Gå til innhold

Kan en av dere hudpleiere svare meg på dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er 26 år og har en god del arr etter plukking av kviser. Ikke av den dype sorten, men det er røde flekker etter der hvor kvisene har vært. Dette synes svært godt på meg, siden jeg er så lys i huden og spesielt når jeg er varm i huden etter trening og når det er kaldt ute.

Begynner å bli svært lei av å måtte bruke pudder/foundation, for å få meg vel blandt folk. Har enn en del kviser, men på langt nær så mye som før. Har i utgangspunktet en svært sensitiv og tørr hud.

Det jeg lurer på er: Har hørt om noe som heter krystallsliping, som skal kunne redusere arr. Hvordan funker dette og stemmer det virlkelig at du kan bli kvitt arrene? Hvilke alternative metoder finnes?

Hadde blitt veldig glad om en dere hudpleiere, eller noen andre som vet noe om dette, kunne svart meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke noe som heter" Blue Peel"? En slags "sliping" som du sier... jeg tror den behandlingen fjerner det øverste laget på huden, slik at det dannes nytt eller noe.. Stemmer det?

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar Amber! :)

Synes også å ha hørt noe om dette, men jeg trodde at dette var en veldig dypgående skrubb for de som dype arr, noe jeg ikke har. Men jeg er jo selv ikke helt sikker.

Håper det er noen andre her inne som vet noe mer rundt dette temaet. Ønsker jo en gang i fremtiden å slippe å måtte sminke meg før en treningstime, eller når jeg bare skal rett rundt hjørnet for å handle. Dere skjønner kanskje hva jeg mener.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener :wink:

Jeg er likedan, er blitt så vant til å bruke makeup krem og maskara, jeg drar heller ikke på trening uten :oops: Selv om jeg ikke har noen arr, skulle jeg gjerne hatt meg en slik behandling, og gjerne litt makup tatovering!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...