LukaFrost Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Tidvis hører man om ting som skjer på skolevegen, ja til og med i skoletida, som fx blotting og overgrep. Eksempel Hvordan forholder dere dere til slikt? Snakker dere med barna når noe skjer eller håper dere at de ikke får det med seg når de er små? Hva har dere lært barna om hvordan de skal forholde seg til fremmede mennesker som de treffer på skolevegen?
Berentsens Skrevet 2. september 2010 #2 Skrevet 2. september 2010 Vi lærer barna våre at de ikke skal snakke med fremmede. Enten det er voksne eller eldre barn.
livesen Skrevet 2. september 2010 #3 Skrevet 2. september 2010 Det hjelper ikke så mye å ikke snakke med en blotter Jeg synes man bør snakke med barna om det dersom noe har skjedd , de er ikke så små hvis de faktisk går på skole . Dersom det er en blotter eller overgriper i området , bør barna advares og vite at de bør ta følge flere til eller fra skole . Jeg advarte min datter når jeg så en kjent pedofil (dømt flere ganger ) stå å filme barnetoget på 17 mai . Jeg viste henne mannen , fortalte hva han gjorde og ba henne sparke , slå og skrike det høyeste hun kunne om han skulle nærme seg henne . Sikkert brudd på denne mannens "privatliv" men det kunne ikke brydd meg mindre .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå