Gå til innhold

sjokolade inni bollene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å bake boller i kveld. Men så har jeg lyst til å putte en "overraskelse" i dem. Jeg husker jeg syntes det var godt med da mamma puttet sjokolade i bollene...

Men hvordan sjokolade skal jeg bruke? Kokesjokolade eller vanlig melkesjokolade?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker alltid kokesjokolade, men så er jeg en sucker etter mørk sjokolade også. Melkesjokolade fungerer sikkert like bra. Ta det du liker best!

...og spar et par til meg... :rodme:

Skrevet

Jeg liker lys sjokolade best, men så var jeg litt i tvil om melkesjokolade kanskje smelter ved for lav temperatur eller ikke holder seg så godt i bollene.

Skrevet

Jeg syns melkesjokolade smelter litt for mye og blir litt rar når de begynner å bli kalde. + at det blir litt mektigere så da klarer jeg stort sett bare en.

Skrevet

Sjokoladeboller er konge!!! Jeg bruker alltid lys kokesjokolade. synes det er den beste... :D

Skrevet

Det er såå godt!! Nam!!

Bruker melkesjokolade eller lys kokesjokolade.

Horn med sjokolade er også godt, skikkelig vinterkos når det er mørkt og kaldt ute :D .

Skrevet
Jeg syns melkesjokolade smelter litt for mye og blir litt rar når de begynner å bli kalde. + at det blir litt mektigere så da klarer jeg stort sett bare en.

BARE EN??

Jeg hiver gjerne nedpå en 4-5, jeg.

Skrevet

Bare en med melkesjokolade, men med mørk sjokolade kan jeg nok slå deg :ler:

Men når det er sagt så burde kanskje det vært argumentet for å lage de med melkesjokolade :ler:

Gjest iingvild2
Skrevet

Jeg pleier å bruke stratos, lufta går ut, men det blir en spesiell konsistens når den smelter! :D

Skrevet

Jeg skulle ha lys kokesjokolade inni bollene jeg baker i dag - etter tips herfra. Den ble kjøpt inn lørdag - altså ingen sjokolade til bollene i dag :( Så lang overlevelsestid har ikke en sjokolade her i huset :roll:

Velvel - sjokoladen var god den, og bollene er nydelige uten sjokolade også...

Skrevet

Syltetøy som fyll er godt, dersom man ikke har sjokolade i huset...

Lurer på hvordan det er med hvit sjokolade? Kanskje sjokolademuffins med hvit sjokolade inni?

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med hvit sjokolade. Det er nok bare fordi jeg tror den skal reagere som vanlig, mørk sjokolade - og det gjør den definitivt ikke. Men det er jo så nydelig...

Skrevet
Men hvordan sjokolade skal jeg bruke? Kokesjokolade eller vanlig melkesjokolade?

Kokesjokolade tåler varmen bedre. :)

Sjokolade i bollene er genialt!

Skrevet

Boller med sjokolade høres utrolig godt ut! :sikle:

Hva slags deig er det dere bruker da? Vanlig hvetedeig?

Skrevet
Boller med sjokolade høres utrolig godt ut! :sikle:

Hva slags deig er det dere bruker da? Vanlig hvetedeig?

Jepp... Helt vanlig bolledeig. :)

Gjest sunshine-t
Skrevet

og liksom bare pakker sjokoladen inn i deigen etterhvert som du former bollene eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...