Gå til innhold

Fortelle ny type om abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk gjennom en abort for ca 2 år siden. Da var jeg sammen med min nåværende ex.

Nå har jeg fått ny type og er usikker på om jeg bør fortelle han om det? Er redd han skal bli "sjalu" (vanskelig å forklare, men at han liksom føler at jeg og exen "nesten hadde barn sammen" hvis dere skjønner). Er det informasjon jeg med god samvittighet kan la være å fortelle?

Det gjør meg ingenting å fortelle det, men er usikker på hvordan han vil reagere.

Ville dere fortalt en ny type at dere har tatt abort tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikkje fortalt det, han har jo ingenting med det å gjøre.

Skrevet

Det har da ingenting ågjøre med ditt nye forhold.

Du har tatt abort og ville ikke ha barn, så dere hadde nesten ikke barn sammen. Deter jo nestensom du bare vil fortelle ham det bare for å fortelle ham det, uten noen grunn.

Forstår ikke hvorfor du lurer på det.

Skrevet

Jeg hadde ikke fortalt det før forholdet hadde blitt seriøst. Ingen grunn til å fortelle det med en gang.

Skrevet

Å si at en abort ikke har noe med ditt nåværende forhold å gjøre er i beste fall naivt.

Aborten er en del av din livshistorie og hvem du faktisk er i dag.

Dersom du vil at din kjære skal bli kjent med alle sider av deg forteller du også om at du har gjennomgått abort.

Fordi dette påvirker følelseslivet ditt og er en erfaring som du alltid vil komme tilbake til når du har sex, og når du en gang prøver å bli gravid senere.

Aborten har ingenting med din ex å gjøre. Den handler om deg.

At du sier at du nesten fikk barn med din ex forteller noe om hvor viktig denne graviditenen var for deg.

Din nye type vil trolig ikke tenke seg deg og din ex som "en liten familie med barn" i det hele tatt. Men du føler det kanskje sånn?

Din nye type vil nok heller forholde seg til at du har valgt å fjerne et barn som du ikke ville/kunne bære fram.

Hvis du føler deg bundet til din ex psykologisk pga en graviditet, vil det nok absolutt ha noe å si for din nye type.

Da er det denne bindingen han kan bli sjalu på, siden hjertet ditt er et annet sted.

Hvis du legger vekt på at du hører sammen med en ex pga en graviditet du hadde, kan det absolutt ødelegge et nytt forhold.

At du ikke vil fortelle din nye type om viktige sider i livet ditt, som at du har gjennomgåt abort, kan også sabotere dere.

Du må selvsagt vurdere selv , men hvis du tror en type ikke tåler å bli kjent med hvem du er fordi han ville bli sjalu, har du et større problem. Jge er ikke sikker på om jeg ville ha et forhold der jeg ikke kan være meg selv men må skjule sannheten.

Gjest MolotovCocktail
Skrevet

Jeg gikk gjennom en abort for ca 2 år siden. Da var jeg sammen med min nåværende ex.

Nå har jeg fått ny type og er usikker på om jeg bør fortelle han om det? Er redd han skal bli "sjalu" (vanskelig å forklare, men at han liksom føler at jeg og exen "nesten hadde barn sammen" hvis dere skjønner). Er det informasjon jeg med god samvittighet kan la være å fortelle?

Det gjør meg ingenting å fortelle det, men er usikker på hvordan han vil reagere.

Hei!

Kanskje, kanskje ikke? Jeg er litt usikker på hva du hadde håpet å oppnå? Vil du at han skal si at han ikke dømmer deg for å ha tatt en abort, eller vil du at han skal akseptere at du fremdeles tenker på gamlekjæresten?

Trenger litt mer info, for å finne ut av hva du vil, lizm.

Skrevet

Han har jo ikke med det og gjøre, det er jo i fortiden din så nei jeg ville ikke ha fortalt det. Men jeg hadde ikke lyvet om det heller, feks om han evnt hadde spurt om jeg noen gang hadde tatt abort så hadde jeg jo svart ærlig men jeg hadde ikke fortalt det bare for å fortelle det, unødvendig diskusjon/samtale som hører til i fortiden.

Forstår ikke hvorfor du lurer på dette egentlig:/

Skrevet

Han har jo ikke med det og gjøre, det er jo i fortiden din så nei jeg ville ikke ha fortalt det. Men jeg hadde ikke lyvet om det heller, feks om han evnt hadde spurt om jeg noen gang hadde tatt abort så hadde jeg jo svart ærlig men jeg hadde ikke fortalt det bare for å fortelle det, unødvendig diskusjon/samtale som hører til i fortiden.

Forstår ikke hvorfor du lurer på dette egentlig:/

Da hadde du vel fått en kjæreste som ble skuffa over at du lot han få vite alvorlige ting om deg ved en tilfeldighet.

Så han kunne gå rundt å lure på hvilke andre ting du skjuler for ham.

med andre ord et forhold som ikke er basert på tillit eller som han noen framtid.

For han er jo sammen med en ukjent.

Å kalle en abort uviktig sier noe om at man ikke aner hva det innebærer å fjerne et barn.

Skrevet

Jeg hadde foretrukket å ikke få vite det, men nå er jeg også av typen som vil ha minimalt med info fra tidligere forhold.

Unntaket for min del er vist man sliter psykisk pga aborten, I slike tilfeller ville jeg vist om det så jeg kunnet støttet partnern.

Skrevet

Kan ikke skjønne argumentasjonen til TS om at en mann skulle blitt sjalu pga at hun valgte å ikke få barn med en anen mann...

Der er bare ikke logisk sett fra en annen mann sitt ståsted, når han sjøl er sammen med dama...

Jeg tror at grunnen til at TS ikke vil si det- er pga hun er redd for at den nye typen ikke vil ha hun- dersom han finner ut at hun har pult andre og blitt gravid og brukt abort som prevansjon.

Eller at han sier at han er mot abort- så hun føler seg avvist.

Visst han har sånne holdninger da vil han kanskje ikke ha henne- men da må hun nesten akseptere det.

Jenter som ikke sier hva de har gjort før- for å holde på en mann- er uærlige og er ikke noe jeg ville vært sammen med.

Hilsen en mann

Skrevet

Da hadde du vel fått en kjæreste som ble skuffa over at du lot han få vite alvorlige ting om deg ved en tilfeldighet.

Så han kunne gå rundt å lure på hvilke andre ting du skjuler for ham.

med andre ord et forhold som ikke er basert på tillit eller som han noen framtid.

For han er jo sammen med en ukjent.

Å kalle en abort uviktig sier noe om at man ikke aner hva det innebærer å fjerne et barn.

Sammen med en ukjent fordi jeg ikke hadde fortalt ham om dette? Dette hadde jo vært i fortiden min og hadde ikke hatt noe med ham å gjøre?! "Jo du forresten, jeg tok abort for 2 år siden da jeg ble gravid med x-en min, bare så du vet det. Hva vil du ha til middag?"

Slik som jeg sier: Jeg hadde ikke fortalt ham om det, men jeg hadde ikke lyvet for ham om det heller om han evnt hadde spurt om det noen gang, og da hadde han uansett forstått grunnen til at jeg ikke hadde nevnt det, nemlig at det var i min fortid og jeg var ferdig med det. ?

Heldigvis kommer jeg aldri i den sitvasjonen da:p

Men jeg tror om TS hadde valgt å fortelle ham det nå, så hadde det nok blitt krangling osv....

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skulle si og skjønner egentlig heller hvorfor han skulle bli sjalu.

Du er jo sammen med han nå ig ikke eksen. Det burde jo være bevis nok for kjæresten at du er med han nå.

De fleste har jo en fordtid, noe jeg vil tro kjæresten din vet.

Skrevet

Det dummeste jeg hører er de som kaller seg "nesten mødre" når de har tatt abort. Og deres venninner som trøster de med å kalle de "nesten mødre"..Dette er kvinner som er skjøre som glass selv, derfor må deres venninner behandle de med silkehansker, mens de behandler andre som dritt. Og de forventer nok også at deres kjærester opptrer som sine venninner...

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skulle si og skjønner egentlig heller hvorfor han skulle bli sjalu.

Du er jo sammen med han nå ig ikke eksen. Det burde jo være bevis nok for kjæresten at du er med han nå.

De fleste har jo en fordtid, noe jeg vil tro kjæresten din vet.

You made my point! (:

Skrevet

Heldigvis kommer jeg aldri i den sitvasjonen da:p

Derfor vet du heller ikke hva du snakker om forstår jeg.

Å si at den du var før ikke er den du er nå forteller meg at jeg nok er minst til år eldre enn deg, hvis ikke mer.

Å si at en abort er noe uviktig du har gjort i fortiden er bare tull. Spesiellt når Ts går rundt og føler at hennes identitet er å "nesten ha blitt mamma med ex-en".

Skrevet

jeg synes det kommer an på situasjonen hvorvidt jeg selv hadde fortalt det eller ikke.

dersom aborten var pga at jeg ikke ville ha barn, så hadde jeg fortalt dette.

dersom jeg angret veldig på valget jeg tok, så ville jeg tatt det opp fordi det A: hadde gått veldig inn på meg og B: ikke var noe jeg kom til å gjenta igjen dersom jeg skulle blitt gravid med nåværende kjæreste.

men rent prinsipielt mener jeg man ikke har noe med fortiden å gjøre, dersom dette ikke påvirker nåtiden.

med det mener jeg at: dersom ditt valg i fortiden ikke vil prege deres forhold ved at du enten selv er preget av det psykisk/emosjonelt - eller kommer til å la dette bestemme et valg om det ene eller det andre ved en ny graviditet, så mener jeg at en ny partner ikke har rett på å få vite det.

han kommer således ikke til å bli påvirket av denne hendelsen - og han er jo din fremtid og ikke fortid.

jeg er nok av typen som ville vært ganske preget av en slik beslutning, og hadde nok fortalt det av den grunn.

noen har jo behov for støtte for sin avgjørelse, og det kan man jo ikke forvente. så tenk gjennom motivene dine før du eventuelt forteller det.

Skrevet

Derfor vet du heller ikke hva du snakker om forstår jeg.

Å si at den du var før ikke er den du er nå forteller meg at jeg nok er minst til år eldre enn deg, hvis ikke mer.

Å si at en abort er noe uviktig du har gjort i fortiden er bare tull. Spesiellt når Ts går rundt og føler at hennes identitet er å "nesten ha blitt mamma med ex-en".

Ja, det er jo noen som vet å bruke "nesten mamma identiteten" til det meste..også for å gjøre sin fortid spennende, og ikke minst av selvmedlidenhet.

Slike kvinner er ikke ved sine fulle fem, og man bør springe fortere enn svint!

Stakkars mann.

Skrevet

Har en venninne som følte for å fortelle sin 2. mann om at hun i ekteskapet med mann nr 1 hadde en abort...hun fikk sine første barn med mann nr 2 men likevel var det sårt for henne og hun ville være åpen med sin mann nr 2. Han satte pris på å få høre det.

Skrevet

skjønner ikke helt hvorfor du skulle fortelle dette til ny type? det hendte for 2 år siden, med en ex. hva er vitsen med å si noe slikt?

Tz

Skrevet

Å si at en abort ikke har noe med ditt nåværende forhold å gjøre er i beste fall naivt.

Aborten er en del av din livshistorie og hvem du faktisk er i dag.

Dersom du vil at din kjære skal bli kjent med alle sider av deg forteller du også om at du har gjennomgått abort.

Fordi dette påvirker følelseslivet ditt og er en erfaring som du alltid vil komme tilbake til når du har sex, og når du en gang prøver å bli gravid senere.

Aborten har ingenting med din ex å gjøre. Den handler om deg.

At du sier at du nesten fikk barn med din ex forteller noe om hvor viktig denne graviditenen var for deg.

Din nye type vil trolig ikke tenke seg deg og din ex som "en liten familie med barn" i det hele tatt. Men du føler det kanskje sånn?

Din nye type vil nok heller forholde seg til at du har valgt å fjerne et barn som du ikke ville/kunne bære fram.

Hvis du føler deg bundet til din ex psykologisk pga en graviditet, vil det nok absolutt ha noe å si for din nye type.

Da er det denne bindingen han kan bli sjalu på, siden hjertet ditt er et annet sted.

Hvis du legger vekt på at du hører sammen med en ex pga en graviditet du hadde, kan det absolutt ødelegge et nytt forhold.

At du ikke vil fortelle din nye type om viktige sider i livet ditt, som at du har gjennomgåt abort, kan også sabotere dere.

Du må selvsagt vurdere selv , men hvis du tror en type ikke tåler å bli kjent med hvem du er fordi han ville bli sjalu, har du et større problem. Jge er ikke sikker på om jeg ville ha et forhold der jeg ikke kan være meg selv men må skjule sannheten.

man forandres ikke nødvendigvis så mye etter en abort. noen gjør kanskje men langt ifra alle.noen bærer kanskje på en sorg, men jeg hadde ikke hatt tid til annet enn å snakke om jeg skulle fortalt han om alle mine sorger igjennom livet. det er noe som bare kommer naturlig i en samtale og ikke noe jeg setter meg ned for å snakke om. med mindre man virkelig sliter med den avgjørelsen ser jeg ikke helt poenget med å fortelle det bare for å fortelle det. min nåværende kjæreste vet jeg tok abort for 4 år siden. men det var bare noe som kom opp i en samtale. er ikke noe jeg satte meg ned for å fortelle om. ser ikke helt poenget med det med mindre jeg virkelig slet med det den dag i dag og det påvirket meg på en negativ måte. men det gjør det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...