Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei

Huden min har vært fram og tilbake etter jeg begynte på hudpleie skolen i fjor høst.

Vi overbehandlet den så jeg fikk masse, små kviser i hele ansiktet,pluss store. jeg har aldri hatt så dårlig hud i hele mitt liv før.

Huden har fått sine spor etter dette, og sliter enda med å få vekk den tørre, flassete huden på nesen min, nå i tilegg fått hvite talgklumper:S hva som skjer med huden min er skummelt å se. i tilegg har jeg fått mer og mer sorte prikker på nesen, noe som aldri forekom lett før...

Jeg har kombinert hud til vanlig, normale kinn og en veldig blank t-sone med noen få kviser innimellom.

Huden min reagerer sterkt på p-piller, dermed jeg har sluttet med dette nå siden orket ikke mer av de ekle, store kvisene som aldri gikk bort, det kom bare fler:S

Hudpleie produktene jeg prøvde meg på var MD formulations. disse gjorde bare vondt verre, selvom jeg brukte de til å få vekk kvisene, og de svarte prikkene i noen måneder. huden ble bare tørr. rensen er altfor sterk for meg, derfor har jeg ikke turd å prøve noe av de andre produktene.

Kanskje den uten glykol syre er noe god?:) noen som har erfaringer med denne?

Har dere noen tips av MD som jeg kan bruke for å få en klarere hud? tenker spesielt på VIT-A plus clearing complex serumet?:) Jeg jobber ikke med MD selv, derfor er det lurt å høre om råd fra dere:) er også redd det kanskje er for sterkt, så jeg tenker å bruke det med måte for å se en forbedring

Per i dag bruker jeg;

Rens og tonic:

Decleòr cleansing milk+ dermalogica mulit active toner

Dagkrem- the body shop vitamin c day creme ( brukt denne lenge og reagerer ikke på denne)

Nattkrem- Declèor neroli night balm

Peelin- Dermalogia gentle peeling- enzyme peeling

Fuktmaske- Declèor hydra floral- 2 g uka

Ønsker å høre om det er en rens, en makse eller serum som kan gi resultater, er nesten litt desperat nå:P

Kan nevne jeg har brukt og er fornøyd med; special cleansing gel fra dermalogica, med denne fungerer ikke godt nå.

Del gjerne erfaringer:)

Endret av mari4ever
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huden, i likhet med resten av kroppen, behøver ikke et lass med diverse kunstige produkter for å holde seg sunn. Den har evnen til å reparere seg selv helt på egenhånd, med mindre det faktisk er en sykdom du har (i så fall skal du til legen og få diagnose og egnet behandling).

Har du forsøkt å bare kutte ut alt av slike hudpleiegreier? Kanskje huden din rett og slett trenger å være i fred litt.

Skrevet

Kommer veldig an på huden til en om den tåler å ikke få tilført fukt og en god rens osv. Men litt hvile innemellom kan gjerne gjøre godt. Noen timer en dag eller en natt. Noen har godt av det så kan være verdt å prøve. Min hud liker en luftings....

Huden etter hudpleieskolen er gjerne veldig i ubalanse og dette tar tid å rette opp igjen... :sjenert:

Av peel anbefaler jeg MD sin...

Skrevet

Først og fremst, ikke begynn med nye produkter. Huden trenger god tid på å tilvenne seg nye ting, ytterst få takler å få lass på med masse nytt. Som andre sier virker det som huden din kunne trengt en pause..

Skrubb når du trenger, litt fuktighetskrem om du trenger det etter rens, og helst rens kun en gang om dagen så langt det er mulig med mindre du våkner opp med veldig oljete hud.

Det er en bitch å tenke på at man ikke kan kjøpe produkter som ville trylle huden fin, men det er trossalt et levende organ.

Skrevet

Sminke i store doser er nok ikke bra for huden, selv om man vasker den bort. Det sliter jo mye på huden uansett, så det er ikke så rart at huden forandrer seg når man går på hudpleieskole. Snakket med ei som har gått på slik skole og hadde flott hud før, men den forandret seg også.

Jeg er kjempefornøyd med min hud i ansiktet, den er glatt og myk og det er sikkert fordi jeg ikke bruker sminke til vanlig.

Kan jo hende at det beste for deg ville vært å ta helt pause fra produkter. La huden få tid til å rense seg selv.

Skrevet

Det høres ut som huden din er kommet i ubalanse etter bruk av for mange og for sterke produkter. Når overhuden blir uttørket, kompenserer underhuden med å produsere mer fett for å kompensere for den tørre overflaten, og dermed kommer talgklumper o.l.

Jeg ville prøvd å få huden tilbake i balanse med milde produkter før du eventuelt starter med flere syreprodukter o.l. fra MD/andre merker. Ikke for mye skrubbing, sterke ansiktsmasker etc.

Special cleansing gel synes jeg tørker ut huden litt. Dermalogica har produkter for sensitiv hud, som kanskje kan hjelpe deg med å balansere og styrke huden din igjen.(http://www.dermalogica.no/produkter.htm). Prøv Ultracalming cleanser. Hvis du trenger dypere rens, eller vil fjerne sminke først, syns jeg Preclanse fra Dermalogica er veldig bra. Gjør huden myk og ren.

Gentle Cream exfoliant (er kanskje den du mener) er også bra for forsiktig peeling uten skrubbekorn. Decleor sine produkter vet jeg ikke så mye om, men som sagt ville jeg unngått for mange og for aktive produkter akkurat nå. Ville i tillegg brukt en fuktmaske (fukt, ikke fett), og fuktighetskrem dag og natt, ev. også et beroligende serum

:)

Skrevet

Exuviance har en meget god og mild rens og toner. Gentle cleansing cream og Soothing toning lotion. Denne anbefales på det sterkeste.

Jeg har og god erfaring med Purifying cleansing gel og Moisture balance toner fra samme merke.

Jeg går på Obagi og derfor a-vitaminsyre. Tar jeg ikke fuktpauser så blir overhuden min tørr. Da bruker jeg Exuviance og de er veldig gode. Ingen av de tørker ut huden slik enkelte sterkere renser kan gjøre. Etterpå gir jeg huden rikelig med fukt.

Når jeg ikke bruker Obagi (A-vit syre hører med programmet) så bruker jeg MD peel 1-2 ganger uken. Peel (uansett merke) bør du vente med til huden er mer balansert og har fått opp fukten i huden.

Når min overhud har vært tørr så har den vært dårlig å ta til seg fukten jeg ga den. Dette ble bedre når den tørre skadete huden ble byttet ut. Det kan ta litt tid. Men jo mer den får fred jo fortere går det :sjenert:

Når huden er i balanse og du da fremdeles ønsker å bruke en mer behandlende rens og toner med feks syre som MD eller andre merker så trenger man ikke å bruke det hver dag. Ta "behandlingsdager" og bruk en mild rens/toner de andre dagene. Og alltid gi huden all fukt den ønsker.

Vit a plus clearing complex serumet og masken har jeg hørt gode ord om. Jeg skal prøve masken selv en gang.

Disse inneholder og syrer og vil hjelpe lite hvis overhuden din er så tørr som den er.

Vet det er surt å ha problemer og ikke så lett å ha tålmodighet. Men det vil lønne seg å la den få hvile litt og kun bruke milde produkter og gi den fukt. :jepp:

Skrevet

Sminke i store doser er nok ikke bra for huden, selv om man vasker den bort. Det sliter jo mye på huden uansett, så det er ikke så rart at huden forandrer seg når man går på hudpleieskole. Snakket med ei som har gått på slik skole og hadde flott hud før, men den forandret seg også.

Jeg er kjempefornøyd med min hud i ansiktet, den er glatt og myk og det er sikkert fordi jeg ikke bruker sminke til vanlig.

Kan jo hende at det beste for deg ville vært å ta helt pause fra produkter. La huden få tid til å rense seg selv.

Hudpleieutdannelsen har ikke så mye med sminke å gjøre, bare så det er sagt.

Jeg tror de fleste overbehandler huden sin litt i starten på utdannelsen, da er det utrolig mye nytt man skal lære. Ofte må man prøve ut litt produkter som overhodet ikke passer på ens egen hud også, noe som jo er litt leit.

Jeg har i hvert fall veldig god erfaring med å bruke milde produkter, altså la huden 'hvile' litt i den forstand. Ikke slutt helt med hudpleie. Da går det helt galt! :)

Babor har en veldig god serie som heter Calming Sensitive i hvert fall. Den er ganske god.

Skrevet

Først og fremst, ikke begynn med nye produkter. Huden trenger god tid på å tilvenne seg nye ting, ytterst få takler å få lass på med masse nytt. Som andre sier virker det som huden din kunne trengt en pause..

Skrubb når du trenger, litt fuktighetskrem om du trenger det etter rens, og helst rens kun en gang om dagen så langt det er mulig med mindre du våkner opp med veldig oljete hud.

Det er en bitch å tenke på at man ikke kan kjøpe produkter som ville trylle huden fin, men det er trossalt et levende organ.

takk for tips:) men jeg overdriver ikke av rens. har faktiskt latt huden få puste nå en uke å nesten to. ikke brukt sminke å bare frukt fuktighets krem å cleansing water om kvelden fra declèor:)

huden min har det fint nå:) derfor jeg har latt huden få hele seg selv

Skrevet

Det høres ut som huden din er kommet i ubalanse etter bruk av for mange og for sterke produkter. Når overhuden blir uttørket, kompenserer underhuden med å produsere mer fett for å kompensere for den tørre overflaten, og dermed kommer talgklumper o.l.

Jeg ville prøvd å få huden tilbake i balanse med milde produkter før du eventuelt starter med flere syreprodukter o.l. fra MD/andre merker. Ikke for mye skrubbing, sterke ansiktsmasker etc.

Special cleansing gel synes jeg tørker ut huden litt. Dermalogica har produkter for sensitiv hud, som kanskje kan hjelpe deg med å balansere og styrke huden din igjen.(http://www.dermalogica.no/produkter.htm). Prøv Ultracalming cleanser. Hvis du trenger dypere rens, eller vil fjerne sminke først, syns jeg Preclanse fra Dermalogica er veldig bra. Gjør huden myk og ren.

Gentle Cream exfoliant (er kanskje den du mener) er også bra for forsiktig peeling uten skrubbekorn. Decleor sine produkter vet jeg ikke så mye om, men som sagt ville jeg unngått for mange og for aktive produkter akkurat nå. Ville i tillegg brukt en fuktmaske (fukt, ikke fett), og fuktighetskrem dag og natt, ev. også et beroligende serum

:)

Hei:)

tusen takk for et så bra svar:) du er flink med hud merker jeg

nå har jeg latt huden hvile en uke uten noe som helst form for skrubb og fuktmaske å mineral sminken jeg bruker, og nesten alt der borte:)

heldigvis så reparerer huden min fort skader

MD skal jeg ute lukke, siden jeg huden min ikke tåler de produktene.

ha en fin helg:)

klem Mari

Skrevet

Hudpleieutdannelsen har ikke så mye med sminke å gjøre, bare så det er sagt.

Jeg tror de fleste overbehandler huden sin litt i starten på utdannelsen, da er det utrolig mye nytt man skal lære. Ofte må man prøve ut litt produkter som overhodet ikke passer på ens egen hud også, noe som jo er litt leit.

Jeg har i hvert fall veldig god erfaring med å bruke milde produkter, altså la huden 'hvile' litt i den forstand. Ikke slutt helt med hudpleie. Da går det helt galt! :)

Babor har en veldig god serie som heter Calming Sensitive i hvert fall. Den er ganske god.

Ja jeg hadde utrolig mye småkviser o.l i hele ansiktet og mye annet når vi behandlet oss alt for mye. Utrolig kjipt etterpå, siden jeg har ikke noe form for kviser o.l til vanlig, men den begynner å komme seg nå:)

Sminke brukte jeg ikke overhodet på skolen, og bruker sjeldent foundation til vanlig ,så ja det hadde lite med min utdannelse å gjøre;)

Takk for tips til Babor calming sensitive:) jeg elsker serumet, nattkremen og masken fra denne serien. Brukte disse produktene på skolen og å jeg elsker de:)

kom på jeg må ha ny nattkrem i merket så takk for påminnelse:D

Skrevet

Exuviance har en meget god og mild rens og toner. Gentle cleansing cream og Soothing toning lotion. Denne anbefales på det sterkeste.

Jeg har og god erfaring med Purifying cleansing gel og Moisture balance toner fra samme merke.

Jeg går på Obagi og derfor a-vitaminsyre. Tar jeg ikke fuktpauser så blir overhuden min tørr. Da bruker jeg Exuviance og de er veldig gode. Ingen av de tørker ut huden slik enkelte sterkere renser kan gjøre. Etterpå gir jeg huden rikelig med fukt.

Når jeg ikke bruker Obagi (A-vit syre hører med programmet) så bruker jeg MD peel 1-2 ganger uken. Peel (uansett merke) bør du vente med til huden er mer balansert og har fått opp fukten i huden.

Når min overhud har vært tørr så har den vært dårlig å ta til seg fukten jeg ga den. Dette ble bedre når den tørre skadete huden ble byttet ut. Det kan ta litt tid. Men jo mer den får fred jo fortere går det :sjenert:

Når huden er i balanse og du da fremdeles ønsker å bruke en mer behandlende rens og toner med feks syre som MD eller andre merker så trenger man ikke å bruke det hver dag. Ta "behandlingsdager" og bruk en mild rens/toner de andre dagene. Og alltid gi huden all fukt den ønsker.

Vit a plus clearing complex serumet og masken har jeg hørt gode ord om. Jeg skal prøve masken selv en gang.

Disse inneholder og syrer og vil hjelpe lite hvis overhuden din er så tørr som den er.

Vet det er surt å ha problemer og ikke så lett å ha tålmodighet. Men det vil lønne seg å la den få hvile litt og kun bruke milde produkter og gi den fukt. :jepp:

Hei:)

Har hørt mye bra om denne serien, og skal prøves ut når jeg er tom for min rens jeg bruker nå:)

tusen takk for så utfyllende å bra svar:) jeg har nå latt huden puste bra å ikke brukt noe form for sminke på huden, og huden er nesten helt fin igjen:)

håper jeg får huden min tilbake om noen måneder=) må bare smøre meg med toldmodighet=)

klem mari

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...