på å fortelle begge to om den andre på forhånd. For eksempel spurte kompisen min hvem det var som kom til meg, og da ramset jeg opp de som kom og passet på å si at "jo, også kommer Kari da, husker du henne? Å nei du har ikke møtt henne du, nei hun er ei veldig søt og hyggelig jente, hun kommer du til å like". Da var idéen ganske så diskret plantet. Og de fant tonen på festen, og datet en stund også :) De ble ikke kjærester, men de er gode venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble for øvrig introdusert for min mann i et selskap, gjennom felles venner. Det var veldig vellykket, men ikke noe spleiseopplegg. Kjemien var der bare. Derfor vil jeg råde deg til å ta det veldig pent med spleisingen. Inviter dem gjerne til noe sosialt, men helst med flere venner samtidig. Det blir lett for tydelig spleising med bare de to og dere.

Hvordan vet du at det ikke var noe spleiseopplegg? :gjeiper:

Selvfølgelig ville jeg aldri invitert bare de to, det ville jo vært utrolig teit, nei, jeg tror kanskje på kjærligheten og for dere virker jeg kanskje litt naiv ;) , men jeg har da litt selvinnsikt og noen smule sosiale antenner :fnise: at det ville jo blitt alt for opplagt å gjøre noe med bare de to, det var derfor jeg tenkte at noen kanskje hadde noen gode tips til å se om det er kjemi uten å styre altfor mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite tro på direkte matchmaking. Det jeg tror på er å skape uforpliktende sosiale arenaer hvor single venner og venninder kan introduseres for hverandre og bli kjent på en naturlig måte. Ikke tenk par. Tenk heller at dere skulle hatt malt den veggen og at i år burde man faktisk kunne plukket de eplene og laget eplekake. Så kan han invitere sine single kompisser til å male vegg og hun sine venninder til å lage eplekake.

Ja da. Jeg vet at det er et konservativt kjønnsrollemønster, men... har du en vegg som må males... og alle liker vel eplekake .. og venner som får hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg har lite tro på direkte matchmaking. Det jeg tror på er å skape uforpliktende sosiale arenaer hvor single venner og venninder kan introduseres for hverandre og bli kjent på en naturlig måte. Ikke tenk par.

Akkurat hva jeg også mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...