AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Okay som jeg nevnte er jeg på Rhodos. Meg og venn (ingen barn, bege 20) har vært her i over en uke og skal ikke hjem før på søndag. Men vi sliter litt med å finne på nye ting. Vi bor på resort da så vi har jo alltids basseng og strand, men vil finne på litt andre ting. Ting vi har gjort: - Dratt til Lindos og sett akropolis. - Vi har sett ruinene av apollo sitt tempel og arenaen nedenfor. - Vi har sett korsridderenes palass. - Gått rund i gamle og nye byen og sett i buttikker. - Vært i Tyrkia i en dag. Hva mer kan vi gjøre? Jeg vet at det finnes en waterworld i falirki, men vi er voksne uten barn og tror det blir litt mye for oss med tusen unger som løper rundt. Vi bor på sunwing så det er nok av barn rundt oss hele tiden (ikke at jeg ikke like smådjevelene). Noen forslag til hva vi kan finne på?
Inger88 Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Jeg har aldri vært på rodos, så vet ikke hvordan det er der, men da vi var på skopoles leide vi en bil og utforsket den delen av øya som ikke var så turistpreget, vi fant også en strand hvor det var nesten ingen. Så kanskje en biltur der dere kan utforske kriker og kroker hadde vært noe?
Kladd Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 Du MÅ dra til waterworld! Fantastisk gøy der, og tror ikke det er så mange barn der nå, siden skolen har begynt igjen sikkert de fleste steder Og hvorfor spør du ikke de på hotellet, eller på et turistkontor?
Colargol Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 (endret) Jeg dro til Rhodos for noen år tilbake, og fikk et akutt ønske om å se noe som IKKE var turistinfisert på øya -og det var faktisk ikke lett! Det endte med at jeg tok lokalbussen til Archangelos. Et av de få stedene hvor de fortsatt holder på den gamle tradisjonene. Jeg tror jeg så 10-15 turister på hele dagen, og dette var midt i sesongen. Dagen min bestod av å dra en kort fottur opp på fjellet(Strongylos), ned igjen for å "hilse på" de ville hestene (ikke alle er helt ville altså, møtte på noen som var veldig kosete også). Vandret endel rundt i landsbyen, spiste og hilste på folk, ble til og med invitert på middag selv om jeg ikke kunne. Gikk mot stranda og besøkte hulen Koumellos på veien og deretter tok jeg lokalbussen tilbake til Rhodos by (den slutter å gå ganske tidlig, sånn ni-tiden på kvelden eller noe). Dagen var veldig verdt det altså -det vises at de er en litt "skjermet" landsby i forhold til resten av turist-rhodos. Og de er annerledes hyggelige enn det du finner på hoteller/resorter og i byen, det er mer normalt og ektefølt enn de som prøver å tjene penger på deg over hele øya. En merker også det mer religiøse aspektet her, iallefall for meg som er agnostiker -jeg ble litt overvelmet men også imponert over de små alterene (som så helt fantastiske ut) man kunne gå rett inn i fra gateplan (med dørene på vidt gap) Det var flere av de og det var tydelig de lokale religiøse bare "stakk innom" på vei fra a til b flere ganger om dagen. Herlig dag som gjorde hele turen min, var godt å slippe litt unna alle selgerene, turistene og letingen etter et sted man orket å spise. Litt stort hopp fra waterworld for deg kanskje men! Edit -legger bare til en ekstra link Endret 1. september 2010 av Colargol
Gabor10 Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 Tror dere ville likt dere i waterword jeg. Var der selv i sommer og det var mange unge uten barn der. Kjempestor park, små unger holder seg mest i den delen av parken som passer for de. Det vil ikke være overfullt av småbarn der de rutsjebanene der er interressert i å ta.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Jeg har aldri vært på rodos, så vet ikke hvordan det er der, men da vi var på skopoles leide vi en bil og utforsket den delen av øya som ikke var så turistpreget, vi fant også en strand hvor det var nesten ingen. Så kanskje en biltur der dere kan utforske kriker og kroker hadde vært noe? Jo jeg kunne godt tenke meg å leie bil, men aldri i livet om jeg gjør det. Trafikken her er helt kaos. Jeg blir redd når jeg kjører taxi (men gjør det likevel). Folk her kjører helt sykt.
Gjest Badabing Skrevet 2. september 2010 #7 Skrevet 2. september 2010 http://www.tripadvisor.com/Attractions-g189449-Activities-Rhodes_Dodecanese.html Toppattraksjoner og ting å gjøre
Wonders Skrevet 19. oktober 2010 #8 Skrevet 19. oktober 2010 vi leide bil å dro til de fine strendene på sørsiden. Ellers hang vi litt i byen... Vi dro oxo alle de andre stedene du nevnte. Tyrkia/Marmaris var beste med hele oppholdet... Maten der var utrolig bra.
MissStiles Skrevet 20. oktober 2010 #9 Skrevet 20. oktober 2010 Da gjorde dere mer enn jeg og ei venninne gjorde i løpet av en uke. Håper dere fant på mer å gjøre resten av tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå