Gjest Pet Skrevet 3. september 2010 #21 Skrevet 3. september 2010 Det fineste på disse bildene var jo parykken til hu mor på bildet i hovedreportasjen.
Gjest Elastica Skrevet 3. september 2010 #23 Skrevet 3. september 2010 Det fineste på disse bildene var jo parykken til hu mor på bildet i hovedreportasjen. De linkledde menneskene er iallefall på plass. Helt likt alt sammen! Men ærlig talt, disse menneskene har brukt masse tid, penger og ressurser på hjemmene sine. En utrolig koselig interesse, synes jeg. Synd bare at Bolig Pluss ikke ser at de bør ha med litt variasjon.
Hoppetaujenta Skrevet 4. september 2010 Forfatter #24 Skrevet 4. september 2010 Hmm...jeg mener ikke å angripe den enkelte som har lagt det som er av sjel i sitt inventar, men som representanter i en konkurranse; det er så fordømrade likt alt sammen! Jeg river meg i håret av oppgitthet etter hvert. Bladet som har denne konkurransen har jo egentlig selv lagt lista for hvordan folk lar seg "inspirere" sine hjem. Det har vært den samme trenden lenge nå. Til og med "de artige innslagene" er i den samme stilen. Jeg blir så lei.
Tabris Skrevet 4. september 2010 #25 Skrevet 4. september 2010 Jeg har heller ikke noe i mot shabby chic. Jeg ville ikke hatt det selv, men synes det er svært behagelig og avslappende å være i et hus med en slik gjennomført stil. Men som andre sier - hvordan skal vi kunne stemme, når alle har den samme stilen? Hvorfor har de ikke valgt mer varierte finalister?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #26 Skrevet 4. september 2010 De linkledde menneskene er iallefall på plass. Helt likt alt sammen! Men ærlig talt, disse menneskene har brukt masse tid, penger og ressurser på hjemmene sine. En utrolig koselig interesse, synes jeg. Synd bare at Bolig Pluss ikke ser at de bør ha med litt variasjon. Ikke mye lin der i gården, gitt. Var nok bare billig bomull. Ellers er jeg nå enig med at det kunne jo ha vært litt mer variasjon i utvalget. Men med all respekt, trivelig så det nå ut hos alle.
Christiane_W Skrevet 4. september 2010 #27 Skrevet 4. september 2010 Jeg synes bare det er utrolig synd at de ikke velger bidrag med større variasjon - disse bidragene representerer jo kun én av veldig mange stiler som finnes og det finnes jo mange fantastisk flotte hjem i alle stilarter!
Xtra_lilje Skrevet 6. september 2010 #28 Skrevet 6. september 2010 Jeg har ikke helt kontroll, men er ikke fransk landstil (i Frankrike) mer rått og rustikt? Mer mur og ubenhandlede flater? Den norske franske landstilen er jo blendahvit. Ikke helt sikker, men tror shabby chic er er miks fra ulike tidsepoker/stiler; ikke bare fransk landstil?
supersopp Skrevet 7. september 2010 #29 Skrevet 7. september 2010 Var selv i Frankrike i sommer, både i by og på landet og jeg kan ikke si det likner så veldig.. det gikk mye i svart smijern og lys mur. Synes shabby chic-stilen er fint og koselig, men det kan fort bli for mye og litt upraktisk! Har litt støv på hjernen så jeg ser liksom for meg at på alle de fine detaljene kan det fort samle seg støv! Jeg foretrekker enkle og rene linjer, i mitt nye hjem (9mnd igjen!) kommer du til å finne hvite vegger, lys eikeparkett og listverk langs gulv i samme utførelse og møbler i henholdsvis klart glass, brunt/sort/beige og hvitt! Enkelt og "moderne" uten at det blir kaldt
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #30 Skrevet 7. september 2010 Litt interessant å lese kommentarene her. Vet at et par av dere har interiørblogger selv, og selv om de spesifikke møblene ikke ligner så veldig på de som er med i reportasjen så er fargeskalaen omtrent lik. Det går i hvitt, svart og jordfarger i de aller fleste hjem. Så det er lett å le av disse hjemmene, men de aller færreste er så originale som de liker å tro.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2010 #31 Skrevet 7. september 2010 Litt interessant å lese kommentarene her. Vet at et par av dere har interiørblogger selv, og selv om de spesifikke møblene ikke ligner så veldig på de som er med i reportasjen så er fargeskalaen omtrent lik. Det går i hvitt, svart og jordfarger i de aller fleste hjem. Så det er lett å le av disse hjemmene, men de aller færreste er så originale som de liker å tro. Her er jeg uenig. Ett hjem kan godt være unikt, selv om det har den fargeskalaen. Jeg ser for meg ett hvitt tegneark, når jeg tenker hvitt hjem. Her har man muligheter til å skape noe, hvis man kan. Det er kanskje større grunn til å ta av hatten for de som utmerker seg da, enn de som kun velger en annen fargeskala, men holder seg til den samme stilen som flertallet. (Jeg la merke til at det er en konkurranse hos Norges Interiørblogger, der folk viser soverommet sitt. Det kom fort kritikk fra enkelte om at der var så mange like soverom fordi de var hvite. Og noen av de som hadde farge på sitt måtte påpeke det. Selv såg jeg like mange ulikheter blandt de hvite soverommene, som mellom de med farge og de hvite. Og det var ikke slik at ett med farge på veggene nødvendigvis var så mye mer kreativt og originalt.).
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #32 Skrevet 8. september 2010 Jeg sier heller ja takk, begge deler. Man kan jo både velge en annen fargeskala og en annen møbelstil. Jeg er enig med deg i at å bruke like møbler, men i en annen farge, ikke skaper mer originalitet. Men på samme måte synes jeg ikke man er spesielt unik om man velger spesielle møbler når man bruker samme fargeskala som 90% av resten av Norges befolkning. Som sagt, de aller fleste følger flokken på et eller annet vis.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #33 Skrevet 8. september 2010 Jeg sier heller ja takk, begge deler. Man kan jo både velge en annen fargeskala og en annen møbelstil. Jeg er enig med deg i at å bruke like møbler, men i en annen farge, ikke skaper mer originalitet. Men på samme måte synes jeg ikke man er spesielt unik om man velger spesielle møbler når man bruker samme fargeskala som 90% av resten av Norges befolkning. Som sagt, de aller fleste følger flokken på et eller annet vis. Selv valgte jeg de fargene, da andre hadde mørkebrune møbler og fargen Toscana. At så mange i ettertid har valgt lignende farger, får ikke meg til å forandre hverken smak eller farger, eller mening om at hjemmet vårt faktisk er unikt. Interiør er så mye mye mer enn farger. Ta f.eks. belysning, vinduer og dagslys. Alt dette påvirker fargene og opplevelsen av interiøret. Møblene og plassering av de. Valg av stoff og materialer. Sammensetningene. Å leke seg i ett hvitt interiør kan være veldig kreativt, og de som får det til fortjener virkelig å bli sett for sin originalitet - og ikke få den tilbakemeldingen: "Ja, men alt er jo bare hvitt.". For å bruke en annen sammenligning. Hager har mye av de samme fargene. Jeg synes ikke at alle hager er like for det. Her kommer kreativiteten inn, og de som kan dette skiller seg ut. På samme måten finner man eksempler på interiør med disse fargene som er originale.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #34 Skrevet 8. september 2010 Her er jeg uenig. Ett hjem kan godt være unikt, selv om det har den fargeskalaen. Jeg ser for meg ett hvitt tegneark, når jeg tenker hvitt hjem. Her har man muligheter til å skape noe, hvis man kan. Det er kanskje større grunn til å ta av hatten for de som utmerker seg da, enn de som kun velger en annen fargeskala, men holder seg til den samme stilen som flertallet. (Jeg la merke til at det er en konkurranse hos Norges Interiørblogger, der folk viser soverommet sitt. Det kom fort kritikk fra enkelte om at der var så mange like soverom fordi de var hvite. Og noen av de som hadde farge på sitt måtte påpeke det. Selv såg jeg like mange ulikheter blandt de hvite soverommene, som mellom de med farge og de hvite. Og det var ikke slik at ett med farge på veggene nødvendigvis var så mye mer kreativt og originalt.). Jeg så ikke noe kritikk av hvite soverom, jeg. Bortsett fra en kommentar om kjedelige soverom skrevet av en anonym som påpekte at vedkommende ikke hadde blogg selv. :klø: Ellers er jeg både enig og uenig i kritikken av alternativene til Norges vakreste hjem. At det er hvitt trenger absolutt ikke bety at det samtidig er likt alt annet. Man trenger muligens et trenet øye for å kunne se nyansene, men det holder slett ikke å male alt hvitt for å skape et personlig og genuint hvitt hjem. Det trengs definitivt noe mer. På den annen side er det litt synd at man må være ekspert på fransk landstil eller shabby chic for å kunne se forskjell på de ulike hjemmene. Selv er jeg ikke så veldig glad i shabby chic, og alt ser dermed hvitt ut for meg. At det er hvitt trenger imidlertid ikke bety at det er shabby chic - absolutt ikke. At vi alle blir påvirket av trender er opplagt. Selvom mange liker å tro at de ikke lar seg påvirke like mye - meg selv inkludert, hehe.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #35 Skrevet 8. september 2010 Jeg så ikke noe kritikk av hvite soverom, jeg. Bortsett fra en kommentar om kjedelige soverom skrevet av en anonym som påpekte at vedkommende ikke hadde blogg selv. :klø: Ett av bidragene i konkurransen - se tekst og kommentarer: http://ide-puffen.blogspot.com/2010/09/soverommet.html
AnonymBruker Skrevet 8. september 2010 #36 Skrevet 8. september 2010 Ett av bidragene i konkurransen - se tekst og kommentarer: http://ide-puffen.blogspot.com/2010/09/soverommet.html Ok, i hvert enkelt innlegg, altså. Jeg har ikke sett så mange bidrag, derfor har jeg heller ikke kommentarer eller tekst.
*Numi* Skrevet 10. september 2010 #37 Skrevet 10. september 2010 Jeg synes bare det er utrolig synd at de ikke velger bidrag med større variasjon - disse bidragene representerer jo kun én av veldig mange stiler som finnes og det finnes jo mange fantastisk flotte hjem i alle stilarter! I følge BoligPluss selv, så var nesten samtlige bidrag i denne stilen. Og jeg tipper nok at redaksjonen ikke er helt nøytrale heller. Det er jo nesten ikke annet enn landstil i dette bladet. Noe jeg synes er synd.
Anglofil Skrevet 10. september 2010 #38 Skrevet 10. september 2010 Synes det var kjempefine hus jeg, alle sammen. Mvh Yvonne
Gjest strykebrett Skrevet 10. september 2010 #39 Skrevet 10. september 2010 Skulle tro det var konkurranse om "Norges hviteste hjem"..
Grønt blad Skrevet 11. september 2010 #40 Skrevet 11. september 2010 (endret) Synes det var kjempefine hus jeg, alle sammen. Mvh Yvonne Enig i at de er fine, men kun den stilen representerer ikke godt nok mangfoldet av stiler som er å finne i norske hjem. Det gir derfor et dårlig grunnlag til å kåre "norges vakreste hjem". Det er vel det som er problemet... Endret 11. september 2010 av Grønt blad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå