Gå til innhold

Tenåringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reist på ferie mens unga var hos den andre forelderen sin.

Når vi kom hjem og skal låse opp døra får jeg beskjed av sambo om å vente litt. Så fisker han frem nøkkel til innerdøra og låser opp.

Jeg var sistemann som dro hjemmefra når vi skulle dra. Når jeg dro for å møte han, har han reist hjem og låst sånn at ingen av unga (tenåringer) skulle ha muligheten til å stikke innom og hente noe f.eks. Alt dette uten å si noe eller spørre meg.

Er det vanlig å stenge unga ute på den måten når man ikke selv er hjemme, det skal jo liksom være deres hjem også. Det har ikke skjedd noe galt når vi har vært på ferie før selv om døra ikke er låst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du tenkt å reise på ferie med ulåst dør?!?

Hva med å utstyre barna med nøkkel istedenfor?

Gjest Gjest TS
Skrevet

Ytterdøra (som unga har nøkkel til) var selvfølgelig låst, den neste døra som var låst, har dem ikke nøkkel til.

Skrevet

Hva er galt med dette? De skal jo være hos den andre foreldren og burde strengt tatt ha det de trenger der. Ser ikke noen grunn til at de skal vase alene rundt i det andre hjemmet hvor ingen er hjemme. Må de hente noe så kan det vel ikke være så farlig at den andre foreldren er klar over at de må innom der. Altfor mange har kommet hjem til istykkerfestede hjem pga tenåringer har dratt inn folk. Det ligger nok mer bak dette.

Skrevet

Jeg låser huset mitt når jeg er på ferie. Ungene vet at de ikke har tilgang til huset. Det betyr at de må planlegge og ta med seg det de trenger før de reiser til sin far.

Ja, det har vært kritikk på fra deres far at de ikke kan komme inn i huset og hente sine ting. Men kritikken har kommet fra deres far. Og grunnen til at jeg låser er at far har helt andre grenser på hva han føler han kan foreta seg enn hva jeg har. Så jeg låser dørene for at far ikke skal ha tilgang til mitt hus.

Skrevet

Dette kan da ikke være noe problem. Jeg ber mine barn være nøye med at de pakker alt de trenger før de skal til faren. Passer på at de ikke glemmer noe.

Når jeg reiser på ferie syns jeg ikke de skal ha fri tilgang til mitt hus. Da er de hos faren sin og det er han som har ansvaret for dem.

Det har skjedd en gang at jeg har kommet hjem til et grisehus fordi min eldste dro inn folk uten at jeg visste det. Faren visste om det. Det var siste gangen hun hadde fri tilgang til huset når jeg er borte.

Så jeg har full forståelse for dette og kan ikke skjønne at det er så farlig at den ene foreldren tar over ansvaret når den andre er bortreist.

Skrevet

Styrker mitt syn at barn ikke har et hjem når de har to hjem. De må pent finne seg i å dekke sine foreldres behov til de er gamle nok og kan stikke.

Skrevet

Hvor gamle er disse barna som ikke har full tilgang til eget hjem? Hvis stafar låsere innerdøra for at barna ikke skal komme inn burde han i det minste si fra til mor til barna først. Hva om hun hadde avtalt med barna at de kunne stikke innom å hente ett eller annet?

Skrevet

Dette kan da ikke være noe problem. Jeg ber mine barn være nøye med at de pakker alt de trenger før de skal til faren. Passer på at de ikke glemmer noe.

Når jeg reiser på ferie syns jeg ikke de skal ha fri tilgang til mitt hus. Da er de hos faren sin og det er han som har ansvaret for dem.

Det har skjedd en gang at jeg har kommet hjem til et grisehus fordi min eldste dro inn folk uten at jeg visste det. Faren visste om det. Det var siste gangen hun hadde fri tilgang til huset når jeg er borte.

Så jeg har full forståelse for dette og kan ikke skjønne at det er så farlig at den ene foreldren tar over ansvaret når den andre er bortreist.

Ditt hus??? Er det ikke barnas hus også hvis de vokser opp i det??? :overrasket:

Skrevet

Ditt hus??? Er det ikke barnas hus også hvis de vokser opp i det??? :overrasket:

Så du mener at barna skal ha fritt spillerom til å gjøre hva de vil i et hus jeg har slitt og jobbet for? Det er BARN vi snakker om her. Noen vil ha litt kontroll og regler for barna sine skjønner du. Som jeg skrev lenger opp hadde min eldste datter fri tilgang, men brøt den tilliten ved å dra inn folk. Kanskje du forstår meg når du en gang kommer hjem til et bombet hus.

Når de er hos faren er de hans ansvar. Der har de alt de trenger. Glemmer de noe (som ikke har hendt ennå) så ordner faren det etter avtale med meg.

Jeg ser heller ikke ingen grunn til at de skal reiser alene hjem til faren når de er hos meg. Hva skal de der å gjøre?

Skrevet

Det er vårt hjem men mitt hus :)

Skrevet

Jeg kunne ikke tenkt meg å stenge ungene ute fra "vår leilighet".

Den andre forelderen har ansvaret for at de er hjemme om natta. At de er hjemme "på besøk" hos meg på dagtid må jeg bare akseptere. Jeg ser det bare som en fordel at evt utenforstående ser at det er liv i huset om jeg er borte i flere dager.

Skrevet

Det er BARN vi snakker om her.

Barn kan bety så mye. Man er etter loven barn frem til man er 18, men jeg ser ikke på 15-åringer som barn.

Lurer på om barna får lov å være alene hjemme sånn ellers, etter skole f.eks.

Vet egentlig ikke hva jeg synes om dette da jeg aldri har hørt om noe sånt.

Men går det ikke an å lære opp barna til å ikke ta med andre hjem når det ikke er voksne der?

Skrevet

Så du mener at barna skal ha fritt spillerom til å gjøre hva de vil i et hus jeg har slitt og jobbet for?

Nå er ikke jeg den du egentlig spør, men finnes det ingen mellomting? Å la barna få være alene hjemme betyr vel ikke at de får gjøre som de vil? Man må jo oppdra barna, ha regler og slikt.

Skrevet

jeg har opplevd at datteren min på 16 dro hjem til meg da jeg var på ferie selv om hun skulle være hos faren sin. De hadde kranglet og hun hadde bare dratt. Huset så ikke ut da jeg kom hjem. Rot og oppvask overalt fordi hun "ikke visste når jeg kom hjem", selv om jeg snakket med henne dagen før jeg dro hjem og ga klar beskjed om ar huset skulle se ut slik det gjorde da jeg dro. Etter det har jeg inndratt nøklene hennes når jeg har reist bort.

Skrevet

Jeg reagerer mest på at din samboer låser denne innerdøra uten at du vet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...