mocci Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Til dere EL guruer, hvordan skal jeg tolke det faktum at jeg har hatt positive EL tester 3 dager på rad?? Jeg har forstått det slik at EL faktisk skjer den første dagen med negativ EL test etter de positive??? Betyr dette da at jeg faktisk ikke har hatt EL enda i og med at jeg ikke har fått negativ test?? Jeg er helt clueless. :klø:
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Ja, du har forstått det rett. Det er uansett ikke uvanlig å ha pos. EL-test i 2-3 dager, så du får se i morgen.
Frua Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Kanskje du er Gravid? Da slår El testene positivt ut vet jeg
AnonymBruker Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Hva slags tester er det du bruker? På noen eggløsningstester er det slik at teststreken må være sterkere enn kontrollstreken for at det skal være positivt resultat (les:eggløsning). Det er altså ikke nok at det er en strek, slik som det er med graviditetstester
mocci Skrevet 3. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2010 Hva slags tester er det du bruker? På noen eggløsningstester er det slik at teststreken må være sterkere enn kontrollstreken for at det skal være positivt resultat (les:eggløsning). Det er altså ikke nok at det er en strek, slik som det er med graviditetstester Jeg fikk jaggu meg positiv test idag også, fjerde dagen på rad?!, skjønner fint lite jeg... Jeg bruker CB digital og har møtt smilefjeset som sagt 4 dager på rad. Jeg tror imidlertid at jeg hadde EL på onsdag, masse slim (sorry detaljene) og begge teststreken var knallsterke ( man kan se strekene på CB også).
LineGourmet Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Jeg fikk jaggu meg positiv test idag også, fjerde dagen på rad?!, skjønner fint lite jeg... Jeg bruker CB digital og har møtt smilefjeset som sagt 4 dager på rad. Jeg tror imidlertid at jeg hadde EL på onsdag, masse slim (sorry detaljene) og begge teststreken var knallsterke ( man kan se strekene på CB også). Har du sjekket at du ikke har PCOS?
Gjest Alabama Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Fire dager på rad?? Jeg har bare fått det en dag jeg, før den blir negativ. De billigstripsene derimot, de gav meg "positiv" flere dager på rad. Sier som de andre her: PCOS eller GRAVID???
Gjest Iril Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Jeg har PCOS og dessverre mye erfaring med EL-tester som var positive maaange dager på rad, uten at jeg hadde EL av den grunn. Jeg tror derimot ikke det er mulig å få positiv EL-test etter EL (annet enn når man er gravid). Men ikke ta sorgene på forskudd, få deg en sjekk. Med mindre du er 100% sikker på at du ikke er gravid, er det nok lurt å ta en test på det også.
mocci Skrevet 4. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 4. september 2010 (endret) Har du sjekket at du ikke har PCOS? Nei, jeg har ikke sjekket meg for PCOS, tror ikke jeg har det i og med at jeg ble gravid på første forsøk ifjor (mistet senere). Hva er symptomene på PCOS forresten?? Fire dager på rad?? Jeg har bare fått det en dag jeg, før den blir negativ. De billigstripsene derimot, de gav meg "positiv" flere dager på rad. Sier som de andre her: PCOS eller GRAVID??? Ja jeg forstår heller ikkeno, 4 dager på rad liksom??? Jeg er helt sikker på at jeg ikke er gravid, fikk mensen som normalt forut denne eggløsningen. Jeg fikk negativ test igår da, på 5 dagen. Men jeg kan ikke tro at jeg ikke hadde EL før igår, da blir det jo på dag 15 i en syklus på 26 dager..... Endret 4. september 2010 av mocci
mocci Skrevet 4. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 4. september 2010 Fått negativ test i dag? Fikk som sagt negativ test igår.
Gjest Alabama Skrevet 4. september 2010 #12 Skrevet 4. september 2010 Aha... Skriv en mail til produsenten?
Gjest Alabama Skrevet 4. september 2010 #13 Skrevet 4. september 2010 Nei, jeg har ikke sjekket meg for PCOS, tror ikke jeg har det i og med at jeg ble gravid på første forsøk ifjor (mistet senere). Hva er symptomene på PCOS forresten?? Polycystiske eggstokker (masse umodne eggposer i eggstokken), mer kroppshår enn normalen, overvekt, uregelmessige mestruasjoner, manglende EL osv.. Hormonforstyrrelser som gjør at man ikke har, eller bare har EL sjelden.
LineGourmet Skrevet 4. september 2010 #14 Skrevet 4. september 2010 Polycystiske eggstokker (masse umodne eggposer i eggstokken), mer kroppshår enn normalen, overvekt, uregelmessige mestruasjoner, manglende EL osv.. Hormonforstyrrelser som gjør at man ikke har, eller bare har EL sjelden. Og det er visstnok noen som ikke har de symptomene over her, bortsett fra manglende/ustabil EL og uregelmessig syklus. Har du regelmessig syklus?
Gjest Alabama Skrevet 5. september 2010 #15 Skrevet 5. september 2010 Jeg hadde bare polycystiske ovarier, gikk 1/2 år på Diane, og nå er de vekk.
mocci Skrevet 6. september 2010 Forfatter #16 Skrevet 6. september 2010 Aha... Skriv en mail til produsenten? Heh tror nok ikke jeg kommer til å gjøre det. Er nok bare testen som er utrolig sensitiv, i hvertfall for min kropp. Polycystiske eggstokker (masse umodne eggposer i eggstokken), mer kroppshår enn normalen, overvekt, uregelmessige mestruasjoner, manglende EL osv.. Hormonforstyrrelser som gjør at man ikke har, eller bare har EL sjelden. Jeg har regelmessig syklus, kan omtrent stille klokka etter den. Jeg er heller ikke overvektig, heller det motsatte, tror ikke jeg har mer kroppshår enn normalen. Jeg vet ikke om man kan se om det er umodne egg på innvendig UL, men fikk da høre av gynekologen at eggene mine var nydelige! Og det er visstnok noen som ikke har de symptomene over her, bortsett fra manglende/ustabil EL og uregelmessig syklus. Har du regelmessig syklus? Jepp! 26 dagers syklus.
MonThe Skrevet 7. september 2010 #17 Skrevet 7. september 2010 Kanskje litt utenom tråden, men skjønner ikke helt grunnen til å fortsette å bruke ELtester når man har fått positivt utslag? Må jo bli fryyktelig dyrt??
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #18 Skrevet 7. september 2010 Fordi EL kommer den dagen testen blir negativ igjen, og noen av oss er kontrollfriks.
MonThe Skrevet 7. september 2010 #19 Skrevet 7. september 2010 Fordi EL kommer den dagen testen blir negativ igjen, og noen av oss er kontrollfriks. Ookei.. Har tenkt som så at det bare er å "kjøre på" med fra den dagen man får positivt ELtest og 2-3 dager etter jeg.. Kommer nok til å holde meg til den metoden
LineGourmet Skrevet 7. september 2010 #20 Skrevet 7. september 2010 Fordi EL kommer den dagen testen blir negativ igjen, og noen av oss er kontrollfriks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå