Gå til innhold

Hvorfor ringe eller skriver han så sjeldent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med en gutt i 4 måneder nå. I det siste har han begynt i en ny jobb og han skriver eller ringer så å si aldri på eget intiativ. Jeg er vant med et forhold der man skriver noen sms i løpet av dagen når man ikke får se hverandre. Er sjeldent med han pga jobben hans er helt motsatt av mine tider. Feks i dag har han vært på jobb fra formiddagen av, og til kvelden. Jeg skrev en melding på skolen i 2-tiden, men han svarer ikke. Ikke ringer han heller. Det er alltid jeg som må ta intiativet og det føles vondt. Når jeg er med han føler jeg virkelig at han er glad i meg, men han er så passiv på mobilen. I begynnelsen var han ikke det, da skrev han laaange meldinger og ringte ofte.

Er det flere som har typer som er sånn? Er det vanlig å slakke av med mobilen uti forholdet?

Jeg vet at han ikke kan skrive sms på jobb (men de gangene jeg har spurt om noe veldig viktig svarer han, så jeg vet han leser dem) og forventer ikke å bli dullet ved via sms når han er på jobb. Men å ikke ringe eller skrive

etter jobben? Ikke skrive en god natt-melding. Bare ha en hel dag uten kontakt overhode... Ofte skylder han på at han sover, det er nok sant. Men da kan han vel passe på å ringe etter han våkner, eller skrive en liten sms før han sovner.

Jeg vingler mellom hvordan jeg reagerer:

A) Enten er jeg sta og nekter å ta kontakt med han før han gjør det på eget intiativ.

B) Maser litt, hinter om at han bør svare. Feks "Ville du ikke svare i dag?".

Hva er best? Liker ikke å være masekjerring og pleier å holde meg fra å purre, men av og til tar irritasjonen over.

Nå verker det i fingrene etter å skrive en sur melding om at jeg er skuffet! Eller skal jeg bare ignorere han og se hvor lang tid det tar før han tar kontakt..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er en god kjæreste på alle andre måter så er det kanskje ikke verdens undergang at han er litt dårlig til å svare på sms? Likevel skjønner jeg jo at det er litt kjipt å ikke få f.eks. en nattamelding når dere ikke har sett hverandre på en stund, spesielt såpass tidlig i forholdet. Har du sagt til ham på en hyggelig måte at dagen din ville blitt mye bedre om han hadde gitt lyd fra seg?

Kan jo hende han synes det blir såpass mange meldinger fra deg at han bare lar være å svare generelt, fordi det blir litt mye..? Hvis du evt begrenser antallet meldinger, kanskje ting bedrer seg..?

Skrevet

Hvis han er en god kjæreste på alle andre måter så er det kanskje ikke verdens undergang at han er litt dårlig til å svare på sms? Likevel skjønner jeg jo at det er litt kjipt å ikke få f.eks. en nattamelding når dere ikke har sett hverandre på en stund, spesielt såpass tidlig i forholdet. Har du sagt til ham på en hyggelig måte at dagen din ville blitt mye bedre om han hadde gitt lyd fra seg?

Kan jo hende han synes det blir såpass mange meldinger fra deg at han bare lar være å svare generelt, fordi det blir litt mye..? Hvis du evt begrenser antallet meldinger, kanskje ting bedrer seg..?

Jeg skriver kun 1 melding til han i løpet av dagen. De fleste jentene jeg kjenner er mye mer flittige på sms + de ringer og "maser" på typen sin. Å skrive 1 melding i løpet av formiddagen og vente i 8 timer på svar uten å mase, syns jeg ikke er for mye:(

Nå har jeg sagt fra til han at det sårer meg når han holder på sånn. Klarte ikke å la være!

For meg er det naturlig å ta kontakt i løpet av dagen, føler meg fullstendig glemt når jeg ikke hører noe på en hel dag.

TS

Skrevet

Hei! Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig mye. At du ikke får meldinger så ofte trenger ikke bety at han ikke tenker på deg:) Min erfaring er at sms og telefonsamtaler er noe jenter er mer opptatt av enn gutter. Gutter bruker denne formen for kommunikasjon på en mer praktisk måte, om de har en viktig beskjed eller vil gjøre en avtale.

Jeg har også en kjæreste som ofte suger til å svare på meldinger av typen "jeg elsker deg pus" osv. Tror rett og slett han glemmer å svare, men det betyr ikke at han ikke setter pris på at jeg er glad i å sende sms. Men kommer jeg med direkte spørsmål om ett eller annet, husker han som oftest å svare. Nå har jeg vært sammen med min i et par år og jeg prøver fortsatt å bare lære meg selv at det ikke er så farlig å ikke få svar. Vi jenter er altfor flinke til å spekulere for mye på sånne små ting. Jeg trenger ikke stresse livet av meg fordi jeg ikke hører fra han på en dag, fordi jeg får masse oppmerksomhet når vi møtes og da får jeg alltid bekrefta at alt er i orden:P

Jeg har flere venninner som irriterer seg over det samme da. Alle lurer på om det er noe galt fordi de ikke får svar osv. Også sitter de der og ødelegger seg selv ved å lure. Eller så begynner de å mase om hvorfor han ikke ringer og blir sure. Tror ingen av delene hjelper egentlig :P

Jeg er også ENIG i at han KUNNE jo i det minste sendt ei god natt melding. Men de fleste gutter er nok bare litt enkle sånn.

Skrevet

Jeg synes du kan si til han at du liker veldig godt å sende meldinger med han, spesielt om kvelden :) Jeg har vært sammen med kjæresten min i 7 måneder nå og vi sender mer meldinger nå enn noensinne. Etter at jeg sa til han hvor mye jeg likte å snakke emd han hele tiden begynte han å ta mer kontakt å sende masse søte meldinger både på dagen og kvelden. Han sa at før jeg fortalte han det trudde han det ikke var så farlig for meg.

Mitt tips hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...