Gå til innhold

Jakten på kjærligheten.. eller noe i den dur! :P

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei jenter :)

Hvordan går det med dere? Var festene og vorsene vellykkede? Er spent nå :jepp:

Det har vært en rolig helg for min del. Har nok med skole nå for tiden, selv om jeg gjerne skulle vært på fest :)

Jeg har forresten prata litt med Fredrik og det var han som tok kontakt, så det ser jeg på som en bra ting! Bare å vente å se framover nå..er hlet åpen for hva som kan skje, eller ikke skje, hehe.

Synes det er hyggelig at Erik stikker nesa si innom her iblandt :) Men hvorfor ikke skrive et lite innlegg? Hvis du jakter på kjærligheten da :)

Også må jeg spørre dere om en ting: Når dere signerer, bruker dere deres virkelige navn, eller bruker dere et kallenavn? Jeg bruker ikke mitt virkelige navn, for har vært litt redd for at jeg kjenner en av dere, men ser ut som om de fleste her bor i Bergen, så da er jo ikke det noe problem, hehe :fnise:

~Marie~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da, så får jeg skrive et lite innlegg :P Liker generelt ikke å skrive om meg selv så dere får bare ta det dere får.

Vel, hvor skal man begynne? Jeg er en gutt (mann?) på 24 år og har aldri hatt kjæreste. En del av grunnen til dette er at jeg ikke har funnet noen jeg liker som liker meg tilbake. Nå skal det vel sies at jeg ikke akkurat har vært så aktiv på den fronten heller, så da blir det vel sånn. Er ikke sånn veldig glad i fester, og er dermed ikke på så mange. Noe som minker sjansen for å treffe noen en del. I tillegg så er ikke de vennene jeg har her jeg bor nå så veldig glade i fester heller, så da blir det naturlig nok enda mindre av slike ting. Skal jo litt mer til for at man skal gidde å gå ut alene.

Jeg kan vel si at jeg jakter på kjærligheten, men ikke så veldig aktivt. Så vet ikke hvor mye spenning jeg kan bidra med i denne tråden.

Kan vel til slutt legge til at jeg er TS i den tråden som heter "Nummer på lapp", hvis noen har lest den.

-Erik- (er bare et kallenavn!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes yes...

Da var jeg hjemme igjen etter å ha gjort noe utav det vanlige for meg!

I går var jeg på vorset og dro hjem rett før de andre dro på byen. Jeg syns likevel jeg var flink og pratet med noen av guttene på vorset. Klarer ikke (etter jeg ble med i denne tråden) å unngå å tenke passer han for meg, er han min kommende kjæreste etc.....Litt stressende egentlig.

Samtlige tilbudte meg vin / sprit da jeg sa at jeg holdt meg til vannglasset btw!!! Helt ok, greit å øve på å være litt sosial igjen;-)

I kveld jobbet jeg til kl.23. Og gikk ut etterpå! Eller ikke akkurat ut ut, men jeg stakk hjem og sminket meg litt mer før jeg tok meg en tur rundt i sentrum, spaserte litt før jeg møtte en gammel venn av meg (han som sendte mld helt tilfeldigvis og spurte om jeg var ute!! det skjer ALDRI!), synd for meg at jeg ikke kom inn da det var 24 årsgrense der hvor han var, men var koselig å prate med han. Etterpå møtte jeg en jentegjeng fra skolen og vi prøvde å gå på et par barer, men stappfulle alle sammen, så jeg bestemte meg for å gå hjem.

Pluss: så mange kjekke menn

Minus: alle som virker å legge merke til meg er innpåslitne utlendinger som bare har det i kjeften

Er kald som en ispinne nå og kunne ønske jeg hadde en til å varme meg:-( Lysten på å gå "ordentlig" ut - en helaften på byen - er begynt å snike seg litt tilbake, snart er jeg vel der jeg var da jeg var 18;-)

Erik; det var du som hadde gitt nr ditt til en jente? Ågud jeg husker jeg leste det innlegget og kjente jeg ble veldig misunnelig. Jeg tenkte å gjøre det samme til en som jeg gikk forbi hver morgen kl.0650 der hvor jeg bodde før, men ble aldri noe av, turde ikke!! Men har faktisk sett han på treningen hvor jeg trener, så kanskje jeg skal spørre han om han fortsatt går over broen om morgenen;-)

- Skjønner ogås litt hvordan det er, føler jeg er i samme båt. Jeg er ikke så glad i fester, og da blir det vanskelig å møte noen. Vil møte noen i hverdagen, men det er vanskelig ettersom ikke alle er like tøffe som deg osm leverer nr sitt ut til fremmede jenter;-) Jakter på kjærligheten, men mest i mine egne tanker og drømmer tror jeg.

OOOOG apropos drømmer......GOD NATT!!

Hilsen Trine - som ikke er mitt ekte navn. Men kan røpe at en av dere andre jenter bruker mitt ekte navn, så av og til er det veldig rart å se når vi skriver til den med det navnet!! Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, ja, det er jeg som ga bort nummeret mitt :P Du får det jo faktisk til å høres ut som om det er noe jeg pleier å gjøre, noe det absolutt ikke er. Var jo nervevrak resten av kvelden. :P Krever litt ekstra mot når man er edru, og i tillegg så har jeg ikke den store erfaringen med å sjekke opp folk heller. Dessuten er jeg litt sjenert også, eller, er ikke sånn at jeg ser ned i bakken hvis folk snakker til meg, men sjeldent jeg tar kontakt med fremmede.

Vanligvis pleier faktisk jentene å sjekke opp meg (?!), vet ikke hvordan man skal tolke det. :P En stund siden sist da, siden jeg ikke er så mye ute på fester. Tror generelt terskelen for at folk skal sjekke er mye høyere når man ikke er på byen, noe som er litt teit egentlig. Burde jo være mye større sjanse for å treffe ordentlige folk når alle er edru. Men i alle fall, ser for meg at treningssenter er et bra sjekkested, siden man kan møte de samme folkene hver gang man trener. Kan jo bare begynne i det små med et smil, så utvikler det seg gradvis til hilsing osv. Bare et forslag! Eller man kan gjøre som jeg gjorde som mange i tråden min forholdt seg positive til. Vet ikke om jeg kommer til å gjøre det igjen, men har man gjort det en gang så blir det kanskje lettere andre gangen?

Jeg for min del synes svette jenter på treningssenter er langt mer tiltrekkende enn fulle jenter på byen. :P

Trine: synd du bare møtte innpåslitne utlendinger :/

(Se nå har dere gjort det, nå skriver jeg, da er det ikke sikkert dere får stoppet det!)

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik; jeg syns det er veldig bra at du skriver her også. "Kjekt" å se at dere gutter kan være ganske like oss jenter:-)

Jeg tror det har noe med oss nordmenn å gjøre -vi er innesluttet og trangsynt. (Generalisering, selvsagt...) Jeg har forelsket meg i usa, og en av grunnene til det er at folk er så mye mer outgoing. En kan gå på butikken for å kjøpe melk og komme hjem med en ny venn, venninne, future boyfriend...De sier hva de mener, og de sier det der og da. Det er så befriende!! Og så utrolig deilig at de ikke stinker røyk og alkohol og såvidt kan stå oppreist;-) Mitt misnøye på folkene i byen min forsterket seg egentlig i går. Jeg gikk jo som sagt rundt i sentrum og bare observerte folk. Det vr jo litt merkelig men det var veldig greit egentlig; jeg fikk bekreftet at jeg ikke akkurat savner det å gå ut og være full og håpe på å møte drømmeprinsen. Det skjer ikke der!!;-)

Syns det var så utroooolig tøft av deg, Erik, at du gav nr på den måten. Tenk du visste ikke NOE om denne jenten! Og kjempekoselig at hun sendte mld til deg da, selv om hun var opptatt..Var det ikke deilig å vite at ja, du kunne gjøre noe slikt og du er fortsatt i levende livet? Sånn ville ihvertfall jeg følt det.

Jeg må begynne å gå på treningen mer til en fast tid. Nærmere vinteren kommer jeg nok til å gå om morgenen, og da er det ofte de samme folkene. Håper bare det er kommet nye siden i fjor;-) Alltid en fast morgengjeng med folk der da, he he..

Og så vil jeg herved gi meg selv en utfordring som jeg SKAL gjennomføre:

- starte en prat med en på butikken.

Blir vanskelig, men jeg skal gjøre det - ihvertfall prøve mitt beste. Skal tenke på dere her og få litt ekstra motivasjon;-) Jeg er som Erik, sjenert nok til å ikke ta kontakt med fremmede, men ikke sjenert med dem jeg kjenner/står å prater med..

Hvordan har helgen til dere andre vært? Jeg er spent. Sk´yns det er kult at Fredrik tar kontakt på eget initiativ!! :-) Håper det er starten på noe, men ikke få for høye forhåoninger. Vil ikke være gledesdreper, men realistisk....:-)

Lisa; hvordan går det med deg???

Linda; Kommet noe lengre med hun nye? Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Obs. Hilsen Trine.

Men det skjønte dere kanskje.

Ha en STRÅLENDE søndag. Det skal ihvertfall vi som bor i Bergen ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! en liten stund siden sist igjen nå..

var ute her om dagen, men han jeg håpet skulle dukke opp, dukket altså ikke opp.. noe jeg visste var en mulighet. begynner å bli lei hele gutten før jeg kjenner han :P hehe.. eller er jo ikke egentlig lei da, men lei at ting skal være så vanskelig! som nevnt før... håper nesten at jeg får øynene opp for en annen som det blir lettere å bli kjent med! men hvor skal jeg treffe han da? ikke lett! :P

kvelden var bra alikevel da, bortsett fra at jeg har litt fylleangst nå dagene etter.. ikke fordi jeg gjorde noe sånn super dumt..bare et par pinlige episoder, som jeg vet at egentlig ikke er så big deal..

var ikke dritings liksom, men noen ganger sier man og gjør litt dumme ting som gjerne ikke skulle skjedd.. tenker ikke på ONS eller noe sånt altså.. bare sånne småting egentlig :P jeg får alltid litt småangst etter jeg har drukket, selv om jeg ikke har gjort eller sagt noe dumt.. er bare jeg som tenker for mye som vanlig! :P

så mange som bor i bergen her! jeg bor i oslo selv.. mente det var noen av dere som også gjorde det?

ellers så hadde jeg eksamen forrige uke, så blir spennende å få svar om noen uker..! og i dag jobber jeg med skolearbeid.. er mye å gjøre nå fremover

håper dere har hatt en fin helg, nå er det snart ny uke, nye muligheter! :)

Lisa TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går faktisk veldig bra med hun nye. Vi var begge bortreist i helgen så vi kunne ikke møtes, men vi sendte meldinger til hverandre og snakket sammen på telefonen :) Hun forsnakket seg litt også og fortalte at hun lenge har villet invitert meg med på kafè eller noe slikt, men ikke har turt å gjøre det. Så hun er nok interessert ;) Skal møte henne til helgen :)

Lisa jeg skjønner så godt hvordan du har det! Jeg får alltid fylleangst, selv om jeg ikke har gjort noe veldig flaut. Så sitter jeg og analyserer alt, og fylleangsten blir bare verre og verre. Men det går heldigvis over tilslutt!

-Linda- (dette er bare et kallenavn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine:

At gutter kan være lik jenter? På hvilken måte? Kan jo være mye rart du sikter til. :P

Det er vel MULIG å møte drømmeprinsen på byen? Selv om det kanskje er vanskelig å finne han blant alle de andre innpåslitne folka. Men da tror jeg det er en fordel å være sånn ca edru.

Så tilbake til lappen. Takk for at du synes det er tøft, synes det var litt tøft selv! Siden det ikke ligger naturlig for meg å gjøre sånne ting. Var igrunn ganske deilig å vite at det er mulig å gjøre sånne ting uten at det får alle de konsekvensene man ellers ser for seg. :P Tror muligens løsningen ligger i å tenke mindre og gjøre mer! Jeg tror faktisk ikke jeg tenkte i det hele tatt når jeg gjorde det, det bare skjedde.

Når det gjelder sjekking på trening så tror jeg kanskje det lønner seg å trene i tider hvor det er mye folk der, og det er vel som oftest fra 18 og utover.

Angående utfordringen så er det lettere sagt en gjort, men håper du får det til! Du kan jo begynne i de små med å spørre om hvor mye klokka er? Eller eventuelt tilfeldigvis stå ved siden av noen og se på de samme matvarene og så snakke noe om det. Lykke til i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort innelgg fra meg nå..(Trine her.og ja, dette er et kallenavn)

Enig; tenke mindre - gjøre mer.

Har mange butikksenariorer på gang! Hehe..Er jo lett å få seg en middagsdate egentlig, feks hvis en ser på samme ting og så si vet du hva som er godt med mango? og så begynne å fortelle om en oppskrift etc...og så hinte frempå! eller; årh jeg har så lyst på indrefilet til middag men vil ha noe annet tilbehør en x for det pleier jeg alltid å ha, forslag???! eller typisk i køen/når man pakker varene; mmmmm, ferdigpizza til middag i dag eller??

- mye en kan starte samtale om...

ja, best ¨være der på ettermiddag kveld...men problemet er at da må jeg trene om morningen først slik at jeg får trent skikkelig. om kvelden må man jo gå rundt og trene i kø - helt ueffektivt, heheh! + da får jeg jo mer tid og fokus på å møte folk;-) bare kamuflerer det med "trening"

hvor er du erik - og hva gjør du på til daglig? er du i situasjon hvor du treffer på jenter i hverdagen?

linda; yehei! tenk om hun har sittet på et annet forum og snakket om deg slik vi snakker om de andre?"?! hehehe..:-) lykke til og vær flink og rapporter til oss med jevne mellomrom.

god natt til alle! fra trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har tenkt mye på butikkutfordringen din. Problemet med å tenke ut sånne scenarioer på forhånd er jo at det aldri blir sånn man har tenkt når man først er der. Så du må nok ta en del på sparket.

Kan jo være lurt å bare ta en tur dit på kvelden for å se om det er noen kandidater der i alle fall. Og hvis det er lange køer så har du jo også enn unnskyldning for å bare henge rundt. :P

Hvor jeg er og hva jeg gjør tror jeg at jeg skal holde hemmelig foreløpig. :P Det har seg sånn at hvis jeg sier det så er det ikke så vanskelig å tenke seg hvor jeg trener, noe som gjør at mange kanskje kan finne ut av hvem jeg er. Noe som gjør at det med anonym bruker og kallenavn blir poengløst. Men kan vel si så mye at jeg ikke møter så mange jenter i hverdagen i det gjør til daglig.

God natt!

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, det går over tilslutt.. selv om jeg noen ganger begynner å tenke tilbake på det, så blir jeg litt flau inni meg igjen.. men da er jeg jo egentlig bare dum med meg selv! tenke tilbake på noe jeg sa som var flaut for et år siden liksom :klaske: vitsen med det da!? :P

veldig hyggelig at både erik og karoline også har joinet oss her! :) jo flere jo bedre :5:

så fint at ting går bra linda :) blir spennende til helgen da! :Nikke:

Trine jeg er så enig i det med at Nordmenn er veldig mye dårligere til å ta kontakt! jeg ser jo kjekke gutter på bussen og sånt, men blir aldri sånn at man kommer i snakk med dem. er så teit at det skal være så vanskelig å snakke med folk. hvis jeg plutselig begynner å snakke med dem vil de jo bli helt satt ut, for folk gjør jo ikke sånn i norge! og da tørr liksom ikke jeg bare sånn brått gjøre det heller.. så tøff er jeg ikke! det vanskeligste er kanskje ikke å møte eller se folk, men å faktisk snakke og bi kjent med dem!?

en helt annen ting... la oss leke en lek? :P kom til å tenke på dette for noen dager siden.. hvilken kjent person ville du datet om du kunne velge en? samme om du sier en norsk eller utenlandsk en :P hehe.. er så gøy å høre hva folk sier på sånne spørsmål!

og særlig deg linda! :P syns det er så gøy å høre hva lesbiske syns er hot! :P

okei, hvem skal jeg plukke ut da.. må kanskje velge flere :P

jeg ville datet:

- ed westwick

- en litt yngre george clooney

hm... det var faktisk de jeg kom på nå! kommer sikkert tilbake med flere :)

Lisa TS

ikke mitt navn, er et navn jeg synes var fint når jeg var liten. syntes nok det fordi jeg kjente en som var veldig snill, og som jeg så opp til, som het det :) hun var sikkert sånn 18-20år når jeg var 8 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen!

Her har det skjedd mye! Velkommen til Erik, spennende å lese en gutts synspunkter!

Hakke fått lest den andre tråden din, men det skal jeg jammen meg gjøre!

Marie: Så bra han tok kontakt! Da hadde jeg hoppet av glede! Nå må du bare sørge for at dere snakker sammen noelunde regelmessig og se hvor det bærer hen! :)

Lisa: Håper eksamen gikk bra! Krysser fingrene for deg! Hadde selv eksamen forrige uke, og det gikk supert :D Vi fikk resultatet med en gang! utrolig deilig at alt arbeidet gir resultater!

Linda: Så utrolig kjekt! Dere snakker mye sammen da el? Hva ska dere finne på til helgen?

Trine: fått utført prosjektet på butikken?

Her går alt supert, vi har det helt fantstisk sammen. og akkuart nå seiler jeg på en rosa sky :yvonne: Jeg prøver å ikke være for entusiastisk, for man vet jo aldri. Men.. Han er bare så flott! Vi møttes gjennom felles venner, og så sa det klikk! Så har desverre ingen oppskrift Trine. Men tror de små prosjektene du har er en yppelig måte for å komme i kontakt med gutter. Helt geniale! Lykke til :D

Karoline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lisa: Virker ikke som å ta kontakt med andre ligger for nordmenn som en gruppe egentlig. Veldig dårlige på øyekontakt er vi også. Men jeg tror faktisk ganske mange hadde synes det var hyggelig hvis folk slo av en prat. :) Problemet er at det er ytterst få som faktisk gjøre det.

Karoline: Les tråden! :D Fint det går bra! Tror det er veldig mange som møtes gjennom felles venner og bekjente. Det er også mange som møtes gjennom jobb/skole. Men det blir jo fort et problem hvis man ikke gjør det noen av stedene.

Angående sånne prosjekter så tror jeg det er veldig bra. De gjør jo at man blir tryggere på seg selv og tryggere på å snakke med fremmede. Noe som kan komme godt med når man "jakter". Hadde forsåvidt et øyekontakt-prosjekt en gang, men det viste seg å bli mye vanskeligere enn antatt siden de fleste jeg møtte så vekk eller ned i bakken. Var jo selvfølgelig NOEN, men de er ikke i flertall.

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig kult å høre fra en gutt/mann sitt perspektiv! Kanskje vi jenter kan lære noe eller få en forklaring på hvorfor ting er sånn og sånn?? :)

Så utrolig flott Karoline! Supert å høre at det går bra med noen av oss, at det er noen her som lykkes med jakten :D

Linda: Samme med deg! Så spennende at du har truffet en ny jente, krysser virkelig fingrene for dere!

Ja, Lisa, håper eksamen gikk bra for deg!

Synes det er så utrolig kult med disse prosjektene dine, Trine! Jeg hadde aldri turt å gjennomføre noe slikt! Jeg er som Erik, stille og sjenert, men når jeg først blir kjent med folk så åpner jeg meg og kan være ganske så utadvent :) Hjelper jo litt med alkohol på fester da, men kan jo ikke drikke hver dag heller :fnise:

Hmm...vet ikke helt hvordan det går med Fredrik nå. Har prata litt med han på fb, synd at vi ikke får møttes, for jeg liker best å prate face to face. Da ser man reaksjoner i ansiktet og den non-verbale kommunikasjonen har SÅ mye å si!

Etter hva jeg har lagt merke til så liker han meg ikke på den måten som jeg liker han. Jeg gir han noen få komplementer (seff ikke for mange, da dette bare hadde blitt rart!) og han tar dem imot. Prøver å komme med litt flørtende kommentarer, men er så utrolig teit på chat liksom. Han prater jo med meg og spør meg spørsmål, men virker som om det bare er en vennskapelig greie. Må nesten møte han irl igjen for å være helt sikker, da!

Venninna mi snakka med han på fb samtidig som hun og jeg snakket på skype. Hun ga han nr mitt (uten at jeg fikk nektet henne) og sa at han skulle si ifra hvis det skjedde noe til helga. Han svarte med at han skulle det, og spurte: "hva med nr ditt?" Jeg må si at jeg ble bittelitt lei meg, men prøver å ikke legge for mye i det. Nå skal jeg ta det helt med ro, ta det som det kommer. Jeg og denne venninnen skal kanskje ut på byen til lørdag, så blir sikkert gøy det!

Merker at jeg trenger å komme meg litt ut blant folk. Får litt *sosial-drikke-abstinenser* Hvis noen skjønner hva jeg mener? Jeg er ikke den som trenger å drikke hver eneste helg altså, men det er noe med det å komme seg ut blandt folk, ha det koselig og sosialisere seg! Blir gal av å sitte inne hele tida og lese til prøver og tenke på skolen. Trenger noen timer hvor jeg bare kan slå meg selv løs :D

Merker at jeg gleder meg til helgen allerede, og det er bare mandag! :O

~Marie~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen av dere som har prøvd nettdating-tjenester? Selv har jeg ikke det, føler at det blir litt rart og kleint, men jeg kan jo ta feil! Vet at folk har truffet hverandre på nett, men jeg er likevel litt skeptisk

Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marie:

Å jasså du, så du vil ha inside information?!! Er bare å spørre, men er ikke sikkert jeg vet svaret. ;)

Ut ifra det du skriver så virker det for meg som om den chaten med Fredrik var mer vennskapelig enn noe annet. Nå kan det jo også hende at han ikke er noe flink til å flørte, er jo en egen teknikk å få til det over chat, mye som kan misforstås osv. Men du må nok bare møte han F2F for å vite det sikkert, som du selv sier. Kanskje du rett og slett møter han til lørdag når du skal ut?? Hvem vet.... :)

Jeg har vurdert nettdating, men synes det var vanskelig å få skrevet en bra profil. Så det er lagt på is inntil videre. :P

-Erik-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...