Lillebi Skrevet 3. oktober 2003 #1 Skrevet 3. oktober 2003 Jeg har planer om å bake boller i kveld. Men så har jeg lyst til å putte en "overraskelse" i dem. Jeg husker jeg syntes det var godt med da mamma puttet sjokolade i bollene... Men hvordan sjokolade skal jeg bruke? Kokesjokolade eller vanlig melkesjokolade?
Gjest Liten Skrevet 3. oktober 2003 #2 Skrevet 3. oktober 2003 Jeg bruker alltid kokesjokolade, men så er jeg en sucker etter mørk sjokolade også. Melkesjokolade fungerer sikkert like bra. Ta det du liker best! ...og spar et par til meg...
Lillebi Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2003 Jeg liker lys sjokolade best, men så var jeg litt i tvil om melkesjokolade kanskje smelter ved for lav temperatur eller ikke holder seg så godt i bollene.
Marianne Skrevet 3. oktober 2003 #5 Skrevet 3. oktober 2003 Jeg syns melkesjokolade smelter litt for mye og blir litt rar når de begynner å bli kalde. + at det blir litt mektigere så da klarer jeg stort sett bare en.
breece Skrevet 3. oktober 2003 #7 Skrevet 3. oktober 2003 Sjokoladeboller er konge!!! Jeg bruker alltid lys kokesjokolade. synes det er den beste... :D
Redhead Skrevet 4. oktober 2003 #8 Skrevet 4. oktober 2003 Det er såå godt!! Nam!! Bruker melkesjokolade eller lys kokesjokolade. Horn med sjokolade er også godt, skikkelig vinterkos når det er mørkt og kaldt ute :D .
Gjest Poirot Skrevet 4. oktober 2003 #10 Skrevet 4. oktober 2003 Jeg syns melkesjokolade smelter litt for mye og blir litt rar når de begynner å bli kalde. + at det blir litt mektigere så da klarer jeg stort sett bare en. BARE EN?? Jeg hiver gjerne nedpå en 4-5, jeg.
Marianne Skrevet 4. oktober 2003 #11 Skrevet 4. oktober 2003 Bare en med melkesjokolade, men med mørk sjokolade kan jeg nok slå deg Men når det er sagt så burde kanskje det vært argumentet for å lage de med melkesjokolade
Gjest iingvild2 Skrevet 7. oktober 2003 #13 Skrevet 7. oktober 2003 Jeg pleier å bruke stratos, lufta går ut, men det blir en spesiell konsistens når den smelter! :D
Tusenfryd Skrevet 7. oktober 2003 #14 Skrevet 7. oktober 2003 Jeg skulle ha lys kokesjokolade inni bollene jeg baker i dag - etter tips herfra. Den ble kjøpt inn lørdag - altså ingen sjokolade til bollene i dag Så lang overlevelsestid har ikke en sjokolade her i huset Velvel - sjokoladen var god den, og bollene er nydelige uten sjokolade også...
Fakse Skrevet 7. oktober 2003 #15 Skrevet 7. oktober 2003 Syltetøy som fyll er godt, dersom man ikke har sjokolade i huset... Lurer på hvordan det er med hvit sjokolade? Kanskje sjokolademuffins med hvit sjokolade inni?
Tusenfryd Skrevet 7. oktober 2003 #16 Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har dårlig erfaring med hvit sjokolade. Det er nok bare fordi jeg tror den skal reagere som vanlig, mørk sjokolade - og det gjør den definitivt ikke. Men det er jo så nydelig...
Bokalven Skrevet 7. oktober 2003 #17 Skrevet 7. oktober 2003 Men hvordan sjokolade skal jeg bruke? Kokesjokolade eller vanlig melkesjokolade? Kokesjokolade tåler varmen bedre. Sjokolade i bollene er genialt!
Nilma Skrevet 7. oktober 2003 #18 Skrevet 7. oktober 2003 Boller med sjokolade høres utrolig godt ut! Hva slags deig er det dere bruker da? Vanlig hvetedeig?
Bokalven Skrevet 7. oktober 2003 #19 Skrevet 7. oktober 2003 Boller med sjokolade høres utrolig godt ut! Hva slags deig er det dere bruker da? Vanlig hvetedeig? Jepp... Helt vanlig bolledeig.
Gjest sunshine-t Skrevet 7. oktober 2003 #20 Skrevet 7. oktober 2003 og liksom bare pakker sjokoladen inn i deigen etterhvert som du former bollene eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå