Gå til innhold

Til dere som har hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nevnt.. Hvor mange ganger går dere tur om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom 3 og 6 turer, alt ettersom. Som regel 4 turer. Morgen på ca 15 min, etter jobb på ca 10 min, lang tur etter middag på ca 1-2 timer og kveldstur på 5-15 min. Hender vi dropper langturen og drar å leker med andre hunder eller gjør noe annet kult i et par timer.

Skrevet

Tre. Morgen, middag, kveld.

Skrevet

Går 1 tur om dagen, men er løs ute i hagen flere ganger om dagen.Gikk flere småturer før men pga skade og alder så er det nå bare 1 tur

Skrevet

Alt fra ingen til mange :D hehe..

Bor på et lite småbruk da så hundene er med meg ute hele dagene, og de er med når jeg trener hestene, da løper de løst ved siden av.. Om vi ikke har trent hest går vi som regel en fjelltur på kvelden :)

Så med andre ord er de i aktivitet omtrent hele dagen :)

Skrevet

Ingen, i utganspunktet, hehe. Men slapp av, det er ikke dyreplageri, vi på et småbruk, 1,5 km til nærmeste nabo, og hundene går løst på tunet når jeg arbeider på gården og jobber med hestene. Om jeg rir eller kjører får de som regel være med. Hvis vi ikke er på tunet er de i hundegården, så jeg ikke risikerer at de faller for fristelsen og løper til skogs.

Men jeg holder for tiden på å lager skigard rundt gården, så de fpr ende meer inngjerdet frihet...

Skrevet

En lang tur, ellers bare tisse turer i løpet av dagen.

Skrevet

3 turer eller flere :) Han liker korte, lange, superkorte turer..you name it :ler:

Skrevet

Minst 3. Ellers ved behov.

Lengre tur ca annenhver dag, annen type trening de andre dagene.

Gjest Spinell
Skrevet

En femminutterstur på morgenen, en halvtime (eller inntil tre kvarter) rett etter jobb og ca en time på kvelden. Lenger turer i helgene. Har en hund som krever en del mosjon, og det har igrunnen vi som går med den godt av :)

Skrevet

Syns dette kommer an på om du har mulighet til å slippe løs hunden i hagen osv .. så den kan løpe løs ! da trenger den ikke så mye som 3 turer :) men om du bor en plass hvor du ikke har mulighet til å slippe den ut, burde den ha 3 turer om dagen.

Skrevet

Min.4 turer pr.dag.

En hund løs i hage trenger like mye tur som andre hunder uten hage.Dette fordi en hund ikke får noen ting ut av hagen slik mennesker gjør.Vi koser oss gjerne i hagen,mens en hund koser seg ikke på samme måte.

Hunder som aldri blir tatt ut på turer ,men kun tisser i bakgården blir ikke stimulert hverken den ene eller andre veien..Det er på grensa til hva en kan kreve av eier,det å gå turer er NØDVENDIG for en hund,pga lukter,mentale inntrykk ,læring osv.

Personlig synes jeg dyr i bånd på gårder= mishandling uten å slå dyret.Det står det,dag inn og dag ut uten særlig former for aktivitet.Hunden er flokkdyr,ikke en dings en binder i kjetting til pynt.

Skrevet

Går to turer på 20 - 30 min hver dag, på kvelden er det bare ut for å tisse litt. Langtur blir det av og til, men har ikke noen fast dag for det.

Skrevet

En hund løs i hage trenger like mye tur som andre hunder uten hage.Dette fordi en hund ikke får noen ting ut av hagen slik mennesker gjør.Vi koser oss gjerne i hagen,mens en hund koser seg ikke på samme måte.

Hunder som aldri blir tatt ut på turer ,men kun tisser i bakgården blir ikke stimulert hverken den ene eller andre veien..Det er på grensa til hva en kan kreve av eier,det å gå turer er NØDVENDIG for en hund,pga lukter,mentale inntrykk ,læring osv.

Har man flere hunder så er det utrolig hvor mye de aktiviserer hverandre løse i hagen, så det er ganske vesentlig i forhold til fysisk utfoldelse. Har 2 mål inngjerdet tomt og der tar de ut mye energi i løpet av dagen.

Men selvfølgelig skal hunden ha tur ++ i tillegg. Jeg har hunder som ikke er fornøyd med bare tur heller, de må bruke hodet sitt for å være fornøyd. Men sånt varierer veldig fra rase til rase, dumt å snakke kategorisk siden det er utrolig stort spenn hva angår behov for mental og fysisk stimuli.

Skrevet

Vi bruker å gå 3 turer! En morgen, en når vi kommer hjem fra jobb og en om kveld. Iblant blir det en kort tur etter jobb å da blir d en ekstra en mellom middag og kveld =) Møter også andre hunder iblant da, da blir det leking istedetfor tur=)

Vi har også mulighet til å ha henne ute i bånd så da har hun enda litt mere:)

Skrevet

I ukedagene blir det 3 turer. En på morgenen. En da jeg kommer hjem fra jobb og en på kvelden :)

Skrevet

3 turer. To små, en lang :)

Signerer.

Skrevet

3 turer: Morgen, etter jobb og kveld.

Morgen blir kort tur, etter jobb og kveld varierer, men helst noen timer på en av de. Trener lydighet ol på disse turene også, i tillegg til at de er løse og leker med hverandre og andre hunder. Merker fort på hundene om de trenger mer eller mindre mosjon/aktivering.

Men du burde også spørre hva slags hund folk har. En chihuahua trenger helt klart mye mindre aktivering enn en Border Collie. ;)

Skrevet

Men du burde også spørre hva slags hund folk har. En chihuahua trenger helt klart mye mindre aktivering enn en Border Collie. ;)

Heh, sant. ;)

Jeg har forøvrig en staffordshire bull terrier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...