AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Jeg søker en jobb ved en norsk institusjon som forsøker å være internasjonal, og derfor har de også stillingsannonse på engelsk. Jeg er norsk (åpenbart), kontaktpersonen for stillingsannonsen er norsk, arbeidsplassen er i Norge. Skriver jeg da søknad på norsk eller engelsk?
bttb Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Du kan jo ringe de og spørre? Ellers er vel regelen at man skriver på samme språk som stillingsannonsen er, så jeg ville skrevet på engelsk (for å vise at jeg behersker det like godt som norsk, og at jeg dermed har kvalifikasjoner som kreves om jeg vil jobbe i et firma med internasjonalt fokus).
Mir Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 Jeg skriver alltid på språket stillingen er skrevet i.
Gjest Anjelika Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 (endret) *feil* Endret 31. august 2010 av Anjelika
Glitnir Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 Som de andre sier - alltid på samme språk som annonsen er
AnonymBruker Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Takk for svar! Tenkte det nok. Har bare så mange maler på norsk at jeg ikke hadde spesielt lyst til å oversette! Men den ser faktisk veldig bra ut nå, kanskje ikke så dumt å snu ting på hodet og skrive alt på nytt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå