Gå til innhold

Til dere som har hund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som regel 3 turer! En om morgenen på ca. 1 kvarter, en på ettermiddagen på ca. 1 time og så en tissetur på kvelden, opp mot en halvtime. Har mellomstor hund!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Bichon Havanais valp på 5 måneder, og går tur ca. 2 ganger om dagen :) En kort og en lang tur. Er litt redd for å gå for mye siden hun fortsatt er så liten. Men hun har et aktivitetsnivå fra en annen verden så hun trenger all den fysiske aktiviteten hun kan få i løpet av en dag.

Gjest Constanze
Skrevet

Jeg regner ikke "ut å tisse" for tur - selvom vi går 100 meter.

Går 2 turer til dagen med hunden min - minimum en halvtime hver gang. Som regel en halvtime om morgenen og et par timers tur tidlig kveld.

Skrevet

3-4 turer om dagen tilsammen. Har en chihuahua :) Korteste turen er ca 15 min, og lengste varierer fra 45 min og utover.

Det er litt væravhengig. Lille tassen er skikkelig misfornøyd med pøseregn og sprengkulde...

Skrevet

Å fortelle hvor mye man går tur med en hund, synes ikke jeg sier så veldig mye. Vanlige spaserturer gir de fleste hunder fint lite både fysisk og mentalt. Jeg ser f.eks. en del som nok kan skryte av at de går tur 3 - 4 timer om dagen, men de hundene ser nesten ut som de går i koma enkelte av dem. Til gjengjeld vet jeg om flere som aldri går tur med hunden(e) sin(e) i tradisjonell betydning av ordet, men som bruker dem svært aktivt likevel.

Selv går jeg tur med hunden min kanskje et par - tre ganger i uken. MEN vi er til gjengjeld på kurs/trening ca. tre ganger i uken, drar ofte et sted og leker/trener for oss selv i tillegg til at hunden har en stor hage til rådighet hvor han kan gå løs under tilsyn og gnage bein, grave dem opp og ned, herje med ball, leke med katten etc. Hunden får dessuten være med på 99% av alt jeg foretar meg i fritiden.

Jeg er selvfølgelig også enig i at rase er av stor betydning. Selv har jeg en dachs og de krever en litt annen type aktivisering enn f.eks. en Alaskan Malamute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...