AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Jeg har alltid vært en personen som alle alltid har sagt hva de vil til, og spesielt da jeg ble kjent med en ny gruppe mennesker fikk jeg høre "hold kjeft" og "idiot" ofte. Dette følte jeg var respektløst, og ønsket ikke å bli tilsnakket på en slik måte. Etter en stund bestemte jeg meg for at "nok er nok", og neste gang noen var frekke mot meg, sa jeg i fra at jeg ønsket å bli tiltalt på en ordentlig måte. De aller fleste beklaget, sa at det var en uvane, men at de skulle skjerpe seg "Og jeg ønsker ikke å bli fortalt hvordan jeg skal tiltale andre" var responsen jeg fikk, og jeg ble svar skyldig. Hva svarer man på noe slikt da? For ordens skyld, jeg kuttet ut denne personen på grunn av at hun ikke ville behandle meg på den måten jeg ønsket å bli behandlet, men jeg lurer på hva andre ville sagt om de fikk et slikt svar.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Jeg har alltid vært en personen som alle alltid har sagt hva de vil til, og spesielt da jeg ble kjent med en ny gruppe mennesker fikk jeg høre "hold kjeft" og "idiot" ofte. Dette følte jeg var respektløst, og ønsket ikke å bli tilsnakket på en slik måte. Etter en stund bestemte jeg meg for at "nok er nok", og neste gang noen var frekke mot meg, sa jeg i fra at jeg ønsket å bli tiltalt på en ordentlig måte. De aller fleste beklaget, sa at det var en uvane, men at de skulle skjerpe seg. Men en person var ikke enig; "Og jeg ønsker ikke å bli fortalt hvordan jeg skal tiltale andre" var responsen jeg fikk fra henne, og jeg ble svar skyldig. Hva svarer man på noe slikt da? For ordens skyld, jeg kuttet ut denne personen på grunn av at hun ikke ville behandle meg på den måten jeg ønsket å bli behandlet, men jeg lurer på hva andre ville sagt om de fikk et slikt svar. Det ble litt feil i innlegget. Det er rettet i sitatet over her.
Inx Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 Da kan man vel tørt si at du foretrekker at vedkommende holder seg unna og holder munn ovenfor deg i fremtiden så skal du gjøre det samme.
I Grosny Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Jeg har alltid vært en personen som alle alltid har sagt hva de vil til, og spesielt da jeg ble kjent med en ny gruppe mennesker fikk jeg høre "hold kjeft" og "idiot" ofte. Dette følte jeg var respektløst, og ønsket ikke å bli tilsnakket på en slik måte. Etter en stund bestemte jeg meg for at "nok er nok", og neste gang noen var frekke mot meg, sa jeg i fra at jeg ønsket å bli tiltalt på en ordentlig måte. De aller fleste beklaget, sa at det var en uvane, men at de skulle skjerpe seg "Og jeg ønsker ikke å bli fortalt hvordan jeg skal tiltale andre" var responsen jeg fikk, og jeg ble svar skyldig. Hva svarer man på noe slikt da? For ordens skyld, jeg kuttet ut denne personen på grunn av at hun ikke ville behandle meg på den måten jeg ønsket å bli behandlet, men jeg lurer på hva andre ville sagt om de fikk et slikt svar. Et treffende svar er " hvis du klarer å tiltale andre uten bruk av skjellsord, så vil ingen føle behov for å korrigere deg"
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 Så klart Det var noe slikt jeg skulle sagt. Skulle ønsket at jeg hadde klart å komme på noe slikt der og da, men jeg blir så satt ut av slike kommentarer, at jeg blir helt stum!
I Grosny Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Så klart Det var noe slikt jeg skulle sagt. Skulle ønsket at jeg hadde klart å komme på noe slikt der og da, men jeg blir så satt ut av slike kommentarer, at jeg blir helt stum! Det er det jeg også hadde gjort. Jeg hadde bare blitt helt stille og ikke kommet opp med et ord. Rappkjefta kan jeg være på nettet, når jeg har fått tenkt meg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå