AnonymBruker Skrevet 11. september 2010 #41 Skrevet 11. september 2010 Enig i at de er fine, men kun den stilen representerer ikke godt nok mangfoldet av stiler som er å finne i Norske hjem. Det gir derfor et dårlig grunnlag til å kåre "norges vakreste hjem". Det er vel det som er problemet... Helt enig. Den stilen som representeres her er langt i fra min stil og min smak, så for meg blir det absolutt ikke "norges vakreste hjem". MEN; så er jo poenget at det er Bolig Pluss som står for kåringen, og da tenker jeg at det de skal kåre er "norges vakreste hjem" - stemt frem av Bolig Pluss fan. Og bra er vel egentlig det, ja at man ikke kan lage en konkurranse som skal finne det absolutt vakreste hjemmet av alle hjem. Man kårer ikke norges beste løper heller - man kårer norgesmester på 500 meter, 1000 meter osv, og jeg tenker at det blir litt av det samme. Når jeg har dèt som utgangspunkt tenker jeg at det er mer naturlig at hjemmene som vises har en viss fellesnevner. (og så tenker jeg også vangligvis om denne typen stil at det er fryktelig mye som er likt, men det er min subjektive mening, garantert farget av at jeg syntes det er så til de grader overlesses av stæsj og tablåer, jeg tror jeg hadde følt at jeg bodde i et museum eller noe.. jeg syntes også det er en smule ironisk at "fransk landstil" ikke er slik man bor på landet i frankrike. ) (antar at God Morgen Norge er bevisst på dette når de kjører en slik konkurranse, men jeg ser ikke på programmet, så jeg vet egentlig ikke noe om det.)
Pauline Skrevet 12. september 2010 #42 Skrevet 12. september 2010 Ikke utpreget fan av den stilen jeg heller, jo jeg har mye hvitt, men "renere linjer", ingen madonna eller andre støvsamlere. Stilen er forsåvidt fin, men lurer litt på hvor mannen er blant alle blondene.- MEN det jeg synes er bra med denne stillen fremfor mange andre stiler er at den gir stort rom for personlig kreativitet. Det males og snekres, hekles og sys. En kan få stilen ved å bruke lite penger -eller veldig mye. En stil med designklassikere er det generelt dyrt å etablere. Den er heller ikke veldig personlig. (Tenker på Bonytt for noen år siden. Alt var likt fra hjem til hjem) Derfor kan det være spennende å kåre Norges vakreste hjem innen en stil der eierene har lagt ned mye arbeid og mye kreativitet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå