Gå til innhold

Ved kjøp av =Oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe =oslo når jeg møter på noen som selger det, men jeg blir alltid i tvil om hvor mye jeg skal gi. Jeg pleier å gi 25-50 kroner ekstra i tillegg til hva bladet koster. Er dette vanlig? Hvor mye gir du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i Trheim heter det samme greiene Sorgenfri, og jeg gir som oftest en hundrings.

Skrevet

Det avhenger litt av hva jeg har på meg av penger. Har jeg en 50-lapp som bladet koster får ikke selgeren noe ekstra, men har jeg en 100-lapp får selgeren den. Jeg kjøper det stort sett av en fast selger som står i nærheten av arbeidsplassen min.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg gir ikke noe ekstra. Syns det undergraver litt hele opplegget, i og med at poenget er at de skal selge et produkt som folk ønsker å kjøpe, og dermed tjene penger på mest mulig normalt vis. Syns det blir for mye veldedighet i det hvis jeg gir ekstra penger, noe som jeg føler at tar bort mye av verdigheten med det.

Men jeg kjper ofte ekstra blad da, ender ofte med både tre og fire eksemplarer av hver utgave. Syns det er en bedre måte å gi ekstra på.

Skrevet

Gir ikke noe ekstra nå, men da det kostet 40 pleide jeg å gi 50. :fnise:

Skrevet

Jeg gir det som bladet koster, jeg synes faktisk at det er mest respektfullt. :)

Skrevet

Hadde jeg vært Megafonselger, som det heter i Bergen, hadde jeg blitt fornærmet om noen ga meg mer enn bladet kostet. Poenget er at de skal selge et blad for å tjene penger. Ikke for å få penger.

Skrevet

Jeg har spurt "min" selger om akkurat det. Han sa han foretrakk å få akkurat, men at det er hyggelig å få tips innimellom. Det verste han får høre er folk som vil gi ham pengene, men ber ham spare magasinet og selge til noen andre. Som han selv sa: han er på jobb, han tigger ikke.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

De få gangene jeg kjøper det, lar jeg selgeren beholde vekselen om det er 10-20 kr over prisen.

Skrevet

Hvor masse koster bladet i Bergen?

Skrevet

Helt enig i at man viser lite respekt for konseptet hvis man gir ekstra penger hele tiden. Da får man heller passe på å kjøpe hver måned, evt kjøpe flere eksemplarer som noen nevnte tidligere. :)

Skrevet

Hvor masse koster bladet i Bergen?

50 kr.

Skrevet

Jeg kjøper sorgenfri og gir da 100,- som er 50,- over. Har snakket med flere av selgerne + flere som har vært selgere, eller er i "samme" livsituasjon som disse selgerne, akkurat om dette med å gi ekstra. Alle de jeg har snakket med sier at dette er en fin gest, og at det ikke er respektløst i det hele tatt, men at det heller ikke kreves.

Skrevet

Har ikke engang falt meg inn å gi noe ekstra. Tenker at de er selgere som alle andre som selger og gir da ikke noe ekstra til kassadama på Rimi. (men skjønner jo forskjellen)

Skrevet

Avhenger av hva jeg har av kontanter. Har jeg en 50-lapp gir jeg ikke noe ekstra, betaler jeg med en 100-lapp ber jeg derimot ikke om vekslepenger.

Skrevet

Jeg mener at sorgenfri er et så bra magasin at det er verdt 100 kr, både innholdet i bladet, og mening/hensikt.

Men hvis noen andre selger f.eks kunst de har laget, gjør en jobb for meg som jeg synes er mer fortjent osv, så gir jeg gjerne da også litt ekstra.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg betaler stor sett med en femtilapp eller noen tjuere. Ti kr ekstra kan de jo bare beholde. Utenom det så kjøper jeg gjerne 2-3 like eksemplarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...