spørsmålstegnet Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Jeg skal gifte meg til neste år. Har ikke invitert noen ennå, men har en ganske sikker liste over hvem jeg skal be. Har mange bekjente venner, og få gode venner. Er ikke akkurat så veldig sosial, og går sjeldent ut på byen, så derfor treffer jeg ikke så mange lengre. Men har god kontakt med de få gode vennene jeg har. Som de fleste har jeg stramt budsjett, og de få gode vennene mine blir invitert til middag. Pluss et par stykker som kommer til kaffen (eller selve feste). Det vil da si at det er mange av de jeg kaller bekjente som ikke blir invitert. Noen av dem kommer til å bli skuffa, selvom jeg har god kontakt med dem når man de få gangene i årene møtes. Tja, vanskelig å forklare, men noen av dere må vel føle eller ha vært igjennom det samme som meg. Hva skal man si hvis dem spør? Skal jeg bare si at jeg ber bare dems som har stilt opp for meg de siste årene? Det som bekymrer meg mest er alle de "bekjente" som kanskje er med på en utdrikkningslag.. Jeg er ikke hypp på å si den setningen da lissom.. :S hehe Noen som har erfaringer eller noen tanker?
Jade Skrevet 1. september 2010 #2 Skrevet 1. september 2010 Du kan ikke si at du bare ber de som har stilt opp for deg de siste årene. Da høres det jo ut som at den som spør "ikke har vært der for deg, og dermed ikke får komme". Det er vel sant, men det er ikke så kjekt å høre, likevel. Bare si at dere ikke har så stort budsjett, og dermed måtte begrense hvem dere kunne be. Hvis det er vanskelig på utdrikningslaget med spørsmål om "hvorfor er ikke jeg bedt", så kan du jo løse det ved kun å be bryllupsgjester i utdrikningslaget.
spørsmålstegnet Skrevet 2. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2010 Hvis det er vanskelig på utdrikningslaget med spørsmål om "hvorfor er ikke jeg bedt", så kan du jo løse det ved kun å be bryllupsgjester i utdrikningslaget. Jeg skjønner hva du mener, men samtidig er det ikke jeg som har kontroll over hvem som blir bedt i utdrikningslaget. Jeg kan jo tipse forloveren min. Nå har jeg vært i et bryllup til bestekameratet min. Jeg ble invitert i middag, og en annen god venn av han ble kun invitert til festen. Han ble dritsnurt, og følte seg dårlig rangert i venneflokken. Han var sikker på å bli invitert til middag. Så på utrikningslaget var det noen som var ganske snurte. Da vi skulle sitte i ring og stille spørsmål til han vi feiret, så dukket det opp et spørsmål om hvem av de 5 på utdrikningslaget han likte minst!!!! (Dette kom fra en som ikke var invitert i det hele tatt, men som trodde han skulle bli invitert siden dem har vært på samma fester opp igjennom åra). Spørsmålet ble selvfølgelig nedstemt, og han slapp å svare, men som du skjønner så er det alltid noen som føler seg svikta..
Barcelone Skrevet 2. september 2010 #4 Skrevet 2. september 2010 Jeg skjønner hva du mener, men samtidig er det ikke jeg som har kontroll over hvem som blir bedt i utdrikningslaget. Jeg kan jo tipse forloveren min. Nå har jeg vært i et bryllup til bestekameratet min. Jeg ble invitert i middag, og en annen god venn av han ble kun invitert til festen. Han ble dritsnurt, og følte seg dårlig rangert i venneflokken. Han var sikker på å bli invitert til middag. Så på utrikningslaget var det noen som var ganske snurte. Da vi skulle sitte i ring og stille spørsmål til han vi feiret, så dukket det opp et spørsmål om hvem av de 5 på utdrikningslaget han likte minst!!!! (Dette kom fra en som ikke var invitert i det hele tatt, men som trodde han skulle bli invitert siden dem har vært på samma fester opp igjennom åra). Spørsmålet ble selvfølgelig nedstemt, og han slapp å svare, men som du skjønner så er det alltid noen som føler seg svikta.. Det er du som bestemmer hvem som kommer i utdrikningslaget ditt. Du forteller forloveren hvem du vil be og så står forlover for resten. Det er jo bare du som har oversikt over dine venner og vet hvem du vil ha med. Vanskelig for andre å skulle gjette seg frem til dette. Når de gjelder hvem du skal be så synes jeg du bare skal si at dere har et begrenset budsjett og at dere ikke har mulighet til å be alle dere kjenner.Vet ikke helt hvor stort bryllup dere skal ha, men vi har kun invitert foreldre, bestemødre, søsken og de aller aller nærmeste vennene våre. (Vi blir 18 hvis alle kommer) Da jeg ga liste til min forlover ga jeg navn over flere venninner som ikke er invitert i bryllupet også. Så får det være opp til dem om de vil delta eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå