Gjest Applestore Skrevet 1. september 2010 #21 Del Skrevet 1. september 2010 b er to cup str fra d ikke når man "regner" slik som Zaphireh viste deg. Når man går ned rundt, må man opp en str i cup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murder Skrevet 1. september 2010 #22 Del Skrevet 1. september 2010 Hvor mye koster disse flotte bh'ene da? og finnes det noen fine? Finner heller aldri bh'er som passer noe særlig godt.. Men systemet de bruker i undertøysforetninger kan da umulig stemme overens med det de operer med ellers? Kan liksom ikke forestille meg at jeg skulle få på meg en størrelse 65.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 1. september 2010 #23 Del Skrevet 1. september 2010 75A - 70B - 65C. Det er jo bare én cupstørrelse fra 65D - ikke særlig grasalt vil jeg si. b er to cup str fra d Cupstørrelsen varierer avhengig av omkretsen på BH'n. En cup i størrelse 75 er derfor større enn i 65. Når omkretsen går ned en størrelse må cupen øke tilsvarene en bokstav for at den skal være like stor. Derfor vil en A-cup i 75 være like stor som en C i 65. Det er dette Zaphireh prøver å forklare her. Da er det heller ikke rart en som har 65D som riktig størrelse tidligere brukte 75A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2010 #24 Del Skrevet 1. september 2010 Jess, jeg gikk fra 85C til 70E. Gud så deilig det var å få riktig størrelse! Holdningen gikk i taket, og til og med kjæresten kommenterte hvor fin jeg var. Og jeg hadde bare fått ny BH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 1. september 2010 #25 Del Skrevet 1. september 2010 Men systemet de bruker i undertøysforetninger kan da umulig stemme overens med det de operer med ellers? Kan liksom ikke forestille meg at jeg skulle få på meg en størrelse 65.... Det kommer jo an på hvor stor du er og hvilken størrelse du bruker ellers. For mange slanke kvinner i størrelse i 38 eller 36 vil det være riktig å bruke 65. Problemet er vel heller at størrelsen er vanskelig å få tak i hos kjedebutikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 1. september 2010 #26 Del Skrevet 1. september 2010 Hvor mye koster disse flotte bh'ene da? og finnes det noen fine? Finner heller aldri bh'er som passer noe særlig godt.. Men systemet de bruker i undertøysforetninger kan da umulig stemme overens med det de operer med ellers? Kan liksom ikke forestille meg at jeg skulle få på meg en størrelse 65.... De koster vel alt fra 200,- til godt over tusenlappen. Det er nok samme systemet, men utvalget av størrelser er dårlig i vanlige butikker. Og som du ser av denne tråden: det er fort gjort å finne en BH i feil størrelse og få inntrykk av at den passer. Såvidt jeg husker skal man måle omkretsen under bysten og trekke fra 5 cm, og der har man omkretsen man skal se etter i BH. M.a.o. skal du ha en BH i 65 hvis du er 70 cm rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fink Skrevet 1. september 2010 #27 Del Skrevet 1. september 2010 Kjenner meg igjen i dette, ja. Måtte kjøpe 80C på H&M for å få stor nok cup. BH'en skled jo opp i nakken bak omtrent. På lindex fant jeg noen i 70 D som var omtrent passe rundt, men litt liten i cupen, og da jeg dro på Change ble jeg målt til 65E. Noen som vet om noen gode nettbutikker som fører undertøy utover gjennomsnittsstørrelsene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotehøna_21 Skrevet 1. september 2010 #28 Del Skrevet 1. september 2010 Hmm. ville vel ikke passa noen jeg da. Er ca 95 eller 100 og bruker dd/e. Hadde vel ikke fått på meg noe da. Men jeg skal gjøre det engang jeg har ekstra med penger (og mot).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskaffe Skrevet 1. september 2010 #29 Del Skrevet 1. september 2010 Har lenge mistenkt at jeg kanskje bruker feil bh-størrelse, føler meg bare for sjenert til å bli målt! Jeg synes selv jeg har små bryster, men er litt vid rundt brystkassen. Bruker nå 80A, av og til 75A. Problemet er bare at uansett hvor liten bh jeg tar på - så blir det disse åpenrommene over brystene. Så hvis jeg tar på meg en trang t-skjorte og ikke sitter rak i ryggen, så ser jo puppene mine helt teite ut og bh-skålene vises alt for godt. Har ikke klart å finne en bh i størrelse AA, men har prøvd 75C, og det passet ikke. Noen som har vært i samme situasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pharmadilla Skrevet 1. september 2010 #30 Del Skrevet 1. september 2010 Da gjør du som jeg gjorde: bruker ALT for liten cup-størrelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest redstar Skrevet 1. september 2010 #31 Del Skrevet 1. september 2010 NEI, jeg føler meg ikke comfy i de fleste bh`ene mine, noen passer bra mens de fleste er helt blæææ... Noen av bher jeg passer er str 75A og noen 80B eller 75B liksom? Kommer helt an på bhn:p Jeg tenkte å gå innom dick&daisy og få målt dem men da må jeg vel kjøpe også?Er litt dyrt der(hatt en laaang og dyr sommerferie i år:p) Noen andre butikker som gjør dette?ELler har noen link til side med mål og str? Vet det er noen sider der du måler å ser på tabell men jeg har ikke funnet noen:s Jeg og puppene mine takker for svar:p *haha* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 1. september 2010 #32 Del Skrevet 1. september 2010 Du må ikke kjøpe noe Det er en del av servicen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 1. september 2010 #33 Del Skrevet 1. september 2010 Hmm. ville vel ikke passa noen jeg da. Er ca 95 eller 100 og bruker dd/e. Hadde vel ikke fått på meg noe da. Men jeg skal gjøre det engang jeg har ekstra med penger (og mot).. Jammen, det er nettopp det som er det utrolige med å bli målt! Du får noe som passer perfekt, og det får man selvtillit av. Ikke noe skummelt i det hele tatt. Det opplevde i hvert fall jeg da jeg gikk fra 85D til 65G. Og jeg som trodde 85D passsa sånn passe! Man får selvtillit og ser bedre ut - selv om det føles dyrt å betale over 500 kroner for en BH. Kanskje du er 85E? Eller noe helt annet... Jeg støtter uansett oppfordingen om å bli målt i en skikkelig butikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 1. september 2010 #34 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg tenkte å gå innom dick&daisy og få målt dem men da må jeg vel kjøpe også?Er litt dyrt der(hatt en laaang og dyr sommerferie i år:p) Neida, du må ikke kjøpe noe om du måler deg der! Jeg har jobbet der tidligere faktisk, og de fleste er ganske så dyktige på å finne rett størrelse. Og du - de har merker der som er veldig lette å finne på feks ebay, så hvis du bare går og finner størrelsen din der og finner et favorittmerke, anbefaler jeg deg å finne det på nettet etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murder Skrevet 2. september 2010 #35 Del Skrevet 2. september 2010 Nå skal jeg virkelig ta med en tur til en ordentlig undertøysforetning altså! Dette hørtes jamen bra ut, fristet å svi av litt penger nå :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pharmadilla Skrevet 2. september 2010 #36 Del Skrevet 2. september 2010 Nå skal jeg virkelig ta med en tur til en ordentlig undertøysforetning altså! Dette hørtes jamen bra ut, fristet å svi av litt penger nå :gjeiper: Så bra! Håper du finner noe som virkelig passer, for da er det virkelig verdt å bruker litt penger på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 2. september 2010 #37 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg kjøpte nettopp en Freya-BH og truse, og en Fantasie-BH på ebay, til en samlet pris av 4-500 kr inkl frakt. Dette hadde kostet minst 1500 kr i butikken! Så jenter - som jeg skrev i et tidligere innlegg, finn favorittmerket deres i butikken og kjøp det til H&M-priser på nettet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelloKjersti Skrevet 2. september 2010 #38 Del Skrevet 2. september 2010 Kan egentlig bare skrive under på dette. Ble selv målt til 80DD mens jeg trodde jeg var en 85C. MILEVIS forskjell i hvordan det kjentes å ha på seg, plutselig var ikke puppene tyngende lenger. Merket ikke at de var der engang! Det er IKKE flaut å måles, det er faktisk ganske fort gjort. Men må si jeg syns det er merkelig at man ikke finner 65-BHer i vanlige kjedebutikker, med tanke på hvor smale enkelte er rundt brystet, særlig XS og S-størrelsesmennesker. Selv er jeg NÅ en 75D etter vektnedgang, og jeg er ikke spesielt spedbygd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca28 Skrevet 2. september 2010 #39 Del Skrevet 2. september 2010 ikke når man "regner" slik som Zaphireh viste deg. Når man går ned rundt, må man opp en str i cup. ned rundt??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 2. september 2010 #40 Del Skrevet 2. september 2010 ned rundt??? Ja! For eksempel: Si at man bruker 75C. Så blir man målt, og finner ut at man ikke 75, men 70. Imidlertid en cup-størrelsen helt riktig, så den skal ikke forandres. Da skal man bytte til 70D. Det er ikke logisk i det hele tatt, men det er slik størrelsene er når det gjelder BH. Er det rart vi sliter?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå