Gjest gladideg Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Tror dette er et følsomt tema, men har ikke så mange å snakke med så jeg prøver her. Jeg har vært sammen med ei dame i 11 måneder nå. Vi er begge godt voksne og vi har det veldig fint sammen selv om vi har travle dager og ser ikke hverandre hver dag. Det blir med helger og slikt samt en og annen kveld midt i uka. Det er helt greit, og vi trives med å ha det slik. Vi har begge barn så det tar jo også sin tid Vi har ikke snakket så veldig mye om tidligere forhold med mindre vi har ment at de har betydning for vårt forhold ( jeg snakker da om innlysende, lenge forhold vi har hatt tidligere ). Jeg fant ut at hun hadde et forhold til en annen i en 8 måneders tid uten at hun hadde sagt noe om dette. Det er egentlig helt ok, selv om jeg følte at hun burde sagt noe om det. Forholdet ble slutt for over 2 år siden. Vi snakket ut om det, og vi gikk ikke i detaljer ( ikke nødvendig etter mitt syn ). Ferdig med det. Nå for et par dager siden ble jeg fortalt av en annen at hun hadde hatt et "forhold" til en mann for 3 år siden. Hvor lenge det varte var vedkommende ikke sikker på men trodde det hadde vart noen måneder. Det viser seg at han var/er min partners treningsinstruktør, og de har møttes på div. samlinger, overnattet sammen, etc. Dette er også helt ok med meg, da vi alle har litt bagasje vi drar med oss inn i et nytt forhold. Det jeg sliter med er at hun ikke har fortalt noe om dette, OG at hun fremdeles trener sammen med ham av og til ( ikke alene men i en treningsgruppe ). Jeg mistenker ikke henne for å ha noe "på si" med ham nå, men jeg kjenner det er litt "ekkelt" hvis dere skjønner... Det at de også er/møtes på treningssamlinger er også noe følsomt for meg. Jeg vet jo hvordan vi mannfolk tenker av og til, og jeg er livredd hun skulle falle for fristelsen ( kanskje stygt sagt av meg men har vel litt den følelsen også ). Problemet er også at jeg av div. grunner ikke ønsker å ta det opp med henne nå men vil forsøke å jobbe litt med det selv og "få det bort". Hva synes dere? Er jeg litt paranoid? Jeg skjønner ikke helt hvordan de kan trene sammen som om ingenting hadde hendt. Jeg gruer meg litt for når hun neste måned reiser til Oslo på en samling der jeg vet han også vil være der. Trenger innspill eller råd. Beklager hvis dette var litt langt og rotete...
Optimist6 Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Kanskje hun ikke fortalte fordi det var bare "crush" forhold, og følte at det ikke var verdt å fortelle. Men hvis jeg hadde vært deg hadde jeg bare tatt det opp med henne, for å bli kvitt stresset. Eller så sitter mann igjen med en hodet som produser unødvendig tanker og teorier. Hva er hvitsen med å sløse energi på det...
Gjest KateW Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 Jeg forteller ikke nåværende om tidligere. Har gått ned "that road" før, og det blir bare pes ut av det. Som nå, med deg, hadde vært mye bedre for deg å ikke vite at hun hadde datet denne fyren, for da blir han et problem for deg. Rett og slett...
Kamikatze Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Ikke se på historikken hennes med menn, se heller på om hun har vært utro mot noen av dem. Det skjer da ofte at jenter slipper folk inn i seg, som de senere finner ut at de ikke passer ilag med, og mister interesse for. I det hele tatt vrimler det av kåte menn ute i samfunnet, og mange vil garantert prøve seg på dama di. Greier hun å si nei til dem, greier hun nok å si det til trenergubben også. Dessuten vil de fleste menn ha en naturlig innebygget sperre når de vet at dama er opptatt. Og som trener, mangler han sikkert ikke glyfse uansett, så det stikker nok ikke så dypt (no pun intended). Det handler i bunn og grunn om du stoler på dama di, eller ikke. Har du ikke grunnlag for å mistro henne, så bør du prøve å få orden på skallen din, før du skyver henne fra deg. Det er så lett å havne i et spor hvor ting overtolkes og tanker kverner. At hun ikke snakker stort om gamle flammer, er sannsynligvis bare et tegn på at de er tilbakelagte kapitler i hennes liv, og at hun ikke lenger tenker på dem. For vis meg den kvinne som greier å holde kjeft, hvis en tanke farer gjennom hjernen... :gjeiper: Du har ikke noe annet valg enn å stole på henne. Enten det, eller så må du heller finne ei du stoler på. Men hvis du ikke greier det med denne, hva får deg da til å stole på neste? Alt du kan håpe på å oppnå ved å vite forholdshistorikken hennes er om hennes bakgrunn består av mange korte forhold, og om hvordan disse ble avsluttet; om hun overlappet eller trakasserte ved partnerutskiftning. Det kan indikere hvor lenge det er til din egen sorti, og hvordan den vil se ut. Men med hvem, og en helt nøyaktig smørbrødliste - det trenger du ikke. Har alt gått renslig for seg, må du anta at hun spiller fair. Nyt heller stillheten mens hun er borte.
Gjest gladideg Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 Jeg er ikke så veldig opptatt av forholdshistorikken hennes, men når det dukker opp ting ( som jeg ikke aktivt har sett etter eller "forhørt" meg om - jeg er av den oppfatning at fortiden bør bare ligge, og jeg ligger ikke og graver eller spør ) så kjenner jeg at det er litt ubehagelig. Men jeg jobber meg greit ut av det og skal nok gjøre det fint denne gangen også Ja, jeg stoler nok på henne og jeg er utrolig glad i henne. Hun har sagt det er meg hun vil ha, og føler seg trygg sammen med meg. Det jeg lurer på er hvordan en kan ha et trenigsforhold sammen når en vet at de har hatt et "annet" forhold også? Er det virkelig så lett å bare skyve bort følelser som evt. har vært mellom dem og fortsette som om ingenting har skjedd? Hun er nok ferdig med det, men jeg finner det allikevel litt rart?
O'hara Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Jeg har flere ekser, noen av de er jeg fortsatt venner med, og jeg har ingen følelser for de utover vennskapelige. Tror ikke du har noe å bekymre deg for. Hun har sikkert hatt han som trener nå i såpass lang tid at de eventuelle følelsene nå er vennskapelig. Og, det er mulig at grunnen til at hun fortsatt trener hos han er at han er en skikkelig god trener, og hvorfor skulle hun ikke fortsette med treningen der? Dere er vel voksne mennesker, så jeg ville ikke bekymret meg i det hele tatt, men ja, kanskje vært våken om det eventuelt skulle hende noe. Ingenting av det du skriver gjør at jeg ville ha bekymret meg. Lykke til!
Gjest KateW Skrevet 1. september 2010 #7 Skrevet 1. september 2010 Jeg er ikke så veldig opptatt av forholdshistorikken hennes, men når det dukker opp ting ( som jeg ikke aktivt har sett etter eller "forhørt" meg om - jeg er av den oppfatning at fortiden bør bare ligge, og jeg ligger ikke og graver eller spør ) så kjenner jeg at det er litt ubehagelig. Men jeg jobber meg greit ut av det og skal nok gjøre det fint denne gangen også Ja, jeg stoler nok på henne og jeg er utrolig glad i henne. Hun har sagt det er meg hun vil ha, og føler seg trygg sammen med meg. Det jeg lurer på er hvordan en kan ha et trenigsforhold sammen når en vet at de har hatt et "annet" forhold også? Er det virkelig så lett å bare skyve bort følelser som evt. har vært mellom dem og fortsette som om ingenting har skjedd? Hun er nok ferdig med det, men jeg finner det allikevel litt rart? Hva er det som EGENTLIG er problemet ditt? Det at hun trener sammen med en eks? Jeg er omgangsvenn med flere ekser jeg. Det er en grunn til at vi ble sammen og en grunn til at vi er ekser. Grunnen til at vi ble sammen er jo at vi trives i hverandres selskap, men vi fungerer ikke som kjærester. Hadde en kjæreste vært redd for at jeg hadde sex med en eks bare fordi vi hadde felles interesser, så hadde jeg tenkt at A) han stolte ikke på meg og B) at han måtte være veldig usikker på seg selv...
Havbris Skrevet 1. september 2010 #8 Skrevet 1. september 2010 Jeg synes du skal kaste alle disse tankene og bekymringene ut av viduet. Når du først gir slike tanker plass i hodet ditt - så har de en tendens til å ta større og større plass og finne næring til altfor mange fantasier. På sikt vil det forstyrre deg mer enn du - og dere - har godt av.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 Min nåværende vet kun litt om forholdet jeg hadde til en mann jeg var samboer med i fire år. Det tok slutt ett år før jeg møtte han jeg er sammen med nå. Jeg vet litt om forholdet han hadde til en dame han var samboer med i to år. Ellers vet vi at ingen av oss har hatt særlig langvarige og seriøse forhold. Trenger ikke å vite noe særlig om det jeg, og vil ikke utbrodere om mine tidligere forhold heller. Jeg synes ikke det er rart hun ikke har sagt noe mao.
Gjest gladideg Skrevet 1. september 2010 #10 Skrevet 1. september 2010 Ja, jeg ser hva dere mener. Har grubla litt på det i dag og tenkt som så at jeg lar det hele ligge. Muligens så betyr disse to forholdene ingenting for henne lenger, og selv er jeg tilhenger av at jo mindre man vet dess bedre er det ( hvis dette ikke har kommert klart nok fram i mine innlegg - jeg er ingen sjalu detektiv ). Har også tenkt at hun kanskje er redd for at jeg stikker hvis det kommer fram flere "løsere" forhold ( noe jeg selvfølgelig ikke ville ha gjort )? Hva vet jeg... men jeg har bestemt meg for å glemme det ( og "stålsette" meg selv litt, eller ordne tankene mine ) og la det være. Går nok bra til slutt. Vi er glade i hverandre og ønsker en felles framtid, og da innser jeg at hva som enn har foregått tidligere så er det oss nå. Har lest litt på nettet og det som gjorde godt ( vet det er en klisje, men... ) var at: "Hvis hun syntes at de mennene hun har vært med tidligere var så bra så hadde hun vært med dem nå. Men det er DEG hun valgte." En annen skriver: "Tenk som så at du har vunnet over alle de andre." Høres vel teit ut, men jeg tror på det
Ava Mae Skrevet 1. september 2010 #11 Skrevet 1. september 2010 Innlegget ditt er jo fullt av selvmotsigelser mann. Dere har blitt enige om å ikke gå dypere inn på de tidligere forholdene dere har hatt (hvertfall som var av betydning) og likevel er du hårsår når det kommer frem forhold hun har vært i som hun ikke har fortalt deg om? Er det ikke da naturlig å tro at disse forholdene faktisk ikke hadde noen stor betydning for henne?
davon5 Skrevet 1. september 2010 #12 Skrevet 1. september 2010 (endret) Innlegget ditt er jo fullt av selvmotsigelser mann. Dere har blitt enige om å ikke gå dypere inn på de tidligere forholdene dere har hatt (hvertfall som var av betydning) og likevel er du hårsår når det kommer frem forhold hun har vært i som hun ikke har fortalt deg om? Er det ikke da naturlig å tro at disse forholdene faktisk ikke hadde noen stor betydning for henne? Bra sagt! Endret 1. september 2010 av davon5
Gjest gladideg Skrevet 1. september 2010 #13 Skrevet 1. september 2010 Joda, jeg ser selvmotsigelsene Er vel fordi jeg har tenkt litt i dag... Mente vel at et forhold på noen måneder er et forhold av betydning, men det er mulig hun ikke ser det på samme måte, og det er jo egentlig positivt at disse forholdene ikke hadde noen stor betydning for henne. Følte meg vel bare noe usikker da vårt eget forhold ikke er så gammelt selv ( les: etter noen måneder så er hun lei og går videre ). Men så langt så er vårt forhold ganske så stødig. Det var bare at tanken slo meg, og det må være lov å gjøre seg noen tanker omkring det.
Gjest Tsunade Skrevet 1. september 2010 #14 Skrevet 1. september 2010 Hei TS, jeg syns det er noe kjent med det første innlegget ditt. Hvis jeg ikke tar helt feil, så var det du som hadde en tråd om det 8-måneders forholdet dama di hadde for 2 år siden og som hun ikke hadde fortalt om. Nå er det altså et nytt spøkelse som detter ut av skapet? Uansett, jeg må bare si meg enig med det de andre skriver her: Slapp av og slutt å ha sånn noia! Du virker å ha et digert tillitsproblem som du absolutt må gjøre noe med, ellers vil du aldri klare å stole på NOEN.
Ava Mae Skrevet 1. september 2010 #15 Skrevet 1. september 2010 Jeg skjønner at man blir litt urasjonell når man er redd for å miste den man er glad i, men om det så skulle være slik at hun er av typen som raskt går lei så er det jo uansett ikke så mye du får gjort med den saken. Nyt heller den tiden dere har sammen, om det så er 2 mnd eller ut livet og fokuser på at hun tross alt er hos deg fordi hun vil det
Gjest KateW Skrevet 2. september 2010 #16 Skrevet 2. september 2010 Joda, jeg ser selvmotsigelsene Er vel fordi jeg har tenkt litt i dag... Mente vel at et forhold på noen måneder er et forhold av betydning, men det er mulig hun ikke ser det på samme måte, og det er jo egentlig positivt at disse forholdene ikke hadde noen stor betydning for henne. Følte meg vel bare noe usikker da vårt eget forhold ikke er så gammelt selv ( les: etter noen måneder så er hun lei og går videre ). Men så langt så er vårt forhold ganske så stødig. Det var bare at tanken slo meg, og det må være lov å gjøre seg noen tanker omkring det. Alle forhold har en betydning. Ville du syns det var lettere om hun bare pulte rundt? Sannsynligvis ikke. Eller om hun sa, "Åh han jeg trener med, vi var bare sammen pga sexen!" Poenget er at du må legge det bak deg, rett og slett. Eks er eks, alle ting som har skjedd er det best å vite minst mulig om. Nettopp fordi for noen av oss begynner det å spinne tanker man ikke trenger i hodet når man vet litt, og da lurer man på mer. Lar du dette spise deg opp, og bli så mistenksom som du nærmer deg nå. Så vil dette forholde dø i begynnelse, er jeg redd.
Gjest gladideg Skrevet 2. september 2010 #17 Skrevet 2. september 2010 Alle forhold har en betydning. Ville du syns det var lettere om hun bare pulte rundt? Sannsynligvis ikke. Eller om hun sa, "Åh han jeg trener med, vi var bare sammen pga sexen!" Poenget er at du må legge det bak deg, rett og slett. Eks er eks, alle ting som har skjedd er det best å vite minst mulig om. Nettopp fordi for noen av oss begynner det å spinne tanker man ikke trenger i hodet når man vet litt, og da lurer man på mer. Lar du dette spise deg opp, og bli så mistenksom som du nærmer deg nå. Så vil dette forholde dø i begynnelse, er jeg redd. Takk for innspill. Nei, jeg synes ikke det hadde vært lettere om hun bare pulte rundt eller noe i den stilen. Jeg er faktisk av den typen som synes det er best å vite minst mulig nettopp pga at jeg kjenner meg selv såpass godt; at hvis jeg hadde visst masse så hadde jeg av og til fått tanker som ikke er så sunne for forholdet vårt. Men jeg mener også at det ikke er UNATURLIG å kjenne på det og få et aldri så lite "sug" i magen. Jeg er utrolig glad i min partner, og da har jeg ikke en "whatever" holdning heller. Jeg går da ikke rundt og er sykelig sjalu! Ja, jeg synes det er litt merkelig at hvis noen har hatt et forhold/sex, og det er slutt så kan de allikevel omgås som om ingenting hadde skjedd. Men det er bare mitt syn på ting - det betyr ikke at jeg har rett. Jeg tror ikke jeg hadde klart det selv. Men det er over, og som du sier: "eks er eks". Jeg skal ikke la dette spise meg opp Dessuten tar det tid å bli kjent med en annen person, og vi har masse å lære av hverandre fremdeles. Ting går seg til, og tilliten vokser for hver dag egentlig. Måtte bare få det ut, uten at det har gått utover noen som helst.
Gjest KateW Skrevet 3. september 2010 #18 Skrevet 3. september 2010 Du sier at du ikke er sykelig sjalu, og det kan godt hende, men dersom min partner hadde vært så opphengt i at jeg var i omgangskrets med en eks eller to, så hadde det føltes som om han var sykelig sjalu.
Gjest Prøvis Skrevet 3. september 2010 #19 Skrevet 3. september 2010 Takk for innspill. Nei, jeg synes ikke det hadde vært lettere om hun bare pulte rundt eller noe i den stilen. Jeg er faktisk av den typen som synes det er best å vite minst mulig nettopp pga at jeg kjenner meg selv såpass godt; at hvis jeg hadde visst masse så hadde jeg av og til fått tanker som ikke er så sunne for forholdet vårt. Men jeg mener også at det ikke er UNATURLIG å kjenne på det og få et aldri så lite "sug" i magen. Jeg er utrolig glad i min partner, og da har jeg ikke en "whatever" holdning heller. Jeg går da ikke rundt og er sykelig sjalu! Ja, jeg synes det er litt merkelig at hvis noen har hatt et forhold/sex, og det er slutt så kan de allikevel omgås som om ingenting hadde skjedd. Men det er bare mitt syn på ting - det betyr ikke at jeg har rett. Jeg tror ikke jeg hadde klart det selv. Men det er over, og som du sier: "eks er eks". Jeg skal ikke la dette spise meg opp Dessuten tar det tid å bli kjent med en annen person, og vi har masse å lære av hverandre fremdeles. Ting går seg til, og tilliten vokser for hver dag egentlig. Måtte bare få det ut, uten at det har gått utover noen som helst. Å trene på samme sted vil jeg vel ikke kalle å omgås - de trener, skal man bytte treningssenter hver gang det blir slutt, eller i verste fall skal man flytte hver gang et forhold tar slutt? Hva med de som bor på små steder hvor de er nødt til å treffe eksen, og kanskje han gifter seg med venninna di også - det er vanskelig å unngå å treffe en eks der. Det er 3 år siden hun var sammen med denne fyren, så jeg tror ikke det er noen fare i at de trener på samme sted.
-milla j- Skrevet 3. september 2010 #20 Skrevet 3. september 2010 Kan vel også være at hun ikke fortalte det rett og slett fordi hun visste at du kanskje ville reagere på at hun trener i samme gruppe? Jeg trodde jeg hadde fortalt om alle "ekser" men hadde jaggu glemt en i farten. Men det burde jo ikke spille noen rolle, som mange sier, eks er eks og de er en del av fortiden. Noen av oss å jobbe litt mer med å akseptere dette, men det er nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå