Gjest AnneShirley Skrevet 3. september 2010 #41 Skrevet 3. september 2010 Jeg "vokste opp på" pappas musikk. God gammeldags rock fra 60 og 70 tallet, så jeg har aldri oppfattet musikk som noe "aldersdelt". En del av den musikken som markedsføres mot barn er jeg derimot ganske skeptisk til. Skikkelig "søppelpop" noe av det. Så skulle jeg forsøke å påvirke i noen retning blir det nok heller motsatt retning av det TS ser ut til å tenke
Gjest Applecore Skrevet 3. september 2010 #42 Skrevet 3. september 2010 Søppelpop er irriterende, men forsåvidt ikke skadelig. (Sånt rent borstett fra at man kan risikere å fortsatt ha smurfehits-sanger på hjernen selv etter 10-15 år )
fruBeist Skrevet 3. september 2010 #43 Skrevet 3. september 2010 Rosa Helikopter kan kun karakteriseres som foreldre-tortur....... Skal innrømme at jeg får nesten neller etter at ungene har gaulet seg gjennom Alice Coopers "Poison" for ørtende gang på rad, men kan leve med det. Rosa Helikopter derimot drev meg på grensen til nervøst sammenbrudd etter en runde i cd-spillern.....hehe... Rosa Helikopter, Schnappi, Crazy Frog, Gummy Bear og lignende kan da vel neppe regnes som musikk. Heller lydforurensning
Gjest Lille-pus Skrevet 3. september 2010 #44 Skrevet 3. september 2010 Haha, Bobby Brown hadde eg nesten gløymt. Eg huskar eg lurte veldig på kva "Tower of Power" var, for ikkje å snakke om "golden shower"... Zappa ja.... Don't eat the yellow snow: "Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow" - tok litt tid før meningen med den ble klar for en liten "tass" også. Tenkte på de gule "hunde-kremmerhusene" i sneen jeg, inntil jeg ble litt eldre
Miss Puddel Skrevet 3. september 2010 #45 Skrevet 3. september 2010 Her har de fått høre på alt de har hatt lyst til, selv hører jeg på alt fra metallica til Mozart, skulle jeg liksom ha latt være å øre på enkelte typer musikk frem til de ble eldre da, fordi det var skadelig? ikke pokker, og tvert i mot. De skal høre så mye av alt at de blir i stand til å velge musikk utifra kvalitet og ikke genre, altså å plukke ut GOD metal, GOD pop, og GOD country for den saks skyld...
Tulling Skrevet 3. september 2010 #46 Skrevet 3. september 2010 Ser ikke poenget i å "skjerme" barn fra musikk. Hvis de skal skjermes fra noe som har med musikk å gjøre blir det eventuelt musikkvideoer. Barn som er så små at de ikke har lært seg ufint språk er gjerne så små at de ikke kan engelsk heller
Gjest Lill Regine Skrevet 4. september 2010 #47 Skrevet 4. september 2010 Hva barna vil høre på er vel helt opp til dem? Man må få høre på hva de vil, det handler også om personlighet og identitet å gjøre. Jeg er 16 år, hadde foreldrene mine BESTEMT hva slags musikk jeg skulle høre på, hadde jeg ikke trives med det. Da hadde ikke jeg og foreldrene mine hatt noe kontakt idag. Hva slags musikk en liker er opp til hver enkelt, samme hvor gammel man er.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2010 #48 Skrevet 4. september 2010 Jeg tror vel like greit at jeg skriver dette som anonym, selv om jeg vet at mange av venninnene mine med barn er enige med meg, for vi har diskutert dette tidligere. Jeg syns ikke det er OK at barna mine får høre på hip hop og musikk som inneholder hva jeg vil kalle søplete verdier. Det er ikke greit med unødvendig banning. Barn løper rundt i gatene og roper fuck you, og sist søndag på vei til kirken, så overhørte jeg sønnen min snakke med klassekameraten sin, som kalte lillebroren sin på 8 for en fucking retard mongohorunge. Jeg har sagt til sønnen min at han ikke får lov til å snakke sånn, for da konfiskerer jeg xboxen hans i en måned. Han kom hjem med en Bun B plate han hadde lånt av denne klassevennen, og da tok jeg en prat med foreldrene hans. Jeg var bare vennlig, og informerte. De må få gjøre hva de vil, men jeg er engelsklærer, og selv om de ikke prater forståelig engelsk, så skjønner jeg godt uttrykk som "I don't care bout them other hoes" og sånt er da ikke akseptabelt? Jeg har vanskelig for å se at det er voksne kvinner med barn her inne som svarer. Jeg håper ikke det.
Gjest Badabing Skrevet 4. september 2010 #49 Skrevet 4. september 2010 Jeg tror vel like greit at jeg skriver dette som anonym, selv om jeg vet at mange av venninnene mine med barn er enige med meg, for vi har diskutert dette tidligere. Jeg syns ikke det er OK at barna mine får høre på hip hop og musikk som inneholder hva jeg vil kalle søplete verdier. Det er ikke greit med unødvendig banning. Barn løper rundt i gatene og roper fuck you, og sist søndag på vei til kirken, så overhørte jeg sønnen min snakke med klassekameraten sin, som kalte lillebroren sin på 8 for en fucking retard mongohorunge. Jeg har sagt til sønnen min at han ikke får lov til å snakke sånn, for da konfiskerer jeg xboxen hans i en måned. Han kom hjem med en Bun B plate han hadde lånt av denne klassevennen, og da tok jeg en prat med foreldrene hans. Jeg var bare vennlig, og informerte. De må få gjøre hva de vil, men jeg er engelsklærer, og selv om de ikke prater forståelig engelsk, så skjønner jeg godt uttrykk som "I don't care bout them other hoes" og sånt er da ikke akseptabelt? Jeg har vanskelig for å se at det er voksne kvinner med barn her inne som svarer. Jeg håper ikke det. Fnis. Banneord har barna alltid kunnet. Kan ikke se at det er verre at de kan banneordene på engelsk enn at de kan dem på norsk. Hore var i alle fall et skjellsord allerede på barneskolen hos oss.. Jeg er lite begeistret for "musikk med søplete verdier" (hip hop) nettopp fordi jeg synes det er drittmusikk, men jeg synes det er viktig at barn lærer seg å finne fram i musikkjungelen og hva som er god musikk, akkurat som de gjør når det gjelder bøker, magasiner etc.
Cata Skrevet 4. september 2010 #50 Skrevet 4. september 2010 Har ikke barn, men kan aldri tenke meg jeg ville prøvd å styre musikksmaken deres ut fra alder om jeg hadde hatt noen. Selv begynte jeg å lytte til fars plater med Johnny Cash da jeg var 6-7 år. Og noen år senere lyttet jeg til skillingsviser....*grøsse* (Senere har jeg fått noe mer variert smak...) Etter dagens mål var jo det snill musikk, men jeg tror uansett jeg ville latt eventuelle unger lytte til det de ville og så håpet at de utviklet smaken etterhvert - uansett hva de valgte å høre på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå