Gå til innhold

Hvor mye betalte du for ditt gamle garderobeskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet ca-pris på de gamle hvite "standard-skapene" var? Dere vet, sånne med tre-fire hyller bak høyre dør, og stang til å henge klær på bak venstre.

Jeg har ødelagt ene hengselen på et slikt skap i leiligheten som jeg har flyttet ut fra, og om jeg kjenner utleier rett vil han kreve så mye han kan av depositumet mitt for det.

Leiligheten var relativt nyoppusset da jeg flyttet inn for 7 år siden, så skapet er muligens omtrent så gammelt. Hva tror dere det er verdt nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg med det du spør om, men hvis det bare er hengselet som er ødelagt kan du vel bare kjøpe et nytt? Kan ikke tenke meg det koster så mye, og du slipper å krangle med utleier :)

Skrevet

Nei, dessverre, hengselen er revet løs fra skapveggen og har etterlatt seg et hull i sponplaten, så jeg tror ikke det lar seg reparere - mulig det kan settes i brukbar stand, men det vil ikke se likt ut som før, så det vil neppe være godt nok for en grisk husvert.

Men takk for svar :)

Skrevet

ett spoon skap som er 7år gammelt kan umulig ha så mye verdi mere.

Skrevet

Kan ikke utleier lete litt i sitt lille sinn etter fornuft og begripe at et 7 år gammelt klesskap sannsynligvis er modent for utskiftning, og at det ikke vil være hensiktsmessig å pålegge deg utgifter for en hengsel?

Han kan finne et nytt på finn.no som gis bort. Så sparer han de pengene.

Håper utleier tar til fornuften, ts :jepp:

Skrevet

På Skeidar koster et todørs garderobeskap 1295 kroner.

Det aller billigste garderobeskapet hos dem kostet 595, men det er litt lavere, smalere og grunnere, og har tre skuffer nederst på den siden som har garderobehyller.

De finnes sikkert enda billigere andre steder, og det er stadig kampanjer og salg på byggevarehus etc.

Innbo nedskrives jo i verdi over tid, så du bør ikke godta å betale ham full pris for et nytt skap.

Du uttrykte deg vel litt mangelfullt da du sa at du hadde ødelagt hengslen?

Du har jo ødelagt skapveggen også... :sjenert:

Skrevet

Du kan ordne det, han kommer aldri til å legge merke til det så lenge hullet er på innsiden. De selger en slags masse på byggvare forretninger som du smører i hullet. Så lar du det tørke, kjøper en liten boks med malingsprøve og maler der du har "lappet", og skrur hengselen inn igjen. Gjorde det på et par kjøkkenskap når jeg flyttet ut av en gammel og slitt leilighet, har ikke hørt noe om det i ettertid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...