AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #1 Skrevet 1. september 2010 Det er nemlig slik at min rettetang har blitt ubrukelig etter at den falt ned i et fylt badekar. Derfor må jeg ha noe jeg kan erstatte rettetangen med. Rettet håret med strykejern idag, og det blir jo litt rettere (selv om effekten med rettetangen var bedre, selvfølgelig). Så er det noen som pleier å gjøre det jevnlig? Har ikke planer om å kjøpe rettetang de neste 2-3 mnd, skjønner dere... Hvor mye skader jeg håret? Hva bør jeg være forsiktig med? Fint om noen kunne hjelpe meg med mine altfor unødvendige problemer som stadig oppstår nå for tiden
Gjest Elyssa Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Hehe, nå måtte jeg le litt! Hvis du kan noe om elektrisitet, så kan du jo sjekke hvor forskjellig varmen er f.eks. Hvis det er veldig mye varmere så sier det jo sitt. Rettetang sliter jo det også. Husk varmebeskyttende da!
Gjest redstar Skrevet 1. september 2010 #3 Skrevet 1. september 2010 *ler* Nei herregud, jeg tror ikke du bør rette håret ditt med strykejern? Kjøp deg ei ny rettetang, viss ikke holder ikke håret ditt lenge!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #4 Skrevet 1. september 2010 Men hva om jeg "stryker" håret mitt på svak varme da? Jeg legger jo ikke håret på et strykebrett og setter igang å stryke. Har bare strykejernet og "drar" det nedover håret. Elyssa, hva mener du med å sjekke varme? Altså hvor mye varmere strykejernet er enn rettetangen? Jeg brukte jo såpass lav styrke at jeg faktisk kunne ta på strykejernet mens jeg holdt på.. Og det kan jeg jo ikke med varm rettetang akkurat.. Jaja, le dere.. Men bare vent, en dag skjer det nok med dere også
Jinta Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 kan du ikke bruke bakepapir i mellom jernet og håret da? slik man gjorde før når man strøk over plastperler så de skulle smelte i sammen.. hvis du skjønner hva jeg mener.. Ikke at håret ditt kommer til å smelte.. men det blir nok ganske skadet altså..
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Det er nemlig slik at min rettetang har blitt ubrukelig etter at den falt ned i et fylt badekar. Derfor må jeg ha noe jeg kan erstatte rettetangen med. Rettet håret med strykejern idag, og det blir jo litt rettere (selv om effekten med rettetangen var bedre, selvfølgelig). Så er det noen som pleier å gjøre det jevnlig? Har ikke planer om å kjøpe rettetang de neste 2-3 mnd, skjønner dere... Hvor mye skader jeg håret? Hva bør jeg være forsiktig med? Fint om noen kunne hjelpe meg med mine altfor unødvendige problemer som stadig oppstår nå for tiden hehe, dette høres ut som en skikkelig god ide!! sett i gang, og lykke til
Gjest Ruccola Skrevet 1. september 2010 #7 Skrevet 1. september 2010 Jeg har sett på et tv-program engang, at ei jente lå på gulvet med håret utover et håndkle, og så strøk de håret hennes. Så tror nok fint du kan legge håret på strykebrettet. Skjønner forresten ikke helt hvilken effekt du kan ha fått bare av å dra strykejernet på håret uten noe underlag....?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #8 Skrevet 1. september 2010 merkligste jeg har lest i dag.. kan du ikke heller kjøpe en reserve-rettetang? en billig fra elkjøp, der finner du noen til ett par hundre kroner vil jeg tro. Det du gjør må da være utrolig tungvindt..
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 Eller gud forby, føn håret istedet og overlev med det evt lille fallet? :gjeiper:
Gjest Applecore Skrevet 2. september 2010 #11 Skrevet 2. september 2010 Jeg tror ikke du har lyst til å ende opp med svidd hår og brannsår på ørene...
Maud Skrevet 3. september 2010 #12 Skrevet 3. september 2010 Om du kan ta på strykejernet så vil det sikkert ikke gi så mye skader, men det må da være frytelig strevsomt! Du får billige rettetanger på blant annet clas olson, kjøp deg heller en billig en for en liten periode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå