Gå til innhold

Sokker i åpne sko.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overalt hvor jeg leser bannlyses sokker i åpne sko. (Pumps, ballerina, sandaler osv.)

Jeg er veldig opptatt av utseende og å kle meg fint, men likevel: Jeg bruker sokker i åpne sko! Ikke i typiske veldig åpne sandaler, men gjerne i pumps og ballerina. Vanlige svarte sokker (med langbukse til da) med middels tykkelse.

Slik som hun til venstre feks:

http://snakk.klikk.no/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Blogs.Components.WeblogFiles/00.00.00.11.62/8875.celebs.jpg

Det av den enkle grunn at jeg skamfryser uten. På de varmeste sommerdagene går jeg såklart uten, men nå om høsten bruker jeg sokker i ballerinaskoene mine. Dessuten har jeg overfølsomme føtter, får vondt og gnagsår av alle pene sko. Liker pumps til hverdags, men må fryse og ha vondt om jeg må droppe sokkene i dem.

Vet liksom ikke helt hvilke sko jeg skal bruke:s Er ikke fan av stoffsko og joggesko, liker penere stil.

Går dere barbeint i alle åpne sko? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan finne på å bruke sorte sokker i sorte ballerinasko, men da i litt "kraftigere" ballerinasko. I litt mer nette sko bruker jeg steps (sånne små "sokker" som bare dekker tærne, hælene og under føttene). Når det blir kaldere bruker jeg tynne knestrømper i hudfarge (ikke så veldig sexy, men det er det jo ingen som ser under buksa mi ;) )

Skrevet

Jeg kan finne på å bruke sorte sokker i sorte ballerinasko, men da i litt "kraftigere" ballerinasko. I litt mer nette sko bruker jeg steps (sånne små "sokker" som bare dekker tærne, hælene og under føttene). Når det blir kaldere bruker jeg tynne knestrømper i hudfarge (ikke så veldig sexy, men det er det jo ingen som ser under buksa mi ;) )

:) Takker for svar :)

Sånne tynne funker jo for mange, men jeg fryser med slike. Har dårlig blodomløp i beina, fryser kjempelett akkuratt der og risikerer å bli syk. Finest uten/tynne sokker, absolutt, men selv om jeg pleier å lide for skjønnheten må jeg tenke litt komfort når det gjelder sko:p

Skrevet

Er det ikke in i år med sokker i åpne sko :) Synes jeg leste det for en stund siden. Du gjør jo som du selv føler for.

Skrevet

Syns ikke sokker i sko er det verste. Kler du deg fint ellers, vil nok ikke sokkene trekke så mye oppmerksomhet. Nå som høsten er på lur bruker jeg selv sokker i ballerinas. Det er bedre enn å fryse :)

Skrevet

Er det ikke in i år med sokker i åpne sko :) Synes jeg leste det for en stund siden. Du gjør jo som du selv føler for.

Jo, jeg har også lest at det er in med sokker i åpne sko nå :)

Gjest Badabing
Skrevet

Jo, det er det faktisk :) Du får kjøpt sokker med blondekant som man liksom skal ha i nette sko ;)

Skrevet

Husker jeg hadde sånne sokker med blondekant, gjerne to blondekanter da jeg var mindre. Var ikke nøye da med hva som var på mote hehe :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg bruker sjelden vanlige sokker i ballerinasko. Da bruker jeg enten steps eller sokker som er i samme stoff som tynne strømpebukser og helt hudfargede (forutsetter at jeg har bukse på).

Jeg også fryser noe værre på beina, men jeg er ikke villig til å se helt rar ut.

Skrevet

Bruk sokker i skoene om du fryser på bena! Jeg syns ikke det ser merkelig ut, så lenge sømkanten på tåspissen er for skarp. Dessuten er det mange bilder ute på nett nå med søte sokker i skoene.

Jeg reagerer mer på folk som går barbent i åpne sko en kald høstdag enn de som har et par sokker i.

Skrevet

Syns ikke sokker i sko er det verste. Kler du deg fint ellers, vil nok ikke sokkene trekke så mye oppmerksomhet. Nå som høsten er på lur bruker jeg selv sokker i ballerinas. Det er bedre enn å fryse :)

Her er jeg helt uenig. Sokker i pumps og ballerinasko er ikke pent, og jeg syns det kan ødelegge et ellers fint antrekk. Det finnes pene sko som dekker hele foten, både med og uten høy hel, og passer til bukser slik at man slipper å fryse. F.eks. ankelstøvletter, chelsea boots eller søte snøresko. I enkelte tilfeller kan det fungere med sokker i sandaler og åpne sko, men da skal det være f.eks søte blondesokker eller noen spreke farger eller strukturer, en kontrast til skoen, ikke svarte sokker som man prøver å gjemme bort. Strømper kan også fungere, men det er jo finere uten. Nå er kanskje jeg mer enn gjennomsnittet opptatt av skikkelig fottøy (og da mener jeg ikke bare trendy sko), og mener at dårlig eller feil sko er det som har størst potensiale til å ødelegge helhetsinntrykket. Dersom man ikke bryr seg om slikt så er det vel greit med sokker i ballerinasko, men sånne som meg legger merke til at det er noe som skurrer i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...