AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Har på følelsen av av ingen har kredittkort, utenom meg. Jeg har riktignok bare 10 000 kr. i kredittgrense, er student, mottar ikke lån fra Lånekassen og jobber bare 40 %. Sier seg kanskje selv at jeg ikke får endene til å møtes, og må derfor ta i bruk kredittkortet. Hvor mye har du i kredittgrense, og bruker du det med god eller dårlig samvittighet?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Har 2 kredittkort. Kort nummer 1 er fra Coop (medlems og betalingskort) Jeg bruker det daglig når jeg handler mat, bensin, andre ting. Kredittgrense på NOK 30000.- Kort nummer 2 er Cresco Gold som jeg bruker når jeg bestiller flybilletter, reise, større innkjøp. Kredittgrense på NOK 25000.- Betaler alt jeg bruker innen fristen, jeg slipper å betale gebyr og renter siden begge kortene er gebyrfrie. Er fornøyd med begge
AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Har på følelsen av av ingen har kredittkort, utenom meg. Jeg har riktignok bare 10 000 kr. i kredittgrense, er student, mottar ikke lån fra Lånekassen og jobber bare 40 %. Sier seg kanskje selv at jeg ikke får endene til å møtes, og må derfor ta i bruk kredittkortet. Hvor mye har du i kredittgrense, og bruker du det med god eller dårlig samvittighet? Jeg har og. Og jeg angrer som F*** den dag i dag. Fikk det da jeg var ung og dum. Og linjen for å øke kredittgrensen var veldig kort. Fikk tilbud i posten Lo favør, bare å skrive under så lå det i postkassa.. skulle ikke vært lov.. Skulle virkelig ønske jeg kunne skru tilbake tida og gjør om på den avgjørelsen. Ikke lett å være student og betale på kredittkort. Men men.. gjort er gjort
AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Det har jeg og bruker det hver gang jeg handler på nettet, noe som er flere gangr i måneder. Betaler også regninga i tide hver gang. Har egentlig ingen anelse om hva grensa er, men har kjøpt pc til 20 000 og betalt med kredit uten problemer. Bruker det med god samvittighet.
Zzyzx Skrevet 1. september 2010 #5 Skrevet 1. september 2010 Ja, jeg har. Kredittgrense på rundt 50 000, tror jeg. Og om det skulle trengs så får jeg kjapt en kontokreditt i Skandiabanken på rundtom 60 000. Bruk? Neh, kun til bestilling av ferie eller bruk i utlandet. Eller på utenlandske nettbutikker jeg ikke nødvendigvis stoler helt 100% på.
Rosalie Skrevet 1. september 2010 #6 Skrevet 1. september 2010 Har vel kredittgrense på sikkert 200.000 i huset (jeg har 100.000 på kort via jobben, i tillegg har vi kort via kundeprogram i banken og slikt). Ingen av kreditten er brukt.
PecanPie Skrevet 1. september 2010 #7 Skrevet 1. september 2010 Ja, kredittgrense 10 000 kr. Bruker det med halvgod/halvdårlig samvittighet, men stort sett brukes det på ting jeg trenger hvor utgiftene er for store til at jeg kan dra debitkortet, samt netthandel og feriebestilling.
Violet Hill Skrevet 1. september 2010 #9 Skrevet 1. september 2010 Har ett med kredittgrense på 25 000. Bruker det sjelden, men det er jo greit å ha hvis noe skulle skje i utlandet eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #10 Skrevet 1. september 2010 Hvorfor er det tryggere å bruke kredittkort i enkelte butikker, egentlig? Fremfor sitt eget kort?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #11 Skrevet 1. september 2010 Takk for svar! Jeg tenkte i grunn på dem som har kredittkort, og bruker det.
Wonders Skrevet 1. september 2010 #12 Skrevet 1. september 2010 Har ikke kredittkort. Tenker å skaffe det til når jeg er på ferier i utlandet osv... Men har ikke forstått dette med å overtrekke konto. Med taxi hjem fra byen osv... Spar litt og litt, ja la oss si 200 i måneden. Det hjelper lenge. Ikke lag deg forbruksvaner du ikke har råd til i lengden .
LukaFrost Skrevet 1. september 2010 #13 Skrevet 1. september 2010 Jeg har to kredittkort. Ett coop betaligskort som kun brukes til å kjøpe mat i Coops butikker og ett mastercard som jeg kun bruker til netthandel og i utlandet. Mastercardet er greit å ha i backup om noe skulle skje og det koster ikke noe hverken å ha det eller å bruke det. Det koster bare noe hvis jeg ikke betaler beløpet ved forfall.
Inx Skrevet 1. september 2010 #14 Skrevet 1. september 2010 Har 2 kredittkort med tilsammen 150 000,- i kreditt, største regningen jeg har hatt var på 30 000 etter å dratt kortet ganske varmt på ferie.
Rosalie Skrevet 1. september 2010 #15 Skrevet 1. september 2010 Takk for svar! Jeg tenkte i grunn på dem som har kredittkort, og bruker det. Jeg bruker mine, jeg, til netthandel, jobbreiser, ferieturer, men jeg betaler de helt tilbake ved forfall. Rentene på kredittkort er drithøye.
Gjest Bond Skrevet 1. september 2010 #16 Skrevet 1. september 2010 (endret) Nei. Har tenkt at det kunne være lurt mtp jobbreiser, men har ikke kommet så langt helt ennå. Endret 1. september 2010 av Bond
Gjest redstar Skrevet 1. september 2010 #17 Skrevet 1. september 2010 Jeg har ingen kredittkort, det har heller ikke min samboer... Vil aldri ha det heller...
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #18 Skrevet 1. september 2010 Jepp. Cresco car for bensin og dnb nor mastercard. Aldri betalt ei krone i renter. Bruker det til bensin (cresco), netthandel, flybilletter, reiser. Betaler alltid hele regninga til forfall.
Cata Skrevet 1. september 2010 #19 Skrevet 1. september 2010 Har to. Et til bruk ved jobbreiser (aner ikke kredittgrense) og en privat via banken (20 000 i kredittgrense). Sistnevnte brukes ved privatreiser og handel på nett. Betaler alltid hele fakturabeløpet ved forfall, så eneste gangen jeg har måttet betale renter var en gang jeg blingset på beløpet da jeg betalte i nettbank.
Gjest Constanze Skrevet 1. september 2010 #20 Skrevet 1. september 2010 Jeg har Mastercard og Diners. Diners brukes ifm jobbreiser - Mastercard tyr jeg til hvis jeg har lite penger en måned. Noen ganger betaler jeg hele regningen ved forfall, andre ganger betaler jeg i avdrag noen måneder ... det blir ikke så veldig dyrt da beløpene ikke er så gedigne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå