Gå til innhold

Gutter er redde for meg og trekker seg unna....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en rolig og litt sjenert jente, og når jeg kommer i kontakt med gutter enten på skole eller andre sammenhenger merker jeg at de trekker seg unna meg. Først sievi hei, også blir det ikke sagt noe mer, og jeg føler at de ikke liker meg. Så var den samtalen over!

Liker gutter at jenter ler og prater til de, eller? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor? Liker ikke gutter jenter som ikke sier noe? For de sier ikke noe de heller ...

Er det fordi jeg er stygg?

Jeg er totalt forvirra, så håper noen oppegående mennesker kan svare :rødme:

Skrevet

Hmm. Vil gjerne gi deg noen råd, men det blir litt vanskelig å svare på det du lurer på når jeg ikke har møtt deg, og sett hvordan du oppfører deg med gutter.

Men jeg skal prøve!

Du sier du er rolig og sjenert. Jeg slet selv med en voldsom sjenanse og elendig selvtillit da jeg var ungjente. Trodde at jeg var den styggeste og teiteste jenta i verden!

I ettertid vet jeg at det ikke var sant, men den gangen var jeg overbevist om det. Og guttene virket ikke så begeistret for meg, slik fikk jeg "bekreftet" mine verste antagelser om meg selv.

Jeg tror at sjenanse fort kan forveksles med arroganse og manglende interesse i andre mennesker.

Kanskje det er det som skjer når du møter gutter?

Neste gang du møter en hyggelig gutt, prøv å smil litt! Se på ham når dere prater sammen!

Hvis du er interessert, må du faktisk vise ham det - ellers tror han at du gir f... og da stikker han.

Det var det jeg lærte etterhvert, men jeg vet ikke om dette ga noen mening for deg?

:)

Skrevet

Jeg er bare så redd for å bli avvist, men jeg forstår jo det du skriver ...

Det er mer det at om jeg skulle smile og si hei og finne på noe å si til en gutt, så er jeg redd for at han overhodet ikke skal si hei tilbake eller svare tilbake.

Opplevde i bryllupet til broren min, at han ville jeg skulle hilse på en kamerat, men kamerten overså meg helt. Broren min sa stolt at han måtte hilse på søsteren hans, og kameraten så på meg som om jeg var et fugleskremsel. Og jeg smilte og var hyggelig, men han svarte ikke på det jeg spurte om så jeg bare gikk bort og følte meg dum.

Da var jeg 21 og broren min og kameraten hans 26...følte meg som verdens styggeste da, ja... :sjenert:

Det er ekkelt når noe sånt skjer. Jeg ser ofte at jenter smiler og prater ivei med gutter, men jeg føler meg så stygg i forhold så da tør jeg ikke smile eller prate med de.

Skrevet

Hvis du ikke sier noe som helst tror de heller ikke du er interresert og går. Veldig logisk.

Skrevet

Jeg vet akkurat hvor ekkelt det er, tro du meg! Jeg vet hvor sårt det er å bli sett på "som et fugleskremsel", og hvor redd man er for å bli avvist.

Ekstra sårt blir det hvis man ikke er vant å bli sett på med interesse.

Jeg skal innrømme at det tok tid å komme over angsten for avvisning, og den der "jeg er stygg - de andre er pene og livlige". I ettertid har jeg skjønt at gutter hadde prøvd å få kontakt med meg, men jeg var for redd og usikker til å skjønne det, eller tro på det!

Jeg trodde de så på meg fordi jeg var så avskyelig stygg. Akkurat den der hang i lenge.

Men det ble bedre. Det som hjalp meg, var å jobbe grundig for å styrke selvtilliten min.

Jeg ga meg selv ros for ting jeg var flink til, lærte meg å være stolt av meg selv. Gradvis smittet det over på hvordan jeg så på meg selv som jente, jeg klarte tilslutt å føle meg pen!

Når man gjør noe man liker og trives med det, så skinner man liksom litt mer, man får glød.

Jeg har hørt gutter og menn si at de tiltrekkes gjerne av jenter som er fornøyde med seg selv, og som er engasjerte i noe.

Dette, kombinert med vennlig interesse for andre mennesker, tror jeg virker tiltrekkende på de fleste.

Noen har lett for det, andre må jobbe litt for å lære det.

Kanskje det bare er så enkelt som mange sier, at når du liker deg selv, så er det lettere for andre å like deg også.

Ennå kan jeg møte folk som ikke syns noe om meg, men jeg blir ikke så såret av det lenger, for endelig syns jeg at jeg er ganske ålreit. Da tåler jeg "nedturene" bedre også!

Mitt beste råd er at du lærer deg å like deg selv, finne fram til alt som er bra med deg og være stolt av det. Omgi deg med folk som er ekte og positive, sånn som broren din? Da vil du begynne å se deg selv med nye øyne, og det tror jeg hjelper i møte med andre.

Håper at dette kan være til nytte for deg... :klem:

Skrevet (endret)

Jeg ville ihvertfall tolket en jente som ikke responderte på kontakt som at hun ikke var interessert i kontakt og heller gått videre. Husk at mange gutter tenker det samme som deg og er også redde for å bli avvist. De sender ut noen forsiktige følere for å sjekke om det er grønt lys for å gå videre med mer kontakt.

Så det er nok lurt å smile og faktisk engasjere deg litt i samtalen om en gutt du kunne tenke deg å bli litt kjent med tar kontakt. Hvordan ville du følt det om du kontaktet en gutt og du fikk liten respons? Ville ikke du også trodd at han ikke var så interessert i kontakt og gått videre?

Det er ikke lett å vite om en person er sjenert og egentlig vil at du fortsetter eller om personen faktisk er avvisende. Det er ikke noe hyggelig å være påtrengende så da er det sikrest å fordufte om ikke responsen er der.

Hva har du å tape på å smile og si hei til en gutt? Det verste som kan skje er at han ikke svarer og går vekk, men det vil ha jo gjøre allikevel om du ikke snakker til ham. Det er få gutter som ville blitt brydd av at en jente smiler til dem og snakker litt. Om gutten ikke egentlig er interessert i henne så vil han ihvertfall ikke ta det ille opp at hun er hyggelig og imøtekommende.

Jeg kan forstå at mange kan være engstelige for å åpne sjelen sin om man har fått følelser for en person man ikke vet hvor man har ennå. Men det er lite å tape på å prate om vær og vind med en person man tilfeldigvis treffer. Man finner tidsnok ut av om det ikke blir til noe eller ikke. Om man ikke finner et nytt kjæresteemne så kan man faktisk finne en venn ved å være åpen for kontakt. Stenger man seg inne så finner verken venner eller kjæreste.

Endret av Paladin
Skrevet

Hvorfor? Liker ikke gutter jenter som ikke sier noe? For de sier ikke noe de heller ...

Er det fordi jeg er stygg?

Jeg er totalt forvirra, så håper noen oppegående mennesker kan svare :rødme:

Hvis du sier veldig litte eller ingenting setter du selvsikerheten deres på en skikelig prøve. Gutter flest blir nervøse når di snakker med damer. Det at du ikke bidrar til samtalen kan få de til å feige ut.

Di andre som har komentert kommer også med gode poenger hør på dem :).

Svar på spørsmålene gutter stiller, still spørsmål selv, fortell korte assiasons historier, Feks: Han: jeg driver å tar lappen Du: broren min har nettop hatt lappen i et år, har ikke tall på hvor mange timmer jeg har hjulpet han å mekke på det gamle vraket av en bil han har.men jeg liker den bilen. det høres litt rart utmen jeg menner den har en personlighet , vi må godsnakke med den før den vill starte!!! :).

Skrevet

Jeg har hørt gutter og menn si at de tiltrekkes gjerne av jenter som er fornøyde med seg selv, og som er engasjerte i noe.

Dette, kombinert med vennlig interesse for andre mennesker, tror jeg virker tiltrekkende på de fleste.

Jeg tror at mange gutter tiltrekkes av jenter som smiler og viser at de er glade i livet. Jenter som sprer varme rundt seg er alltid sjarmerende. Utseendet betyr kanskje mye for unge mennesker, men etterhvert som man blir litt eldre så er det faktisk personligheten som man legger mest merke til. Utseendet kan være et blikkfang som virker i 5-10 sekunder og deretter så tar personligheten til damen over interessen.

Det verste man kan gjøre er å omgås andre mennesker med signaler om at man har fullt av problemer og komplekser. Om man er negativ til alt og intet så skaper det veldig dårlige vibrasjoner. Jeg ville vært skeptisk til mer kontakt med en slik dame uansett hvor bra hun ellers måtte se ut.

Man behøver ikke være veldig selvsikker, kjempeintelligent, ha bra jobb og utdannelse eller dyktig på noe spesielt for å kunne være tiltrekkende. Så lenge man er fornøyd med seg selv og viser det så er det i seg selv tiltrekkende. Har man noen felles interesser og trives i hverandres selskap så er mye gjort. Et smil og en varm latter er en mye bedre døråpner enn et pent ansikt. :)

Skrevet

Hvis du sier veldig litte eller ingenting setter du selvsikerheten deres på en skikelig prøve. Gutter flest blir nervøse når di snakker med damer. Det at du ikke bidrar til samtalen kan få de til å feige ut.

Di andre som har komentert kommer også med gode poenger hør på dem :).

Svar på spørsmålene gutter stiller, still spørsmål selv, fortell korte assiasons historier, Feks: Han: jeg driver å tar lappen Du: broren min har nettop hatt lappen i et år, har ikke tall på hvor mange timmer jeg har hjulpet han å mekke på det gamle vraket av en bil han har.men jeg liker den bilen. det høres litt rart utmen jeg menner den har en personlighet , vi må godsnakke med den før den vill starte!!! :).

:hoho:

Jeg er ikke gutt, og har ikke peiling på biler, og ville aldri sagt dette, men takk for tipset likevel! :fnise:

Skrevet

Jeg tror at mange gutter tiltrekkes av jenter som smiler og viser at de er glade i livet. Jenter som sprer varme rundt seg er alltid sjarmerende. Utseendet betyr kanskje mye for unge mennesker, men etterhvert som man blir litt eldre så er det faktisk personligheten som man legger mest merke til. Utseendet kan være et blikkfang som virker i 5-10 sekunder og deretter så tar personligheten til damen over interessen.

Det verste man kan gjøre er å omgås andre mennesker med signaler om at man har fullt av problemer og komplekser. Om man er negativ til alt og intet så skaper det veldig dårlige vibrasjoner. Jeg ville vært skeptisk til mer kontakt med en slik dame uansett hvor bra hun ellers måtte se ut.

Man behøver ikke være veldig selvsikker, kjempeintelligent, ha bra jobb og utdannelse eller dyktig på noe spesielt for å kunne være tiltrekkende. Så lenge man er fornøyd med seg selv og viser det så er det i seg selv tiltrekkende. Har man noen felles interesser og trives i hverandres selskap så er mye gjort. Et smil og en varm latter er en mye bedre døråpner enn et pent ansikt. :)

Da går jeg utifra at jeg vil bli godt likt når jeg blir eldre, da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...