Gå til innhold

Døgne, føle at man drømmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spm. For et par uker siden var datteren min hos noen venner og de var oppe veldig lenge, sier at de har døgnet, men jeg er ikke så sikker på det egentlig. Men allikevel, etter dette, sier hun til stadighet at hun føler at hun drømmer, men hun er våken..altså jeg skjønner ikke helt dette. Når jeg spør om hva hun drømmer om, så svarer hun at hun drømmer det hun opplever nå liksom, at hun er på kjøkkenet feks eller at hun prater med meg, men at det er i en drøm. Noen som vet hva dette kan være for noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får litt full følelse av å døgne

Skrevet

det er sikkert det som man kaller uvirkelighetsfølelse.

når man blir trøtt får man litt av den følelsen, men det er også veldig lik følelse når man sliter med angst. jeg sier ikke at det er det hun gjør, men at det kan være den uvirkeligfølelsen.

helt ufarlig :)

Skrevet

Man får litt full følelse av å døgne

Gjør man det? Jeg har ennå ikke merket noe til det, i alle fall, og jeg har vært på uttallige nachspiel som har vart til både 11 og 12 på morgenen(gjerne natt/morgenen til lørdag, slik at jeg har vært tidlig oppe dagen før).

Jeg synes igrunnen det TS beskriver høres atypisk ut, og personlig ville jeg absolutt kontraktet en lege dersom slike syptomer vedvarte.

Skrevet

Gjør man det? Jeg har ennå ikke merket noe til det, i alle fall, og jeg har vært på uttallige nachspiel som har vart til både 11 og 12 på morgenen(gjerne natt/morgenen til lørdag, slik at jeg har vært tidlig oppe dagen før).

Jeg synes igrunnen det TS beskriver høres atypisk ut, og personlig ville jeg absolutt kontraktet en lege dersom slike syptomer vedvarte.

Jepp. Har døgnet mange ganger selv.

Skrevet

Helt normalt, blir ikke helt god i toppen før etter noen dager, og får søvnmønsteret på rett spor igjen.

Så skal du se at jenta di blir seg selv igjen.

Skrevet

Det kan da neppe ta et par uker før man blir seg selv igjen etter å ha døgnet, hvis man har hatt en normal døgnrytme etterpå?

Skrevet

Har et spm. For et par uker siden var datteren min hos noen venner og de var oppe veldig lenge, sier at de har døgnet, men jeg er ikke så sikker på det egentlig. Men allikevel, etter dette, sier hun til stadighet at hun føler at hun drømmer, men hun er våken..altså jeg skjønner ikke helt dette. Når jeg spør om hva hun drømmer om, så svarer hun at hun drømmer det hun opplever nå liksom, at hun er på kjøkkenet feks eller at hun prater med meg, men at det er i en drøm. Noen som vet hva dette kan være for noe...

Helt vanlig å ha perioder med mye deja-vu i oppveksten. Jeg hadde selv en periode rundt begynnelsen av tenårene hvor jeg hadde deja-vu hele tiden. Dette er bare små utladninger i hjernen. Ikke noe farlig og helt normalt. Man vokser som oftest dette av seg. Voksne har mye sjeldnere deja-vu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...