Gjest Donna Skrevet 3. oktober 2003 #1 Skrevet 3. oktober 2003 Jeg liker å mimre - og nå i kveld begynte jeg å tenke på gamle heste serier Det er noe med jenter og hester hehe....og så kom jeg på Black Beauty serien(e). Og som gammel hesteelsker kom jeg oså på en serie som heter Follyfoot. Den ble laget på 70 tallet (ble sendt på 90 tallet en gang på parabolen - husker ikke hvilken kanal)- og handler om en gammel gård ...og så er det hester der ...og en fyr med rødt hår som jeg ikke tror var særlig snill.....Serien er forøvrig basert på Monica Dickes bøker - hvilke var nøøøye lest av meg ....tror de het noe med "huset ved verdens ende" på norsk ...Og så synes jeg å minnes en serie om en gylden hest - en palomino Og når vi er inne på det med hester - så var jo Britta og Silverbøkene en formidabel suksess her hos meg da.....Og sereien om Jill - det var en engelsk serie. ......Og så var det en serie om Stallgjengen - husker de var såååå spennende - den ene hesten tror jeg het Melissa ....og en gang var de på overanttingstur med hestene - flere dager tror jeg ...(åååååå så utrolig gøy det var å lese de bøkene !!! Den som var jente igjen og kunne låne sånne bøker da !!!!!) ......Og så var det en annen svens serie om en som het Lotta - tror hesten het ...eh .......hva var det da??? *klø seg fortvilet i hodet* .....hyyyyyl .....har glemt det jeg ! :o iallefall var den hvit - det mener jeg å huske - og så var hun Lotte dårlig i bena etter polio. Skal vi se - så var det jo ørten tusen Pennybøker da Kom igjen da jenter - flere som "elsket" hester her vel? hjelp meg å mimre litt ....bøker ...serier ...?? anyone?
Rachel Skrevet 3. oktober 2003 #2 Skrevet 3. oktober 2003 Herregud. Hadde nesten glemt dette, jeg. :oops: Bladene Ponni, Penny, Hest, og så Pennyklubben da.... Husker jeg lekte med barbiehester og ponnier hele dagen. :oops:
Gjest Donna Skrevet 3. oktober 2003 #3 Skrevet 3. oktober 2003 Kom igjen da !!! bare jeg og Leetha som likte hester og leste og såg det vi kom over????????
Gjest Liten Skrevet 3. oktober 2003 #4 Skrevet 3. oktober 2003 Jeg var så hestegærn som det var mulig å bli! Hadde så mye hesteplakater på veggen at min kjære mor ble nesten ikke turte å gå inn på rommet mitt i halvmørket. Følte visst at hun ble løpt ned...
Sharissa Skrevet 4. oktober 2003 #5 Skrevet 4. oktober 2003 Jeg og hadde hester på hjernen! sa alltid at jeg aldri skulle ta førerkortet, fordi jeg skulle bare kjøre hest og vogn eller ri. Og så leste jeg alltid Wendy, og varmed i pennyklubben. Og lånte alt jeg fant av hestebøker på biblioteket. Den serien du snakka om, Virgo, det var ikke stallgjengen..stallgjengen er en serie fra pennyklubben (som forøvrig også hargått på tv) men jeg husker ikke hva den heter...kanskje ponnygjengen.. Min favoritt serie var den fra det galopp miljøet. Med Samntha. Og hestene Wonder og Pride.. Men har fortsatt en liten døm om en gang i tida og skaffe meg en egen hest.
Gjest Tristessa Skrevet 4. oktober 2003 #6 Skrevet 4. oktober 2003 Var ikke med i noe klubber og slikt, men red og stelte hest gjennom hele oppveksten min. Hadde det ikke vært for alt det med penger og tid det vil koste, skulle jeg gjerne hatt hest når jeg blir eldre.
Soul Skrevet 4. oktober 2003 #7 Skrevet 4. oktober 2003 Hadde en periode som "hestegæærn"ja.. :oops: Medlem i Penny-klubben og hesteplakater klistra over alle veggene på rommet mitt og skoledagboka var dekorert med "hest er best ingen protest!" Leste også masse bøker fra Penny-klubben, for ikke å snakke om bladene. Også red jeg jo avogtil da, å gå fast på rideskole var drømmen men det var ikke så lett å få gjort når man bor i en by.Var et stykke til nærmeste rideskole også hadde jeg egentlig nok fritidsaktiviteter allerede. Men maste Ganske mye på mamma og pappa om å få lov
Gjest lekebøll Skrevet 4. oktober 2003 #8 Skrevet 4. oktober 2003 Jepp. Helt klart. Jeg var medlem i denne Pennyklubben (så for ikke lenge siden reklame for den - still going!), men enda "verre" var sannsynligvis (... for omgivelsene, altså) at jeg hadde både en og to og tre hester i stallen hjemme. Gjorde ikke annet, jeg. Men hadde det utrolig gøy. Lærte masse, og det var helt "tingen" for meg. Heldigvis hadde jeg et par smarte foreldre, som skjønte at det med å "få hest når du er voksen" ikke var lurt. Jeg kjøpte hest (sammen med søs) da jeg var 8 år - og holdt interessen på topp i 8 år. :smile:
monja Skrevet 4. oktober 2003 #9 Skrevet 4. oktober 2003 Jeg var og hestejente da jeg var yngre. Pennyklubben, Wendy og alt av hesteblader gikk ned på høykant. På rommet var det faktisk ikke så mange plakater, men en del bilder av hester jeg stelte. Jeg har i en viss grd holdt interessen varm og rir enda, men nå leser jeg bare ett blad "Ridehesten"
Gjest Hulderjenta Skrevet 4. oktober 2003 #10 Skrevet 4. oktober 2003 *mimre, mimre* Min hestedilla begynte da jeg begynte på skolen, dvs. jeg har alltid vært glad i dyr, men i første klasse på barneskolen begynte heste-dillen å ta helt av. Eks-medlem i Penny-klubben jeg også... Hadde rommet tapetsert med hesteplakater fra penny-bladene, og samlet på utklipp av hestebilder fra blader og aviser. Hadde heste-skoledagbøker.. Sparte penger for å kjøpe hesteutstyr, og hadde hesteklubber med venninner og sånn... Leste Britta og Silver-serien, og bøkene fra Penny-klubben. Hadde en forkjærlighet for filmer med handling fra 1800-tallet, for da var det alltid masse hester med. Men min hesteinteresse har aldri tatt slutt! Selv om det kom nye interessefelt inn i livet, så er hesteinteressen der enda, men på en annen måte enn før. På ungdomsskolen og på gymnaset bodde jeg nærmest i stallen, for nesten hele vennekretsen delte hesteinteressen. Tidsbruken i stallen har dabbet litt av de siste årene, av ulike grunner; utdanningen, f.eks., og nå er jeg i full jobb. Men jeg holder fremdeles på med hest, men har ikke så mye tid som jeg skulle ønske. Prøver å ta meg jevnlige turer i stallen.. Får helt abstinenser hvis det går for lang tid mellom rideturene.. Har ikke egen hest, men får låne meg hest når jeg ønsker det. :D Og jeg har som mål å kjøpe meg hest! Men sånn som livet er nå, blir det gjerne enda noen år til, for vi har andre planer og må ta andre økonomiske og tidsmessige prioriteringer. Men hest skal jeg ha! Og foressten er det en ting som henger igjen fra den verste hestedilla-perioden i barndommen: Jeg må ALLTID snu meg hvis jeg hører kloppetiklopp, og må alltid se to ganger hvis jeg ser en hest når jeg f.eks. er ute og kjører bil. :D
Gjest Malena Skrevet 4. oktober 2003 #11 Skrevet 4. oktober 2003 Var en ekte hestejente jeg og - gikk og red i mange år. Men det var før Penny-tiden ... det nærmeste jeg kom det tror jeg må være Sølvpilen-bladene Men jeg husker veldig godt Silkesvarten og Follyfoot ... utrolig koselige serier for heste-jenter ...
Smilla78 Skrevet 4. oktober 2003 #12 Skrevet 4. oktober 2003 Hei Virgo! Hesten til Lotta het Florian!!! Du verden å jeg husker!! Jeg var også helt vill etter hester, var medlem i Pennyklubben og hadde rommet tapetsert med hesteplakater. Leste Penny, Ponni, Hest og Wendy fast og har lest hele Britta og Silver serien, Lotta-serien og omtrent alle andre serier mange ganger. Driver med hest enda jeg da, har min egen islandshest og elsker han, men er liksom ikke hestegal sånn som jeg var på skolen. Kan snakke om andre ting liksom.... Har dessverre solgt alle Pennybøkene mine og kastet alle hestebladene. Det eneste jeg leser nå er islandshestforum og Eidfaxi. Men guuuuuuuuuuud jeg skulle ønske jeg var jentunge enda og kunne lese Wendy, det var jo så gøy! Tør ikke kjøpe det nå i en alder av 25 år!!
Gjest Donna Skrevet 5. oktober 2003 #13 Skrevet 5. oktober 2003 Florian var det ja !!!!!!!!!! *mimre* åååååå tenk å kunne les omigjen da ! men hehe - tørr ikek det nå nei ....
Gjest Kira Skrevet 5. oktober 2003 #14 Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har aldri likt hester, var veeeldig guttete av meg da jeg var liten, lekte mest med biler og slikt, jeg.
Dixie Skrevet 7. oktober 2003 #16 Skrevet 7. oktober 2003 Jeg også var TOTALT hestegal i mine yngre dager, leste og klippet ut alt om hest fra aviser, blader ol. Hadde vegger og tak dekket med plakater, album fulle av hester jeg tok bilder av (og ikke har peiling på hva heter) også samlet jeg på stamtavler!!! Hadde flere tusen, ordentlig arkivert og greier!! Alle pennybøkene mine har jeg gitt til bibloteket på den skolen moren min er rektor. De er visst hyppig utlånt!! Var ganske mange da.... Tror jeg levde å åndet for hester til jeg var 16-17 år... Fikk egen konkurranse ponny som 12 åring og det var stevner nesten hver helg i mange år! Når jeg var ferdig på vgs (hvor jeg gikk på ridelinje *typisk*) Dro jeg til England for å jobbe med hest.... Ineressen for andres hester har dabbet veldig av, men har fortsatt egen hest som jeg rir og konkurrerer med, dog ikke så mye som før!! Jeg har tenkt på å selg, for den koster meg ganke mange tusen i månden, men heldigvis er både pappa og typen min totalt i mot det!!! HEST ER BEST::::
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå