svovelstikken Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Hei! Jeg og kjæresten har bestemt oss for å dra på en skikkelig flott ferie i vinter, og vi lurer da på hvor og når vi bør dra. Hun reiser bort et år i utlandet på studier til neste høst, og da syntes vi begge at en tur man ikke glemmer med det første kan være godt å ha med seg Vi har vurdert Thailand, Malaysia og Vietnam som steder. Noen venner har sterkt advart oss mot Thailand, pga masseturismen som har blomstret med årene der nede. Andre har igjen sagt at de hadde hatt en fantastisk tur.. så ja vi vet ikke helt hva vi skal tro. hovedmålet for turen er avslapning og å nyte hverandre, og kritthvite strender med azurblått hav lokker noe veldig. vi har også lyst til å oppleve litt av landets egen kultur og minnesmerker, men har vel ikke så veldig lyst til å trampe midt oppi svenske timeshare selgere og tyskere med ungjenter under hver armpitt(eller strender smekkfulle av småbleke feite turister) Har noen et gyllent tips eller to å gi oss på hvor vi bør reise, når og hva vi evnt bør se ? hadde satt så stor pris på det ! prisklassen ligger på rundt 20-30 tusen
Gjest Mikako Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Jeg var på rundreise sammen med en jentegjeng forrige vinter, i månedskifte november/desember. Vi var innom flere steder, som f.eks Koh Samui og Koh Phangan, som er typiske turiststeder.. Mange resorts tett sammen og mye mennesker. Vi var også på en øy som heter Koh Kood, og denne var ikke like preget av turisme. Litt kjedelig i lengden for en livlig jentegjeng, men supert for et par som er der for å nyte hverandre..! Hvite langgrunne strender og romantiske bugalower. Så og si ingen butikker, men gode muligheter for å leie scooter å kjøre rundt på øya. Her er resortet vi bodde på. Hyggelig betjening, god mat og fin strand November/desember er ikke typisk turistsesong, så det er lite turister, men fremdeles like fint og med en fin temperatur
svovelstikken Skrevet 2. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2010 takk for svar flere med tips?=)
gard Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Hei Kona og jeg har vært i Thailand flere ganger. I 2007 var vi i Bangkok og på Samui. Her er reisebrevet fra Samui med bilder: http://gardkarlsen.com/Samui_trip_report_2007.htm . Var på Phuket ifjor og en kan godt styre unna den plassen med mindre du er på jakt etter sydenstemningen ;-)
Wonders Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Der har vi Gard ja, HEI HEI! Sambo og jeg drar litt til Bangkok, så bestiller vi drosje til Hua Hin. Rolig og romanntisk. Fantastiske strender, lite/null fyll og festing... Deilig spa tok vi sammen, spiste på romantiske restauranter, og lå ved bassenget på formiddagen... Vi var her 2 ganger http://www.google.no/images?q=hyatt%20hua%20hin&rls=com.microsoft:no:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7ADFA_no&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=no&tab=wi&biw=1148&bih=655 eller her 1 gang http://www.google.no/images?um=1&hl=no&rls=com.microsoft%3Ano%3AIE-SearchBox&rlz=1I7ADFA_no&biw=1148&bih=655&tbs=isch%3A1&sa=1&q=hua+hin+sofitel&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= Var på Samui oxo, men synes det er alt for mye horer i gatene, i hvert fall på den ene siden. Grøss det var ikke slik jeg ville ha det. Bangkok er bare for å få litt liv inn i all avslappingen. Vi gikk på kino og akvarie. Handlet og koste oss.
gard Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Hei Bangkok er et must hvis man først dra til Thailand ja. Men byen kan virke litt skremmende til å begynne med: masse folk, trafikk overalt, tuk-tuk sjåfører som prøver å lure deg, rare lukter osv. men når en bare venner seg til det så er det en flott by med en del attraksjoner, shopping malls, gode restauranter osv. Her er et reisebrev: http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm Dersom en vil vekk fra mange turister bør du styre unna både Samui og Phuket og heller dra til mindre kjente øyer...de sier det er fint på Koh Kood, Koh Chang etc.
svovelstikken Skrevet 4. september 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2010 Mauritius er vel veldig dyrt kan jeg tenke meg?
svovelstikken Skrevet 4. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 4. september 2010 Wonders, var det mange skandinaviske turister der du var? masse unger? synes det er så utrolig vanskelig å bestemme seg for hvor man vil reise i thailand..
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #10 Skrevet 4. september 2010 Hawaii! Har ikke vært der selv, men broren min var der med sin utkårede (romantisk forlovelsestur :rødme: ) og de hadde en helt utrolig opplevelse, var visst som tatt ut fra et eventyr. Jeg har derfor satt det på listen over ting jeg vil gjøre før jeg tar kvelden 2 uker Honolulu/Waikiki (fly+hotell) koster ca 10.000 pr pers.
svovelstikken Skrevet 5. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 5. september 2010 hva med prisene på å "leve" der? og når dro de? bra standard på hotellene?=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå