Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg hadde en dyprens behandling idag. Etter behandlingen kjøpte jeg to produkter, jg var ganske i tvil, men hudpleiern mente at den ville gjøre underverker for huden min så jeg ga inn.

Jeg kjøpte altså dette klokken 6.50, En halv time senere ringer jeg og spør om jeg kan få levert den tilbake, da jeg fant ut at jeg hadde en regning hjemme som jeg hadde glemt å betale. Men dette nekter de blankt :( Går det an å være så streng på det med returen? Pakkene er uåpna, og jeg kjøpte dem kun for en halv time siden. Synes det er så frustrerende, og service på bunn nivå. Jeg kjøper aldri noe mer derifra ihvertfall.

Endret av cira11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har 14 dagers angrerett om produktet er uåpnet.

Skrevet

naij, 14 dagers er ved netthandel. Dra tilbake og snakk med noen andre

Skrevet

Heia,det er det dummeste jeg har hørt!!Du har krav på pengene igjen sålenge du har kvitt!ikke gi deg på det!

Skrevet

Heia,det er det dummeste jeg har hørt!!Du har krav på pengene igjen sålenge du har kvitt!ikke gi deg på det!

Og et dumt råd. HVORDAN har hun KRAV på pengene igjen?

Skrevet (endret)

Den jg ringte var den som behandlet meg. Hu ringte da sjefen sin og fikk vite at jg ik kunne returnere varene. Så jeg veit ik hvem andre jeg kan gå til? Ganske så frustrerende. Jeg har ikke kvittering heller, men da sa hun at jeg kunne komme og hente den hvis jg ville. Uff av mg. 1500 kroner bortkasta. Jeg kommer aldri til å bruke de produktene med glede ihvertfall.

Endret av cira11
Skrevet

Jeg tror det er sånn at man ikke har retur/angrerett på varer som er kjøpt i butikk, med mindre det er noe galt med varen (da har du reklamsjonsrett).

Butikker har gjerne egne former for bytte/retur rett... :sjenert:

Skrevet

Du får be om utsettelse på regningen, og heller unngå slike bommerter i fremtiden. Jeg synes du burde prøve å nyte produktene, ellers blir det totalt bortkastet :)

Skrevet

Man har verken retur eller angrerett på varer som er kjøpt i butikk. Det er opp til butikken å lage sine egne regler.

Vi tar ikke hudpleieprodukter i retur, fordi vi ikke kan garantere at de ikke har vært åpnet. Har ikke mulighet til å forsegle de, da hadde det vært litt annerledes. Jeg går ut i fra at disse varene ikke var det?

Skrevet

Jeg synes ærlig talt ikke det er dårlig service heller, det er mange butikker som har det sånn, kjøpt er kjøpt. Er dette en kjedebutikk kan neppe de i butikken påvirke denne bestemmelsen, da er det bestemt av ledelsen.

Skrevet (endret)

Nei, det er ikke en kjedebutikk nei. Og det er snakk om en halvtime :S Har idag prøvd produktene, og det viser seg at kremen for shine control ( oily skin) ikke gir masse fukt til den dehydrerte huden min slik hudpleiern sa. Jeg spurte flere ganger, siden jeg var så skeptisk til det. Nå har det altså seg bevist at jeg ikke kan bruke kremen engang, siden den gir så stram hud som føles tørr og ekkel.Huff

Endret av cira11
Skrevet

Da prøver du deg på reklamasjon. Angrerett har du ikke med mindre butikken har det som ekstraservice. Kanskje du burde prøve produktene mer en en gang/dag? Hent uansett kvitteringen. Husk å aldri kjøpe så dyre hudpleieprodukter uten bytterett/fornøydgaranti uten å ha prøvd de først!

Skrevet

Da prøver du deg på reklamasjon. Angrerett har du ikke med mindre butikken har det som ekstraservice. Kanskje du burde prøve produktene mer en en gang/dag? Hent uansett kvitteringen. Husk å aldri kjøpe så dyre hudpleieprodukter uten bytterett/fornøydgaranti uten å ha prøvd de først!

Synes også servicen var dårlig, men tror neppe hun kommer noen vei med reklamasjon i dette tilfellet. Hun har jo allerede kontaktet dem en gang fordi hun angret seg. Dessuten gjelder reklamasjonsretten når det er noe mangler eller feil med produktet, ikke når kremen ikke passer henne.

Skrevet

Tja, mange hudpleieprodukter har garanti så lenge de er kjøpt hos hudpleier. Dermalogica f.eks - jeg bytta en gang et produkt fordi det ikke passet til min hud slik hudpleieren lovte. Fikk gavekort på pengene. Men det var altså en Dermalogica-garanti.

Ellers har du dessverre ikke krav på pengene tilbake når varene er kjøpt over disk.

Skrevet

Det er vel ingen garanti for at et produkt skal virke på huden hennes, dessverre. Men slik TS fortalte det, så hørtes det veldig ut som at hudpleieren var 100% sikker på at produktene ville virke på henne. Når en hudpleier ekspederer og blander sin ekspertise i kjøpet, så synes jeg at det blir en del av pakka, og dermed også en reklamasjonsgrunn på kjøpet.

Jeg vet ikke, men er jo verdt et forsøk. TS har ingenting å tape...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...