AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Jeg har tenkt å studere i Australia, og tror det mest sannsynlig blir i Sydney. Men jeg lurer litt på priser og lignende på leiligheter. Noen som har bodd der og vet hvor mye man må regne med å gi i måneden for en leilighet med 1 soverom? Og noen som vet hvordan det er å bo midt i byen i forhold til litt i utkanten av byen, og hvordan prisforskjellene er her?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Jeg har tenkt å studere i Australia, og tror det mest sannsynlig blir i Sydney. Men jeg lurer litt på priser og lignende på leiligheter. Noen som har bodd der og vet hvor mye man må regne med å gi i måneden for en leilighet med 1 soverom? Og noen som vet hvordan det er å bo midt i byen i forhold til litt i utkanten av byen, og hvordan prisforskjellene er her? Har ikke bodd der,men ei jeg kjenner skal studere og sier de er litt billigere enn i norge
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Leilighet med ett soverom er forholdsmessig dyrt i Sydney, rundt 7-8000 kr. Det vanlige er å leie et rom i et bofelleskap/leilighet som deles av 2-3 studenter. Pris for et rom i en fireroms leilighet (deler bad, stue og kjøkken) er gjerne mellom 150 og 190 dollar, altså rundt en tusenlapp i uka. Det er vanlig at leien betales pr uke. Noen leiligheter har gjerne eget bad knyttet til soverommet du leier, prisen blir da noe høyere. Prisen er høyere i sentrum enn i utkanten av byen, men velg bosted ut fra hvor du skal studere. Du kan bruke flere timer i reisevei hver dag hvis du velger å bo i en annen bydel. Min studerende sønn betaler 160 dollar pr uke for et soverom i en 4-roms, ikke langt fra UNSW.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå