AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Kan du fortelle meg om den ? Overnatting, bil, hvor mye penger du brukte og generelt om turen ? =) Takk
Mr Yahmaan Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Hei. Jeg var der i mars/april. Kjørte fra Chicago til Los angeles på litt over to uker. Tror hele reisen inklusiv fly,bil,overnatting,shopping kostet meg 30 000kr. Så overslagsmessig så hadde jeg nok regnet med 10 000 pr person pr uke. Kameraten som jeg reiste med ordnet flybilletter og leiebil gjennom Killroy.no Det var veldig greit og vi fikk gode instruksjoner på hva vi skulle gkøre når vi landet i chicago. Etter at vi hadde landet og hentet bagasjen, så stilte vi oss utenfor utgangen og ventet på bussen (shuttle kalte de det der) til leiebil firmaet. Den tok oss til lokalene deres som var ca 5 min unna. Den dagen vi kom var det skyfri himmel og varmt så vi oppgraderte leienbilen til Cabriolet (Convertiable), men det anbefaler jeg ikke andre å gjøre da mesteparten av kjøringen er på motorveien (Highway) i minst 100km/t. Vi lot GPSn lede oss til det nærmeste hotellet, og det var en liten tabbe og endte opp med å være det dyreste hotellet untatt Las Vegas. Det beste tipset jeg kan gi er å skaffe seg mobilt bredbånd der borte. Vi hadde ikke det, men brukte alltid hotellenes trådløse nettverk til å finne neste hotell og booke rom. Gjennomsnitlig så brukte vi 80$ pr natt på overnattings steder. Men om man er villig til å bo litt utenfor byene så er det mulig å få den betraktelig lavere. På samtlige plasser hadde man valget mellom to Queensize eller en Kingsize seng, og tro meg Queensize er mer en nok for en person eller omså to. Så teoretisk så kan dere være fire stykker på et enkelt rom og samtidig bo komfortabelt. På 9 av 10 stedene var ikke frokost inkludert og de plassene den var det så var det ikke noe rope hurra for. En gjennomsitlig norsk hotellfrokost er luksus i forhold. Men man kunne ofte få kjøpt et variert utvalg av varmretter enten på hotellet eller like i nærheten. Jeg kan sikkert gi noen anbefalninger av mine favorittplasser. 1. Las Vegas - Det er sant det de sier denne byen sover aldri. Sørg for å få hotell på "the strip" det er ikke så nøye vilket jeg bodde selv på The mirage og kan godt anbefale eller naboen The Venetian. Men les hva andre syns på nettet. Selv så kom jeg rikere ut av Vegas enn inn, men det skylles at poker er feridighetsspill. Men jeg sier bare vær varsom med gamblingen kompisen min spilte bort noen 100$ på diverse spill. 2. Grand Canyon - Kan egentlig ikke beskrives, bare må oppleves. Mitt kanskje beste minnet fra turen er når jeg jogget langs kanten med solnedgangen i horisonten. Kan foresen også nevne at når man er i flaggstaff som man nesten må gjennom for å komme til GC så stikk innom den lokale strippeklubben (toppløs only) og hils på "Star" hun har norske aner og kunne ordene "lefse" og "Huff da". Sistnevnte er en Kafe moren hennes driver opp i Minnesota. Dere kan hilse fra Andy og Alex. 3.Santa Monica (LA) - Om jeg blir søkkrik så kommer jeg til å flytte hit å leve mine glade dager til jeg dør. Nydelig strandlinje varmt klima og pene jenter i overflod (Noe som ikke gjaldt USA generelt). Hvis du lurer på noe mer så bare spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå