Gå til innhold

Sydentur i september/oktober

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal prøve å få booket oss en chartertur snart, men ift. jobb er det litt usikkert om vi kan hive oss rundt i løpet av et par uker eller om vi må drøye det til begynnelsen av oktober.

Hellas frister mest pga. "bare" 4 timer flyreise (vi reiser med to små) - men temperaturen på reisemålet er også viktig. Risikerer vi kjølig vær i midten av september eller begynnelsen av oktober i Hellas? Er det i tilfelle enkelte greske reisemål som er varmere enn andre?

Eller er det tryggere mtp. temperatur å reise til Gran Canaria, selv om det er 5,5 time flytur?

Takknemlig for reisetips, er ganske grønn på charter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hellas, Kypros og Tyrkia er vel de tryggeste reisemålene på den tiden hvis du ikke vil til gran canaria da. Var i Tyrkia i midt i september i fjor og det var kjempebra. Temperaturen lå vel på 27 grader. Ble dog litt kjøligere på kvelden da.

Skrevet

Temperaturen synker ja spesielt forskjell fra september til oktober . Nå vet jeg ikke hvor Hellas/de greske øyer du vil men f.eks her har jeg bare søkt på Kos f.eks, og i oktober er snitttemperaturen 20 grader i oktober, og det er jo ikke noe særlig. På Gran Canaria er snitt-temperaturen i september 2-3 høyere.

Statistikk og overblikk av temp i alleland : Du kan sjekke temperaturer og slikt her: trykk her

Istedetofr å søke på gran Canaria, skriv Canary Island, og velg Las Palmas for Gran Canaria.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Det begynner å bli småkaldt rundt middelhavet så sent på høsten. Jeg ville dratt til Gran Canaria.

Skrevet

Middelhavslandene har mer ustabilt vær og temperatur på den tiden, har jeg erfart. Gran Canaria er ikke alltid bankers det heller men jevnt over er det større sjanse for at du får bra vær og varme.

Skrevet

Vi skal prøve å få booket oss en chartertur snart, men ift. jobb er det litt usikkert om vi kan hive oss rundt i løpet av et par uker eller om vi må drøye det til begynnelsen av oktober.

Hellas frister mest pga. "bare" 4 timer flyreise (vi reiser med to små) - men temperaturen på reisemålet er også viktig. Risikerer vi kjølig vær i midten av september eller begynnelsen av oktober i Hellas? Er det i tilfelle enkelte greske reisemål som er varmere enn andre?

Eller er det tryggere mtp. temperatur å reise til Gran Canaria, selv om det er 5,5 time flytur?

Takknemlig for reisetips, er ganske grønn på charter.

Hva med Kypros? Garantert sol og varmt(behagelig varmt for en nordbo)selv langt ut i oktober.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...