Gjest Gjest Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Mannen min sa på telefonen i dag at han ikke vil handle mere for meg. Han er dritlei av det. I samme slengen nevnte jeg mine 13 år som hjemmeværende og har laget middag til han hver eneste dag, ferdig til han kommer hjem fra jobb, tilogmed når jeg har vært så full i feber at jeg nesten ikke har klart å stå. Nå tenkte jeg å be han lage sin egen mat framover. For jeg er dritlei av hans kontrollerende væremåte. At å stikke innom butikken på veien hjem (han passerer butikken)er et problem får meg til å miste totalt lysten til å hverte han opp. Hva ville dere sagt og gjort i en sånn situasjon? Vil si at jeg har også jobbet, fulle dager der jeg etter jobben har handlet for å så dra rett hjem og laget middag ferdig + tatt hele huset. Han er rett og slett en drittsekk til tider.
Gjest strykebrett Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Handle for deg? Spiser han ikke mat han da? Eller er det klær og minke og abdre ting bare til deg han handler? Si at han kan slippe å gå på butikken mer og så handler du kun en porsjon til eg selv framover. Du gidder jo ikke å handle for han
Ava Mae Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 Hvis dette er et forhold/ekteskap dere begge er interessert i å bevare så ville jeg jobbet hardt og grundig med å finne den egentlige årsaken til at dere er så i tottene på hverandre. Begges manglende lyst til å handle mat på butikken er det definitivt ikke....
Inx Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Så får dere handle mat sammen da, feks. sammen gjøre unna shoppinga i helgen for hele neste uke - det skal vist også være økonomisk glupt
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 Handle én gang i uka. Det må da gå an å organisere handlingen litt bedre slik at det ikke blir krangling av det. Hvis det er sånn at det er du som har kontroll over kjøkkenet og lager maten kan du da sette opp en handleliste og en meny og f eks handle annen hver gang eller sammen hver lørdag. Skjønner godt at han blir irritert hvis du hele tida ringer og sier "Kan du kjøpe poteter? Kan du kjøpe med meg dopapir? Stikk innom butikken og kjøp øl" osv.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Slutt å vask klærne hans og ikke lag mat til han, bare deg selv. Kanskje han skjønner etterhvert at hvis han ikke drar sitt lass, gidder ikke du dra ditt. For en lat og frekk gubbe du har. Han hadde fortjent å gjøre mye husarbeide fremover! Hadde det vært gubben min hadde jeg streiket kontant. Handling og støvsuging er mannens jobb, ferdig med det.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #7 Skrevet 1. september 2010 Slutt å vask klærne hans og ikke lag mat til han, bare deg selv. Kanskje han skjønner etterhvert at hvis han ikke drar sitt lass, gidder ikke du dra ditt. For en lat og frekk gubbe du har. Han hadde fortjent å gjøre mye husarbeide fremover! Hadde det vært gubben min hadde jeg streiket kontant. Handling og støvsuging er mannens jobb, ferdig med det. Ja, da blir det sikker god stemning i huset...
Gjest Awsome Skrevet 1. september 2010 #8 Skrevet 1. september 2010 Eg regner med du sikter til innkjøp av matvarer og lignende. Då hadde eg nok ikkje gadd lage mat til han. Eg hadde kjøpt inn varer til meg (og barna om det er noen) og lagd middag til meg. Han fikk ikkje røre det eg lagde, hadde heller kastet det som var til overs enn å la han få det. Og samtidig hadde eg ikkje lenger gadd å ta alt av husarbeid (ikkje at eg gjør alt av husarbeidet uansett). Handling er no faen ikkje så vanskelig eller forferdelig å gjøre.
Rosalie Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 Men guri. Du er hjemmeværende. Da burde handling, klesvask, rydding og matlaging være det minste du gjør for han som skaffer deg både mat på bordet, klær i klesskapet og tak over hodet.
Gjest hona Skrevet 1. september 2010 #10 Skrevet 1. september 2010 vel, det er på sett og vis prise å betale for å ville være hjemmeværende..... de menn og kvinner som inngår i en slik ordning har jo gjerne mer tradisjonelle syn på likestilling og arbeidsfordeling enn endel andre, og det betyr at han ser alt som skjer i huset og med barna som kvinnens ansvar. du har jo lent deg på hans inntekt i 13 år som du sier, samtidig som han nok ikke verdsetter din jobb som hjemmeværende. ja, han er nok en drittsekk til tider, men så har også du innrettet deg selv til å være hjemme. vi jobber begge fulltid, og kommer alltid til å gjøre det. den dagen en av oss vil være mer hjemme, så må man belage seg på mer husarbeid. sånn er det bare. jo mer man er hjemme, dess mer husarbeid og ansvar for praktiske gjøremål med henting av barn etc. har man barselpermisjon, så er det selvsagt så slitsomt at man virkelig trenger deling av husarbeid pga nattevåk etc. men 13 år? med mindre dere har VELDIG mange barn, så kan jo det faktisk umulig rettferdiggjøres..... med det sagt støtter jeg overhodet ikke hans oppførsel - samtidig som jeg ikke støtter ditt valg som er mener har dette som en naturlig konsekvens.
Havbris Skrevet 1. september 2010 #11 Skrevet 1. september 2010 Hvis dette er et forhold/ekteskap dere begge er interessert i å bevare så ville jeg jobbet hardt og grundig med å finne den egentlige årsaken til at dere er så i tottene på hverandre. Begges manglende lyst til å handle mat på butikken er det definitivt ikke.... Signerer denne!!! Når dere har havnet i et spor med denne type krangling så peker det mest sannsynligvis mot noe som hverken har med fordeling av arbeidsoppgaver, latskap eller innkjøp å gjøre. Altså noe som ligger bak (manglende god kommunikasjon) og som forsurer alt annet i hverdagen. Slike rundkjøringer er det vanskjelig å komme ut av - men hvis dere svelger stolthet og kan svelge noen kameler begge to så er det nok mulig!
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2010 #12 Skrevet 1. september 2010 Men guri. Du er hjemmeværende. Da burde handling, klesvask, rydding og matlaging være det minste du gjør for han som skaffer deg både mat på bordet, klær i klesskapet og tak over hodet. helt enig. blir sjokkert over meldinger her inne som at han er lat og en drittsekk. han har da for pokker meg skaffa mat på bordet, tak over hodet til dama i 13 år. skulle da bare mangle at ho sto for innkjøpene også
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2010 #13 Skrevet 1. september 2010 Slutt å vask klærne hans og ikke lag mat til han, bare deg selv. Kanskje han skjønner etterhvert at hvis han ikke drar sitt lass, gidder ikke du dra ditt. For en lat og frekk gubbe du har. Han hadde fortjent å gjøre mye husarbeide fremover! Hadde det vært gubben min hadde jeg streiket kontant. Handling og støvsuging er mannens jobb, ferdig med det. jepp, så kunne han og streiket, så du ikke fikk mat på bordet, tak over hodet eller penger overhodet. HO HAR VÆRT HJEMMEVÆRENDE OG HAN HAR TJENT PENGENE! er det så forbanna mye å be om at ho handler selv når ho ikke bidrar så mye økonomisk?? kvinnfolk i et nøtteskall. jeg blir til tider flau over å være jente. jeg bor omtrent gratis i leiligheten hans og nå har jeg fri i to uker og han jobber ræva av seg så skulle det bare mangle at jeg gjorde det meste av husarbeid, vasker tøy og handlet matvarer. jeg kan kalles mye men utakknemlig er jeg ikke som samtlige her inne. det er ikke rettferdig at den som jobber for å få økonomien til å gå rundt i tillegg skal dele på husarbeid ol. utakknemlige drittkjerringer!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #14 Skrevet 1. september 2010 Synes egentlig denne mannen er tøvete. Og antageligvis er det noe annet som ligger bak. Ikke minst når han faktisk kjører forbi butikker hver dag.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #15 Skrevet 1. september 2010 Synes egentlig denne mannen er tøvete. Og antageligvis er det noe annet som ligger bak. Ikke minst når han faktisk kjører forbi butikker hver dag. Hun har sikkert ikke vondt av å ta seg en tur i butikken hun heller.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #16 Skrevet 1. september 2010 Synes egentlig denne mannen er tøvete. Og antageligvis er det noe annet som ligger bak. Ikke minst når han faktisk kjører forbi butikker hver dag. Det er mye mere slitsomt å handle rett etter arbeidstid enn det er tidligere på dagen. Kø i trafikken, vanskelig å finne parkeringsplass, masse folk i butikken, skrikerunger, kø i kassa +++ i tillegg til at man kanskjer er sliten etter en lang arbeidsdag.
Elle Melle Skrevet 1. september 2010 #17 Skrevet 1. september 2010 Jeg vil si det er vesentlig: - hvor langt unna butikken de bor - om de har en eller to biler (må hun GÅ for å handle mens han har bilen på jobb?) - hvilken arbeidstid han har (lange dager der han er så sliten at han burde slippe handling?) - hvor ofte de handler Om mannen generelt rydder etter seg selv, tar et tak der det trengs, tar ansvar for eget liv og ikke bor på "billig hotell med hushjelp", er noe annet enn om han aldri flytter fatet sitt inn i oppvaskemaskinen, aldri flytter skittentøy fra gulvet der han kler det av seg, aldri passer barn eller lager mat. Vi vet i alle fall ikke nok til å kunne si verken det ene eller det andre ut i fra hovedinnlegget.
Jade Skrevet 1. september 2010 #18 Skrevet 1. september 2010 (endret) Hadde jeg jobbet 7,5 timer hver dag, og mannen vært hjemme og streiket med å lage mat til meg, fordi jeg hadde lyst til å reise rett hjem etter en slitsom dag, så hadde jeg kanskje streiket med pengeoverføringen til kontoen hans også... Hvis du har bil selv, så kan du vel handle i tillegg til resten av husarbeidet? Skulle være mer av nok tid å ta av? Hvis ikke, så får du handle i helgene, så sparer dere mye tid og penger! Endret 1. september 2010 av Jade
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #19 Skrevet 1. september 2010 Hvis du har bil selv, så kan du vel handle i tillegg til resten av husarbeidet? Skulle være mer av nok tid å ta av? Eller gå/sykle/ta bussen/kjøpe seg en moped. Jeg synes ts høres lat ut.
Gjesten Skrevet 1. september 2010 #20 Skrevet 1. september 2010 Jeg tror det er MANGE detaljer som er utelatt her. Vi vet ikke i nærheten av nok til å kunne gi TS et ordentlig svar på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå